Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges acull la presentació del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2019-2022

L’objectiu del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2019-2022 és ordenar el turisme els propers tres anys a través d’un model responsable i sostenible. El Pla preveu mesures concretes que millorin la competitivitat del sector per situar Catalunya entre les primeres destinacions turístiques de la Mediterrània.

El Palau Maricel de Sitges ha acollit avui la presentació del Pla Estratègic de Turisme 2018-2022. Un Pla que preveu mesures concretes per millorar la competitivitat del sector per situar Catalunya entre les primeres destinacions turístiques de la Mediterrània. L’objectiu és augmentar les inversions del sector per millorar la qualitat i diversificar l’oferta i per aquest motiu facilitarà una línia de crèdit per contribuir a la millora dels serveis i les infraestructures turístiques. També s’inclou un programa per potenciar la innovació tecnològica que faciliti el contacte dels clients potencials amb l’oferta de les comarques del litoral com el Garraf, entre d’altres.

 

El director general de Turisme, Octavi Bono, ha explicat avui a Sitges els detalls del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya i el perquè s’ha dut a terme. Des del Govern de la Generalitat, es treballa amb un model de turisme sostenible i responsable que serveixi per augmentar l’activitat econòmica i reforçar la reputació del país, fent-lo compatible amb la qualitat de vida dels residents.

 

En aquest sentit, l’alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha recordat que “Sitges va ser reconegut el 2016 amb la certificació Biosphere Destination, que s’atorga a les destinacions que posen en primer terme els valors del turisme sostenible i responsable. Som conscients que el desenvolupament turístic s’ha d’harmonitzar amb l’entorn, tant el natural com l’humà. Només així hi guanyem tots i només així sumem atractiu. En conseqüència, és una gran notícia que el Pla Estratègic aposti per aquesta via”.

 

 

Objectius claus del Pla

 

L’Organització Mundial del Turisme estima que l’any 2022 uns 21 milions de turistes estrangers visitaran Catalunya.

 

Amb aquest pla es busca ordenar els nous fluxos de visitants amb tres objectius principals: augmentar la despesa per part dels turistes fins els 191 euros per persona i dia, que un 37% del total de visitants i turistes ens visitin fora de temporada alta i que a les comarques interiors hi arribin nous turistes. Amb aquests tres eixos es vol millorar la qualitat del turisme, assolir millors nivells d’estabilitat en els llocs de treball relacionats amb el sector i afavorir àrees que fins ara han estat al marge d’aquesta activitat.

 

Pel que fa a la despesa del turista segons l’estudi del perfil i hàbits del turista elaborat per la Diputació de Barcelona, es calcula que a Sitges el turista fa una mitjana de despesa de 121,6 € dia / persona entre allotjament i despeses vàries. El cost mig de despesa total per persona que viatja a la vila amb transport inclòs és de 999,8 €. Actualment el turisme a Sitges representa un 27% del PIB, a diferència del 12% a Catalunya.

 

Per assolir aquests objectius el Pla Estratègic de Turisme preveu fer campanyes de difusió que defineixin Catalunya com una destinació on viure una experiència única a la Mediterrània, posar l’accent en pràctiques que apostin per la qualitat i la sostenibilitat amb l’entorn, contribuir a la cerca d’un públic objectiu adequat i potenciar noves inversions en serveis per atraure visitants i fer el sector més competitiu.

 

Cal tenir en compte, que un pla d’aquesta magnitud no està únicament pensat en vistes al turisme sinó que també implica a tota la societat i als ciutadans ja que vol incidir en la convivència entre residents i turistes generant alhora una millor qualitat en els llocs de treball del sector que afavoreixin un millor desenvolupament econòmic del país. Precisament, per conèixer l’opinió del turisme que té la ciutadania a Sitges, el departament de turisme de l’Ajuntament de Sitges està elaborant un estudi d’opinió amb Gesop en tres fases diferents. La primera onada d’enquestes es va fer al febrer, al mes de juliol es farà una segona onada i hi haurà una última a finals d’any. A partir d’aquí es tindrà l’opinió de la ciutadania en tres moments diferents de l’any d’on es podran extreure conclusions.

 

Per a més informació sobre el pla, es pot consultar al següent enllaç on trobareu un resum executiu, el pla complet i una còpia del pla anterior:

 

http://act.gencat.cat/qui-som/pla-estrategic-de-turisme-2018-2022/