Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges viu un diumenge intens de cinema italià amb els homenatges a Pupi Avati i Asia Argento

'The Lighthouse', 'Lux Aeterna', 'The Room', 'Vivarium, i 'The Forest of Love', entre les pel·lícules destacades de la jornada.

Avui diumenge s'ha viscut una autèntica 'giornata' italiana per tancar el primer cap de setmana del Festival. El director Pupi Avati ha rebut el Premi Nosferatu, Asia Argento serà homenatjada aquest vespre amb el Mèliés Career Award, premi organitzat per la Méliès International Festivals Federation, l'equip de The Nest sorprèn amb la pel·lícula de terror gòtic italiana i Ángel Sala i tot l'equip de col·laboradors presenten el llibre oficial de Sitges 2019: Apocalypse domani. La década dorada de la exploitation italiana de ciencia-ficción (1977-1990).

Aquest matí s'ha presentat en roda de premsa The Nest (Il nido) amb el seu director, Roberto De Feo, i tota la família d'intèrprets que protagonitzen aquesta pel·lícula d'horror gòtic. El film que renova les esperances d'un renéixer del gènere italià i que participa en la Secció Oficial Fantàstic, segons De Feo, "vaig intentar fer un pel·lícula de terror no clàssica, diferent, que no fos de monstres ni de fer saltar l'espectador de la cadira. Podria ser un pel·lícula normal dramàtica de cinema francès o italià i així ho sembla durant el 95% de la pel·lícula, però al final, aquest últim 5%, torna al final clàssic de pel·lícula de terror". Els actors han coincidit en que hi ha una pregunta important que defineix molt bé la pel·l& iacute;cula i el caràcter dels seus personatges: Quanta ira, obsessió i violència series capaç d'infligir per amor?

Tot seguit, la directora i actriu italiana, Asia Argento, ha participat del Sitges Encounter amb una Carpa Noray plena a vessar on ha explicat anècdotes familiars i professionals sobre la seva trajectòria com a actriu i directora de cinema. Argento ha vingut a Sitges per rebre el Méliès Career Award que per segon any consecutiu s'entregarà a Sitges dins de la Méliès d'Or Ceremony 2019, l'entrega de premis organitzada per la Méliès International Festivals Federation. La cerimònia també inclou el Méliès d'Or Feature film i el Méliès d'Or Short film que s'anunciaran a la gala d'aquesta nit a les 22.45h, abans de la projecció de Lux Aeterna de Gaspar Noé, que l'any passat va rebre el Méliès d'Or 2018 amb la seva pel·lícula CLÍMAX que es va presentar a Sitges.

Al migdia s'ha presentat a la Carpa FNAC el llibre oficial de Sitges 2019: Apocalypse domani. La década dorada de la exploitation italiana de ciencia-ficción (1977-1990))amb la presència dels seus autors.Coordinat per Ángel Sala i publicat per l'editorial Hermenaute, el llibre analitza el fenomen de l’exploitation italiana des de la perspectiva del gènere de la ciència ficció, repassant els seus precedents, els seus continguts i l'impacte que van suscitar aquest tipus de produccions. Un recorregut didàctic a través de les seves pel·lícules més representatives, cintes que encara avui dia compten amb milers de fans arreu del món.

Passades les dues de la tarda i abans de la projecció de l'esperada pel·lícula de Roberto de Feo, The Nest (Il Nido), Pupi Avati s'ha convertit en el protagonista del moment. El director de cinema, productor i guionista italià ha rebut el Premi Nosferatu que atorga la secció Brigadoon. El cineasta ha combinat diversos gèneres al llarg de la seva trajectòria, com la comèdia o el cinema d’aventures, però ha destacat en el terror, amb títols com La casa dalle finestre che ridono (1976) o L’arcano incantatore (1996), que es recuperen a Brigadoon. En sessió especial –fora d’aquesta secció ahir es va poder veure la seva nova pel·lícula Il signor diavolo.

En Secció Oficial Fantàstic a Competició arriba avui des de França, The Room una original i brillant combinació de terror i ciència ficció, dirigida pel francès Christian Volckman i protagonitzada per Olga Kurylenko, que han passat per la catifa vermella abans de la projecció. I de la secció Noves Visions cal destacar avui la première mundial de la mà de Netflix, The Forest of Love de Sion Sono, un clàssic del certamen que torna als territoris extrems i impredictibles de pel·lícules com Love Exposure o Cold Fish. Àsia sempre és una zona de producció de summa importància per a Sitges i el nou film de Sion Sono es confirma com una de les grans novetats per aquesta edició.

Una altra presentació important d'avui a la Secció Oficial Fantàstic a Competició, a les 20.45h a l'Auditori, és l'esperada Vivarium, de Lorcan Finnegan, que es va presentar a Cannes i aterra a Sitges amb la seva arriscada posada en escena i un repartiment encapçalat per Imogen Poots i Jesse Eisenberg. El segon llargmetratge de Finnegan –director de Without Name, projectada a Sitges fa tres anys– prolonga aquesta angoixant i inquietant visió que el cinema, entre els límits del terror i del fantàstic, ens ha deixat com a llegat sovint respecte als barris residencials. Segons el director en roda de premsa aquest matí al Festival, la pel·lícula és una metàfora de la societat actual, amb el paral·lelisme entre els agents de béns i immobles que busquen parelles joves per fer-los viure en un món horrorós, igual que els cucuts, ocells que quan troben ous d'altres aus, els devoren y els substitueixen pels seus. Els pollets s'adapten i fingeixen ser d'una altra espècies perquè els seus "pares adoptius" no els descobreixin i, d'aquesta manera, poder seguir vivint en el món que van ser entregats.