S’obre el procés de consulta pública sobre la reforma de l’Escola Pia de Sitges
La proposta de remodelació neix de la necessitat d’adequar l’edifici a les noves exigències tècniques i arquitectòniques i al projecte educatiu de l’escola.
Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte
La proposta de remodelació neix de la necessitat d’adequar l’edifici a les noves exigències tècniques i arquitectòniques i al projecte educatiu de l’escola.
La Mostra de Cinema LGTBIQ+ Endimaris Sitges se celebrarà del 20 al 28 de maig amb un total de 15 pel·lícules i 3 curts. El certamen oferirà una visió de la gran diversitat que existeix en el col·lectiu LGTBIQ+. La producció catalana 'Mi Vacío y yo' clourà la 2a edició de la Mostra Endimaris Sitges. En el marc del certamen, la regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sitges organitza la primera jornada de guionistes Endimaris Script Lab amb la participació de la directora de cinema, Judith Colell; el director, Alberto Evangelio; i el productor cinematogràfic, David Matamoros.
El concert tindrà lloc als Jardins d’El Retiro el dissabte 4 de juny a les 22 h, en el marc de l’Orgull LGTBIQ+.
El Departament d’Esports actualitza permanentment l’oferta estiuenca de les entitats esportives sitgetanes, a través del web sitges.cat
La regidoria de Participació Ciutadana inicia una prova pilot amb l’objectiu d’ajudar a entitats veïnals, organitzacions i plataformes amb impacte veïnal, a reforçar i formalitzar la seva presència al territori.
Les neteges de divendres, dissabte i diumenge han servit per conscienciar sobre la gran quantitat de residus que es generen i s’abandonen.
L’Ajuntament ajudarà les famílies a pagar les activitats de lleure de l’estiu del 2022.
L’actuació permetrà retirar la canonada d’aigües que actualment passa per les platges de La Fragata, La Ribera i un tram de l’Estanyol, per evitar situacions de risc de trencament a causa dels temporals. L’obra s’ha previst fer en diferents terminis per minimitzar l’afectació a veïns i activitats econòmiques de la zona. El primer que es farà serà al tram del Passeig marítim entre l’Avinguda Sofia i el carrer de Francesc Armengol que queda lliure de vehicles.
La implementació de nous serveis tecnològics per millorar i agilitzar l'organització interna, com la gestió documental i comptable, així com millorar la relació amb els ciutadans per oferir-los els tràmits municipals, són alguns dels objectius que es va marcar l'ajuntament.
Aquest taller de crítica cinematogràfica s’adreça a joves i adults a partir de 18 anys. En aquesta edició a la biblioteca Santiago Rusiñol es tractarà el tema dels amors paral·lels. Les quatre sessions seran els dilluns 23, 30 de maig, 13, 20 de juny, de 18 a 20 hores.
El proper 26 de maig els productes de les cooperatives es vendran a la fira que s’instal·larà al parc de Can Robert.
La recollida de residus del diumenge a les platges compta amb el suport del Festival Jardins de Terramar.
L’Ajuntament ha elaborat el Pla d’Usos basant-se en la realitat actual de les platges i el Servei del litoral de la Generalitat l’ha ratificat.
Es recuperen les 180 places per torn i s’obren nous ajuts econòmics per a les famílies.
El grup de treball ha aprovat la nova campanya d’estiu que, sota el lema ‘I després hi ha Sitges’, es posarà en marxa aquest mes de maig a les principals emissores de ràdio nacionals.
La preinscripció a les llars d’infants municipals de Sitges per al proper curs serà del 9 al 20 de maig. La Llar d’infants El Cercolet celebrarà el 4 de maig una jornada de portes obertes a les 17.15 h i a les 18 h; i la llar d’infants La Moixiganga la farà a l’endemà, 5 de maig, al mateix horari també a les 17.15 h i a les 18 hores.
L’Ajuntament manté la línia de treball dels darrers anys per consolidar Sitges com a motor en la indústria de la producció audiovisual. Jaume Roures, productor i soci fundador de Mediapro, ha posat de manifest que cal definir plans estratègics que tinguin una visió global per aconseguir crear una indústria audiovisual.
L’Ajuntament de Sitges ha col·laborat estretament amb la Fundació Cruyff per fer realitat la creació d’aquest equipament esportiu, situat al parc de Can Robert.
Les empreses Coca-Cola i Ecodes, conjuntament amb el Gremi d’Hostaleria de Sitges i el suport de la Regidoria de turisme de l’Ajuntament de Sitges, impulsen aquesta iniciativa que vol actuar contra el canvi climàtic.
El servei es reforça a les zones i hores amb més afluència de persones.
El Miramar Centre Cultural de Sitges acollirà els dies 4 i 5 de maig les conferències ‘Quàntica’ i ‘Web3: identitat, criptomonedes i valors’, a càrrec dels experts Alfonso Rubio i Jaume Catarineu, respectivament. La Sala Josep Lluís Palacios de Sant Pere de Ribes acollirà la conferència ‘Metavers’ a càrrec d’Álex Moga, el dia 11, així com dos tallers; un de digitalització per a persones emprenedores, petits comerços i PYMES, i un segon sobre màrqueting digital, els dies 12 i 13 de maig respectivament, a càrrec d’Albert Gil López, en dues sales diferents.
La Junta de Govern Local aprova la licitació del contracte per a la gestió de les dues llars d’infants municipals durant els pròxims dos cursos, amb dues possibles pròrrogues anuals. També s’aprova inicialment la renovació del sistema de calefacció a l’Escola Esteve Barrachina.
El sorteig celebrat aquest matí estableix l’ordre preferent de persones adjudicatàries de la primera promoció d’HPO de 42 habitatges. Demà es publicarà l'odre resultant del sorteig i s’iniciarà el contacte, via correu electrònic i per telèfon, amb les que ocupin les primeres posicions
Es canvia tant la columna com el punt de llum, per ser més eficients energèticament i donar més visibilitat a la via pública.
La iniciativa pretén oferir del 6 de maig al 16 de juny les presentacions de quatre llibres escrits pels escriptors Montse Barderi, Ricard Sunyol, Carlota Gurt i Toni Orensanz. L’objectiu de la iniciativa es complementar la programació de les biblioteques i alhora enllaçar la festivitat de Sant Jordi amb la celebració de la Festa de la Poesia.
Una recent investigació de l’historiador i arxiver, Xavier Miret, ha permès descobrir aquesta documentació, que aporta nou valor al pes rellevant que el vi de Sitges va tenir al país.
La sessió plenària també ha servit per explicar alguns canvis en les denominacions d’algunes subvencions previstes pels anys 2022-2024.
L’espectacle ‘Euforia’, aquest divendres a La Fragata a les 20.30 i 22 h , és el plat fort de la programació on es podrà veure una fusió entre dansa aèria i música electrònica. La tradicional Barra oberta de dansa clàssica, a la platja de Sant Sebastià, i les demostracions de les escoles de dansa de la vila, són altres de les activitats més destacades de la commemoració.
Les sol·licituds, per exhibir creacions artístiques l’any 2023 al Miramar-Centre Cultural. es podran presentar del 2 de maig al 2 de juliol. Els artistes i col·lectius interessats podran enviar els treballs per participar en un procés de selecció que valorarà totes les propostes presentades.
Aquesta caminada ha aplegat persones de Bigues i Riells, Collbató, Sant Fruitós de Bages i Sitges en una passejada de prop de 7 quilòmetres per les platges urbanes de Sitges.