Notícies

Mapa del web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > L'Ajuntament t'informa > Notícies > Detall de la notícia

Notícies

Enviar  
Imprimir
|
11/10/2018

L'Ajuntament dona llum verda a un plec de clàusules de la neteja que dimensiona el servei a les necessitats actuals del municipi

El nou plec de clàusules de la neteja, de 6,8 M€ anuals, un cost que dobla l’actual, ha de garantir que es produeixi una millora general de l’estat de la neteja als carrers i un millor servei en la recollida dels residus, reduir les molèsties als veïns i implantar criteris de sostenibilitat i protecció ambiental.

L’Ajuntament de Sitges es dotarà aviat d’un sistema millorat i més eficient del servei de recollida i neteja dels residus sòlids i gestió de la deixalleria de la vila amb la intenció de fer un pas endavant en la modernització dels serveis públics. El ple municipal d’aquest dimecres ha aprovat el plec de clàusules que regirà l’adjudicació del nou servei. La proposta ha tirat endavant amb els vots favorables dels grups polítics del govern (PDECAT-Demòcrates i ERC), Nou Horitzó, Sitges-Grup Independent i PP. S’hi han abstingut Ciutadans, la CUP i la regidora no adscrita Carme Gasulla.

El nou sistema arriba quan l’actual contracte amb l’empresa concessionària s’extingirà en pocs mesos, motiu pel qual l’Ajuntament de Sitges ha de procedir a una nova licitació pública. Coincidint amb aquesta circumstància, l’ajuntament aprofita per millorar el sistema i reflectir-lo en el futur contracte dotat amb 6,8 M€, un cost que dobla l’actual.

La intenció és adaptar el futur sistema a les necessitats reals del municipi, tenint en compte els punts crítics del la vila, de manera que es produeixi una millora general de l’estat de la neteja als carrers i un millor servei en la recollida dels residus, reduir les molèsties als veïns i implantar criteris de sostenibilitat i protecció ambiental.

La regidora de Serveis Urbans, Carme Almirall, ha explicat en el ple d’aquest dimecres que representa “un salt endavant en el servei que es presta a la vila. Cada vegada hi ha més residents i visitants, per això cal redimensionar el servei per fer-lo més modern, amb major qualitat i sostenible”. Almirall ha explicat també que el futur contracte contempla un règim de sancions per als casos de reincidència de l’incivisme en la recollida.

D'entre les principals novetats, el servei disposarà de contenidors destinats a la recollida selectiva de 5 fraccions, gràcies a la implantació d’illes de contenidors en tot el municipi per aconseguir una major accessibilitat de la ciutadania, que inclourà la recollida de restes de poda i oli vegetal.

Pel que fa a la neteja de la via pública, les novetats se centren en intensificar el servei i adaptar-lo a cada zona, al seu ús i afluència d'usuaris; es preveurà el servei de neteja per les noves urbanitzacions de la zona de La Plana i Santa Bàrbara; s'utilitzaran sistemes amb economitzadors d’aigua; i s'intensifica la interior de contenidors.

El regidor de Ciutadans Lluís Giménez s’ha mostrat favorable al nou plec de clàusules, indicant que caldria millorar alguns aspectes, com la freqüència de la recollida de les escombraries. Des de la CUP, Pol Vigó ha posat en valor el treball fet “en els darrers mesos” en la confecció del plec, però ha anunciat l’abstenció perquè “estem a favor de la municipalització”. Des de Nou Horitzó, Ignasi Rubí també ha posat en valor el canvi, tot i apuntar a Carme Almirall com a “màxim responsable del que ha passat en els darrers anys”. Sitges-Grup Independent i PP també s’han mostrat satisfets amb el canvi, mentre que la regidora no adscrita Carme Gasulla ha justificat la seva abstenció en la defensa de la municipalització.

Segons l’alcalde, Miquel Forns, “aquest és el contracte més important que té l’Ajuntament de Sitges. A més, és el primer contracte que surt a licitació que es fa amb participació ciutadana. Això ha de servir perquè, conjuntament amb el civisme, garantim una millor recollida dels residus i una millor neteja viària”.

Enviar  
Imprimir
  |
© 2007 Ajuntament de Sitges
Pl. Ajuntament, sn. Tel. 938117600 / Atenció Ciutadana Tel. 010
Última actualització: 13/11/2018