Tràmits

Mapa del web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Tràmits > Detall

  Tràmits - Detall  


Targeta acreditativa de la discapacitat

Període de tramitació

tot l'any

Termini de la sol·licitud

a partir del 4 de desembre de 2009

TRÀMIT D'ALTRES ADMINISTRACIONS

La Targeta acreditativa de la discapacitat és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya que neix en el marc de la Llei de Serveis Socials i la Declaració de les Nacions Unides pels Drets de les persones amb discapacitat. Aquesta targeta permet a les persones amb discapacitat legalment reconeguda i amb residència habitual a Catalunya, acreditar de forma àgil i pràctica davant de terceres persones, el seu grau de discapacitat, a fi de facilitar l'accés als recursos i serveis vinculats a què tinguin dret a l'àmbit de Catalunya.

És un document públic, personal i intransferible, que cal acompanyar amb el DNI o NIE. És vàlida per a tot el territori de Catalunya i amb un format únic per a totes les tipologies de discapacitat.

És una targeta plastificada i editada per la Generalitat de Catalunya.

Preu:

Tràmit gratuït

Informació general

Qui el pot demanar?
- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.
Requeriments

Poden demanar la targeta acreditativa de la discapacitat totes aquelles persones que ja tinguin reconegut un grau de discapacitat a Catalunya igual o superior al 33%, o que hi hagin traslladat el seu expedient, ja sigui amb caràcter permanent o provisional. Cal tenir la residència habitual a Catalunya.

  • Tenir reconegut, i vigent, un grau de discapacitat de 33% o més
  • Tenir residència habitual a Catalunya
  • Tenir DNI/NIE vigent, menors d'edat inclosos
Procediments
  1. Ompliu el full de sol·licitud i signeu-lo
  2. Presenteu la sol·licitud a qualsevol de les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC)
  3. Des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana farem arribar la vostra sol·licitud a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) de la Generalitat de Catalunya.
  4. La targeta s'expedirà i es tramitarà a la persona titular sempre que aquesta compleixi tots els requisits establerts a l'Ordre de creació.
Temps mitjà de resolució
3 mesos a partir de la data de presentació de la sol·licitud
Observacions
La informació reproduïda en aquest tràmit prové del Catàleg de Serveis de la Generalitat de Catalunya (www.gencat.cat)
Impresos del tràmit

Documentació necessària

Per a demanar la targeta no cal adjuntar documentació. Això sí, és molt important que la sol·licitud estigui correctament emplenada, hi hagin totes les dades i que estigui signada; en cas contrari, us hauran de fer un requeriment de documentació, amb l'endarreriment en el procés que això comporta.

Com es pot tramitar

Presencialment
Generalitat de Catalunya - Oficina d'Acció Ciutadana del Garraf-Vilanova i la Geltrú
Carrer Forn del Vidre, 12
08800 - Vilanova i la Geltrú (Barcelona)
Tel. 938 157 159
benestar@gencat.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) - Centre
Carrer Nou, 12
08870 - Sitges
Tel. 010 - 938114804
oac@sitges.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de Garraf
Plaça del Baró de Güell
08871 - Sitges (Garraf)
Tel. 010
oac@sitges.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Les Botigues
Passeig Maritim de les Botigues, 1
08860 - Sitges (Les Botigues de Sitges)
Tel. 010
oac@sitges.cat

Classificació del tràmit

© 2007 Ajuntament de Sitges
Pl. Ajuntament, sn. Tel. 938117600 / Atenció Ciutadana Tel. 010
Última actualització: 01/02/2012