Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Sitges es consolida com una destinació turística moderna, innovadora, competitiva i sostenible

Les tres anualitats del Pla han finalitzat amb uns resultats molt positius i passa el relleu a la recent creada Agència de Promoció Turisme de Sitges.
La vila de Sitges ha canviat la seva imatge els últims quatre anys. Moltes de les actuacions que han ajudat a transformar-la estaven incloses dins del Pla d’Excel·lència Turística, dotat amb 1,62 milions d’euros, amb el finançament de l’Ajuntament de Sitges, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme del Govern de l’Estat. El Pla va finalitzar el passat 26 de novembre, però el passat dijous es van presentar els resultats de la tercera i darrera anualitat amb un balanç molt positiu, segons les tres administracions. El Pla de Senyalització Turística i la celebració de l’any Rusiñol han estat les principals actuacions del darrer any de vigència del Pla que ha permès, entre d’altres actuacions, millorar el medi urbà i el medi natural, realitzar el programa de promoció i comunicació turístiques, i crear i consolidar productes turístics, mitjançant l’execució dels Plans de Mobilitat i de Vianalització, el projecte del Centre d’Interpretació del Modernisme, el concurs d’idees per a la millora de l’àmbit de la platja de Sant Sebastià, l’edició del catàleg de productes de Turisme Actiu i de Turisme Cultural, o la instal·lació d’una nova Oficina d’Atenció Turística a La Fragata. El fet que Sitges tingués un projecte sòlid de transformació de la vila, amb visió de futur, ha permès optimitzar el conjunt d’actuacions de la primera, de la segona i de la tercera anualitat del Pla d’Excel·lència Turística. Durant la presentació de l’anualitat, que va comptar amb la presència de l’alcalde Jordi Baijet, tant Carmen Barroso, representant de la secretaria general del Ministeri de Turisme, com Jaume Font, subdirector de Turisme de la Generalitat de Catalunya, van elogiar el Pla d’Excel·lència Turística de Sitges per la seva coherència i la continuïtat de les actuacions. A partir d’ara, la línia iniciada amb aquest Pla continuarà a través d’un nou ens, constituït el passat mes de gener, l’Agència de Promoció Turisme de Sitges.