Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Comunicat de premsa - Trasllat de l'Escola Pia

Comunicat de premsa del govern municipal sobre el trasllat de l'Escola Pia

El govern municipal té la ferma voluntat de fer realitat el trasllat de l’Escola Pia a un solar del PPU1, un cop assumit que aquest espai és l’idoni per al centre. El compromís, en aquest sentit, és fixar un full de ruta per materialitzar la cessió i iniciar els tràmits que siguin necessaris abans de les eleccions municipals del 26 de maig. En cap cas, com s’ha afirmat des de la Fundació Cultural de Sitges, aspirem a tenir enllestida la cessió abans d’aquesta data. Aquest és un extrem que desconeixem a hores d’ara, una incògnita que penja de la reunió que els tècnics de l’Ajuntament tenen amb la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya el 25 de març vinent.

Tal i com s’ha expressat dos cops en el ple municipal davant la comunitat educativa del centre, estem a l’espera de veure com es resol aquesta trobada abans de prendre cap decisió. L’operació és complexa, posat que engloba aspectes urbanístics i patrimonials, i s’ha de garantir la seguretat jurídica del tràmit. Per aquest motiu, mantenim el que havíem dit i el dia 27 de març, un cop ens hagin arribat les indicacions de la Generalitat, ens reunirem amb la Fundació Cultural de Sitges. Serà arribada aquesta data que sabrem amb claredat el que hem de fer.

Som conscients de la transcendència que aquesta operació té per a un centre educatiu amb tanta significació per als sitgetans i les sitgetanes. Per aquest motiu, vam buscar una solució en el marc del Pla d’Equipaments, participada amb el conjunt de la ciutadania. Des d’aleshores, hem estat treballant sense aturar-nos, amb la certesa que, no obstant això, materialitzar aquest trasllat comporta seguir uns passos i uns terminis que estem en tràmit de concretar. En cap moment ens hem aturat ni ens aturarem. Seguim treballant, a la recerca d’una solució que beneficiï a totes les parts.