L’Arxiu Històric de Sitges exposa una mostra de les darreres donacions
Els documents es poden veure a la sala de consultes i aborden diverses temàtiques, des de l’arquitectura fins a la Festa Major.
Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte
Els documents es poden veure a la sala de consultes i aborden diverses temàtiques, des de l’arquitectura fins a la Festa Major.
Els dies 5 i 19 de novembre i 3 i 10 de desembre es faran les sessions informatives al Centre de Formació d’Adults. Per participar-hi cal inscripció prèvia. Aquesta iniciativa pretén donar a conèixer el món laboral a les persones en general i també especialment als treballadors i les persones aturades diferents temes com el conveni, les nòmines, l’acomiadament i els contractes.
Una trentena de persones ja s’han inscrit per obtenir aquests esqueixos i tres escoles de Sitges s’han mostrat interessades a reprendre el cultiu del clavell.
Els treballs s’inicien el 2 de novembre i faran uns encreuaments més segurs i ajustats a la normativa, amb facilitats per a persones amb mobilitat reduïda.
També se celebraran noves jornades de portes obertes amb entrada gratuïta els dies 28 de novembre, 19, 24 i 31 de desembre de 2021 i 9 de gener de 2022. La Cubana estrenarà l’espectacle ‘Adeu Arturo’ al Teatre Coliseum el 2 de febrer i les entrades ja són a la venda des d’aquest dimecres amb una oferta de llançament del 25% de descompte al preu fins a finals del mes de novembre.
El document és un pla que, per primera vegada, té un enfocament universal que s’adreça a tota la població. A través d’aquest pla es posa l’accent en el consum de drogues, però també s’inclouen conductes que poden generar també addiccions com el joc en línia, l’ús de xarxes socials i l’exposició a les pantalles en general.
La bandera de les Brigades Internacionals llueix avui al balcó de la Casa de la Vila per homenatjar Les Brigades Internacionals per commemorar el 83è aniversari del comiat de les persones voluntàries que van lluitar en defensa de la República. L’acte institucional de l’homenatge, tindrà lloc avui a les 19 h amb la lectura del Manifest institucional al Saló de Plens, que es podrà seguir en directe per Instagram.
Fires professionals, tastos, rutes turístiques, accions promocionals o propostes culturals i formatives configuren el programa.
Pablo Filomeno, Eva Conesa, Sam Judez i Agustín Vivancos, entre d’altres, figuren en el programa
L’actuació pretén millorar les vies d’accés al parc com a mesura de protecció contra els incendis i es farà dijous i divendres.
Els treballs de millora d’aquest equipament esportiu també inclouen la pintura de l’estructura del pavelló i duraran fins a mitjans de desembre.
La sessió es farà presencialment el 29 d’octubre al saló d’Or del Palau de Maricel de 10 a 13 hores per debatre sobre el concepte de Biofília i reconnectar el territori i els edifici amb la natura. També es podrà seguir de manera telemàtica a través del canal de Youtube de l’Ajuntament de Sitges. Les inscripcions són gratuïtes i es poden formalitzar fins aquest dijous, 28 d’octubre, a www.bioeconomic.cat.
L’espai es restituirà com a zona verda i es plantaran garrofers.
Els 13 espais oberts a la ciutadania per posar en valor el patrimoni local han registrat un total de 2.769 visitants. L’Hotel Romàntic, l’Hotel Xalet, el Casino Prado Suburense, el Palau de Maricel i el Mercat Vell han estat els espais més visitats.
La regidoria de turisme ha presentat en el marc d’una jornada d’intel·ligència turística les principals dades turístiques de l’estiu, entre les quals el perfil del turista o la despesa realitzada a la destinació. L’estudi conclou que Sant Joan és la data que rep un major nombre d’arribada de turistes, amb un total de 16.349 persones. La destinació obté una valoració global d’un 8’6 sobre 10.
Després de 22 sessions telemàtiques, el ple d’Octubre serà en format presencial. Paral·lelament, es podrà continuar veient en directe a través del canal de YouTube de l'Ajuntament i a Canal Blau TV, així com també es podrà escoltar a Ràdio Maricel. El públic no podrà fer el seguiment presencial de tota la sessió plenària, però les persones que vulguin formular preguntes als regidors ho podran fer en el torn de precs i preguntes, i accedir d’un en un a la sala. Per participar, cal fer la inscripció mitjançant els canals habituals.
La Junta de Govern Local ha aprovat, entre altres acords, l’atorgament d’una subvenció a l’Associació de Bombers Voluntaris de Sitges per a l’any 2021 per un import de 8.000 euros i una subvenció al Club Natació Sitges per al foment de l’esport adaptat amb l’organització d’activitats per afavorir la pràctica esportiva inclusiva.
La furgoneta estarà al Cap de la Vila, demà dimarts, de les deu del matí a 2 del migdia, amb una àmplia oferta de llibres que es podran agafar lliurement.
La jornada solidària servirà un any més per recaptar fons pel Laboratori de Recerca del Càncer Infantil de l'Hospital de Sant Joan de Deu de Barcelona. La cursa té lloc avui amb un recorregut de 4,6km per Sitges. Aquesta és una iniciativa de la família Lahoz Campañà per recordar el seu fill, Pol Lahoz Campañà.
Música, arquitectura, patrimoni, teatre, castells, dibuix en dansa, tallers familiars, dibuix al natural amb model i exposicions són algunes de les propostes d’una àmplia programació per a tots els gustos.
L’actuació començarà dilluns 25 d’octubre i s’allargarà fins a finals de setmana. Durant els treballs, no es podrà utilitzar els aparcaments per a motos i bicis de la zona.
Estudiants i graduats en psicologia de totes les universitats catalanes participen en la primera edició del Psicothon, patrocinada per Sitges Convention Bureau programa de la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges.
12 establiments sitgetans i 27 cellers de la denominació d’origen, participen en la proposta que ofereix menús maridats, del 23 d’octubre al 3 de desembre.
Les activitats, que es duran a terme a diferents espais culturals de la vila, començaran aquest divendres i s’allargaran fins al 31 d’octubre. Durant dos caps de setmana es podrà gaudir de diferents propostes com teatre infantil, música, les visites guiades ‘Rusiñol Artista’ i ‘Stämpfli Artista’, un taller familiar per crear un llibre d’artista, una sessió de dibuix al natural i la inauguració d’un mural artístic, entre d’altres.
L’actuació es realitza del 20 al 22 d’octubre i permetrà dur a terme les obres de manteniment del paviment i del camí per a la prevenció d’incendis forestals. Els treballs afectaran la circulació de vehicles motoritzats i també de bicicletes (tot i que es permetrà el pas del veïnat resident al tram afectat). Com a alternativa, els vehicles podran accedir al parc del Garraf per la carretera asfaltada direcció a la urbanització de Mas Alba (Sant Pere de Ribes).
Les voluntats del Govern Municipal en relació a l’aposta de gestió dels serveis i el litoral s’han presentat a la Comissió de Promoció de Turisme, integrada pels principals sectors econòmics.
Entitats i especialistes participen en la jornada telemàtica ‘Realitat i marc legal per la ocupabilitat de les persones migrades’, el pròxim 22 d’octubre. L’activitat s’emmarca en el ‘Cicle d’experiències d’inserció des del món local’, organitzat per l’Ajuntament de Sitges i Coopsetània, per abordar qüestions relacionades amb el món local i les persones migrades, el procés de regularització i el top manta.
L’edició del 2021 del 48h Open House Barcelona es farà els dies 23 i 24 d’octubre i enguany es dedica a l’arquitecte José Antonio Coderch, amb obra a Sitges
Els 24 nous consellers i conselleres han recollit les seves credencials aquest dilluns a l’Espai Jove i s’han citat pel 15 de novembre per fer la primera reunió
Diferents fòrums especialitzats conviden Turisme de Sitges per explicar el model utilitzat a la vila.