Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La història es va obrir pas al 61º Ral·li Barcelona-Sitges

Imatge d'un dels cotxes antics que han participat en aquesta edició.
Imatge d'un dels cotxes antics que han participat en aquesta edició.
La 61a edició del Ral·li Internacional de Cotxes d'Època Barcelona-Sitges ha tornat a significar a aquest esdeveniment com un dels més representatius del vehicle antic a nivell nacional i europeu,

Un total de 71 vehicles d'època, 24 d'ells centenaris, i 18 motocicletes, s’han concentrat aquest diumenge a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, per participar a la 61 edició del Ral·li Internacional de Cotxes d'Època Barcelona-Sitges.

L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, i la comissionada d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, Marta Carranza, han donat el tret de sortida del Ral·li que ha estat encapçalat pel Citroën Type A de 1919, conduït per Antonio Castillo, amb el dorsal número 25. L'organització de l’esdeveniment ha rendit d’aquesta manera, un petit com homenatge al centenari de la marca francesa que se celebra aquest any. Enguany, el vehicle més antic ha estat un Darracq de 1900 pilotat per Guillem Planas.

El recorregut ha transcorregut les ciutats de l'Hospitalet, Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà, Castelldefels i Sitges davant l’expectació de milers de persones que animaven als ocupants dels cotxes i motos històrics.

Una actuació de Jazz manouche a càrrec del grup Djangolé, ha amenitzat l'ambient a la zona de La Fragata poc abans de l’arribada dels vehicles. Un cop a Sitges, els participants han deixat exposats els seus vehicles a la plaça de La Fragata i Des d'allà, els participants van acudir a l'Hotel Dolce Sitges per celebrar el dinar de gala i el lliurament de premis i homenatges, fins a les 17:30 hores aproximadament.

Pilots i acompanyants, entre els quals, l'escriptor Màrius Serra i el dibuixant i ninotaire Toni Batllori, s’han vestit amb la indumentària pròpia de l'època dels vehicles. El jurat del Premi de l’Elegància que ha valorat la indumentària per aquest premi ha estat format per Jacobo Menkes (responsable de la prestigiosa botiga de disfresses Menkes), Emiliana López (dissenyadora d'alta costura i vestits de núvia) i Thaïs Rocha (especialista en moda).

Premis a l'elegància

  1. Núm. 51 - Ajuntament de Rubí (Ford, 1924)
  2. Núm. 26 - Olga Torras (Rochet-Schneider 15000, 1919)
  3. Núm. 45 - Jaume Nolla Gasulla (Gray, 1924)
  4. Núm. 20 - Mercedes Freixa Alegre (España Torpedo T II, 1917)
  5. Núm. 12 - Ajuntament de Barcelona (Renault Coupé de Ville, 1914)

 Premi a l'elegància en moto

Núm. 17 - Alexis Llaveria (Cadillac Descapotable 4P, 1916)

Premi Memòria Gemma Toscas

Núm. 19 - Assumpta Arderiu Freixa (Hispano Suiza T-16 Coupé de Ville, 1917)

Premi a l'elegància infantil

Núm. 61 - Miguel Arrospide (Buick Standard Touring, 1927)

Millors motocicletes

  1. Núm. 2- Francesc Roure Fernández (BSA L24, 1924)
  2. Núm. 1- Genís Muntané (Peugeot P50, 1920)
  3. Núm. 9 - Andreu González (BMW R35, 1936)

Automòbils més destacats segons la seva data de fabricació

Grup I fins a 1908

  1. Núm. 3 - Josep Prat Rusiñol (Renault AX, 1907)
  2. Núm. 6 - Jose Orriols (Wolseley Siddeley 14HP, 1908)
  3. Núm. 2 - Cesar Pau Alentorn (Panhard Levassor, 1907)

Grup II, entre 1909 i 1914

  1. Núm. 8 - Javier Martínez Montoya (Le Zebre, 1909)
  2. Núm. 12 - Ajuntament de Barcelona (Renault Coupé de Ville, 1914)
  3. Núm. 11 - Carla Martí (Hispano Suiza 8-10HP, 1914)

Grup III, entre 1915 i 1920

  1. Núm. 17 - Alexis Llaveria (Cadillac Descapotable 4P, 1916)
  2. Núm. 21 - Rudolf Ettel (Hispano Suiza T30 16 HP, 1917)
  3. Núm. 24 - Salvadó Berenguer (De Dion Bouton, 1918)

Grup IV, entre 1921 i 1928

  1. Núm. 29 - Paco Minguell Pàmies (Packard Six, 1921)
  2. Núm. 46 - Jaume Vila Serra (Hispano Suiza T-49, 1924)
  3. Núm. 57 - Mario J. Hernáez (Rolls Royce Twenty, 1926)

Premi RACC al participant més jove

Núm. 4 - Mireia Magriñà, 19 anys (Berliet, 1907)

Premi en memòria a Pere Arderiu

Núm. 6 - Jose Orriols (Wolseley Siddeley 14HP, 1908)

Premi “Amics dels cotxes veterans”

Núm. 57 - Mario J. Hernáez (Rolls Royce Twenty, 1926)

Premi Clàssic Motor Club del Bages al cotxe més antic

Núm. 1 - Guillem Planas (Darracq, 1900)

Premi Federació Catalana de Cotxes Antics al cotxe més emblemàtic

Núm. 4 - Ramon Magriñà (Berliet, 1907)

 Dilluns de retrobament

Aquest any s’ha mantingut la sortida de dilluns recuperada en l'edició anterior i, aprofitant l'acord de col·laboració de Foment de Sitges amb Autòdrom Terramar, al qual s'ha posat en marxa un atractiu projecte de revitalització, els participants del Ral•li Barcelona-Sitges que ho desitgin tindran ocasió de rodar unes voltes per l'emblemàtic traçat, com ja s'ha fet en ocasions anteriors. Posteriorment, els vehicles seguiran una ruta turística per diverses carreteres en direcció a Tarragona que els portarà per paratges com el Pantà de Foix, entre d'altres, per finalitzar amb un dinar de comiat.

El Ral·li Internacional de Cotxes d'Època Barcelona-Sitges està organitzat per Foment de Sitges amb la col·laboració dels Ajuntaments de Sitges i de Barcelona, i està recolzat per la marca 'Sitges Anytime', que subratlla la cultura i el turisme familiar com a eixos identificatius de la localitat. La prova ha comptat amb el patrocini de L'illa Diagonal, Moritz, Motor Munich Vilanova (cotxe oficial del Ral•li), RACC i Caves Pere Ventura. Han col·laborat SmartWater, Menkes, Autòdrom Terramar, Cochesafondo, així com l'Antic Car Club de Catalunya, ACV, Associació d'Afeccionats ALS Cotxes i Motos d'Època i Escuderia Hispano Suïssa

Galeria d'Imatges