Tràmits

Mapa del web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Tràmits > Detall

  Tràmits - Detall  


Servei de teleassistència

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

En qualsevol moment

TRÀMIT MUNICIPAL

El sistema de teleassistència o telealarma consisteix en un dispositiu que es facilita a persones grans o discapacitades, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d'edat o discapacitat. Aquest sistema permet:

  • Connectar fàcilment amb la central receptora d’alarmes les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any facilitant la connexió immediata la línia telefònica i d’una manera còmoda i ràpida. Només cal prémer un botó. 
  • Sistema de mans lliures, que permet poder establir contacte verbal sense necessitat de despenjar cap telèfon ni d’acostar-se al terminal teleassistència.
  • Mobilització dels recursos que existeixen a la localitat, mitjançant un fitxer actualitzat per avís d’ambulància o metge en cas d’urgència i coordinació amb els recursos de la comunitat per a l’atenció d’emergències socials, caigudes,....
  • Mobilització dels recursos propis de l’usuari.
  • Custòdia de claus
  • Etc.

Donat que la disponibilitat d'aparells és limitada, les sol·licituds es prioritzaran en funció del grau de necessitat de l'usuari/ària. A aquests efectes es valorarà per part dels Serveis Socials municipals el grau d'autonomia personal, la situació de solitud i els ingressos de la unitat familiar (vegeu l'ordenança reguladora del preu públic).

Preu:

Consulteu l'Ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei d’atenció domiciliària

Informació general

Qui el pot demanar?
- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament autoritzat/da.
Requeriments
  • Cal que al domicili on resideixi la persona sol·licitant hi hagi línia telefònica ( vegeu el document Full Informatiu companyies de telefonia)
Procediments
  1. Adreceu-vos a l'OAC i presenteu la documentació descrita a l'apartat 'Documentació que cal aportar'.
  2. Des del Departament de Serveis Socials es posaran en contacte amb vosaltres per tal de concertar una entrevista.
  3. En cas que des del Departament es faci una valoració favorable de la vostra sol·licitud, es notificarà a l'empresa adjudicatària per tal que procedeixi a la instal·lació.
  4. Un cop el sistema estigui en funcionament, l'Ajuntament, mitjançant domiciliació bancària, us trametra els rebuts corresponents al servei.
Temps mitjà de resolució
2 mesos
Observacions

Per sol·licitar el servei de custòdia de claus, cal esperar a disposar del dispositiu de teleassistència. En aquest moment caldrà:

  1. Activar el dispositiu (prèmer el botó d'alarma)
  2. Un cop es posin en contacte des del servei, indicar que es volen deixar les claus en custòdia
  3. Un tècnic del servei passarà a recollir les claus.
Impresos del tràmit

Documentació necessària

  • Imprès de sol·licitud
  • Imprès de domiciliació bancària
  • Fotocòpia del DNI, NIE o passaport
  • Fotocòpia de la Targeta Sanitària Individual (TSI) del servei CatSalut
  • Volant de convivència (us el lliurarem en el moment de la sol·licitud)

*Informe mèdic ( segons model de l'empresa que presta el servei). L'haureu de lliurar al personal de l'empresa, en el moment que us facin la visita per a la instal·lació del sistema.  

Com es pot tramitar

Presencialment
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) - Centre
Carrer Nou, 12
08870 - Sitges
Tel. 010 - 938114804
oac@sitges.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de Garraf
Plaça del Baró de Güell
08871 - Sitges (Garraf)
Tel. 010
oac@sitges.cat
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Les Botigues
Passeig Maritim de les Botigues, 1
08860 - Sitges (Les Botigues de Sitges)
Tel. 010
oac@sitges.cat

Classificació del tràmit

© 2007 Ajuntament de Sitges
Pl. Ajuntament, sn. Tel. 938117600 / Atenció Ciutadana Tel. 010
Última actualització: 30/01/2018