Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La temàtica de l’adopció va protagonitzar la segona sessió del cicle “Parlar per educar”

- Els nens han de saber que són adoptats des de ben petits i els pares han d’explicar-los d’una manera planera d’on provenen per evitar depressions, fugides o símptomes més patològics

Les aules de la majoria de col·legis són des de fa temps multiculturals, no només perquè hi hagi nens i nenes que provenen d’altres països, sinó també perquè hi ha molts infants que són adoptats. Precisament, l’adopció és un tema que preocupa a molts pares que no saben ni quan ni com explicar-ho als seus fills. Aquestes preguntes van tenir resposta el passat dijous durant la segona xerrada del cicle “Parlar per educar” que tractava aquesta temàtica. Cada vegada més parelles adopten nens i nenes. Tot i que han de superar nombrosos tràmits, els pares adoptius s’han d’enfrontar amb un altre obstacle més important: com dir-ho i quin és el millor moment per explicar-ho. El psicòleg clínic Guillermo Mattioli ho té molt clar: d’una manera senzilla, des de ben petits i, sobretot, abans de l’adolescència per prevenir depressions, fugides o símptomes més patològics. Aquests van ser alguns dels consells, que va donar Mattioli durant la xerrada, celebrada a l’auditori de l’edifici Miramar, en el marc del cicle “Parlar per educar”, organitzat per l’Ajuntament de Sitges amb la col·laboració de la Coordinadora d’AMPES de la vila. Segons Mattioli, els pares poden utilitzar el joc per comunicar als fills que són adoptats. Una altra recomanació del psicòleg és fer-los celebrar un doble aniversari: el primer, per al seu naixement, i el segon per a l’entrada dins de la família. La propera sessió del cicle “Parlar per educar” serà el proper 15 de març, a partir de les 21 hores a l’edifici Miramar, amb el títol “Nens moguts, nens despistats”, on s’abordarà la temàtica dels infants amb trastorns per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH).