Projecte 6: Gestió dels impactes emocionals, dels efectes del confinament i del context d'incertesa amb les famílies i infantshttps://www.sitges.cat/pacte/pacte-local-per-a-la-recuperacio-socioeconomica-de-sitges/eix-1/projectes-prioritaris/06_-gestio-dels-impactes-emocionals-dels-efectes-del-confinament-i-del-context-dincertesa-amb-les-families-i-infantshttps://www.sitges.cat/pacte/@@site-logo/pacte-local-sitges-covid.png
Projecte 6: Gestió dels impactes emocionals, dels efectes del confinament i del context d'incertesa amb les famílies i infants
Vinculació amb el pam
EIX 1: GARANTIA DE DRETS I QUALITAT DE VIDA
OE1.6. Potenciar hàbits saludables que millorin la qualitat de vida de la ciutadania i fomentar la cura dels animals.
Serveis implicats
Educació i Drets Socials
Valoració realitzada en el procés participatiu
Prioritat
Mitjana
Utilitat
Mitjana
Facilitat
Mitjana
TEMES CLAUS
És molt important que els adults que acompanyen infants (familiars, mestres, monitors, personal no docent) tinguin recursos i eines per saber gestionar les seves pròpies. emocions en primer terme, només així es pot oferir el mateix als infants.
Si no s'atén l’estat emocional dels infants, l’aprenentatge no funciona.
AGENTS IMPLICATS
AFAs tenen el contacte amb les famílies.
Entitats com l'Associació ELNA que té espais d’acompanyament emocional, ha fet sessions amb bons resultats.
L’Ajuntament que té programes d’acompanyament a les famílies com Educant família.
Consell Escolar municipal: actualment és un espai d’intercanvi d’experiències i de debat.
VIES DE COORDINACIÓ
Cal obrir un espai de coordinació transversal entre ajuntament, escoles i AFAS per a la gestió de la crisi sanitària en referència al sector educatiu. Aquest espai ho ha de liderar l’Ajuntament.
Aquestes propostes han de sorgir de les entitats i comunitat educativa perquè l’Ajuntament les pugui integrar.
Cal plantejar estratègies per aconseguir arribar a les famílies, coordinar amb les AFAs.
La Diputació té un catàleg de recursos educatius i cal també treballar amb entitats locals.
És important planificar bé la tornada a l’escola al setembre per garantir 2-3 sessions d’acompanyament emocional.
Llistat de mesures proposades per les entitats
Valoració i respostes dels serveis
Obrir un espai de coordinació entre Ajuntament, AFAs, Entitats, Consell escolar municipal, per gestionar i fer seguiment d’aquestes propostes.
Integrar el Programa Educant Família amb els espais d’acompanyament emocional de les entitats del sector i enfortir el suport a les famílies en dos temes: noves tecnologies i acompanyament emocional.