Projecte 12: Integració i promoció d’activitats culturals, d’oci, esportives, i de natura a la promoció turística, que faciliti la recuperació de visitants a Sitges
Vinculació amb el pam
EIX 2: MODEL URBÀ I ENTORN NATURAL OE2.6. Assolir un model turístic sostenible i respectuós fent que els beneficis que generi reverteixin en tota la ciutadania.
Serveis implicats
Valoració realitzada en el procés participatiu
- Alta
- Alta
- Alta
TEMES CLAUS
|
|
AGENTS IMPLICATS
|
|
VIES DE COORDINACIÓ
|
Llistat de mesures proposades per les entitats
Valoració i respostes dels serveis
- Cal fer un petit pla de la promoció turística per a aquest període de recuperació amb l’objectiu de promocionar la cultura, l’esport, l’oci, la natura per recuperar visitants. Algunes accions d’aquest Pla poden ser: implementar una app, designar a una persona encarregada de renovar la pàgina web i enfortir les xarxes socials, campanyes publicitàries, “influencers”, etc.
- Turisme: Durant tot el confinament s'ha dut a terme un pla de promoció consensuat amb el sector privat a través de reunions setmanals entre l'Ajuntament i aquest sector. Les tasques de gestió de la pàgina web, xarxes, att bloggers ja es duen a terme de manera habitual des del departament 0
- El pressupost de Turisme ja contempla la Promoció. La campanya específica Sí, a Sitges, amb motiu de la Covid-19, ha tingut un cost aproximat de 130.000€ (IVA inclòs). En les Comissions de Promoció amb el sector privat es validen les propostes 0
- Cultura: S'està fent el disseny d'una nova pàgina web específica de Cultura on s'inclouran tant els esdeveniments que es programin des de l'ajuntament, i també aquells que liderin les pròpies entitats culturals 0
- Campanyes de difusió i promoció a Barcelona i Catalunya i d’altres territoris de proximitat
- Donar incentius fiscals a empreses de turisme que integrin la cultura en la seva oferta
- Incentius a empreses per adaptar les seves instal·lacions, ofertes i plans comercials per a un mercat més ampli (cultura/esport)
- Afavorir el turisme vinculat a la natura i parcs naturals mitjançant l’elaboració d’un catàleg de camins comarcals i intercomarcals
- Implementar i reforçar la desestacionalització i tenir més oportunitats de visitants amb ofertes culturals, d’esport, d’oci, de natura
- Establir i gestionar una Agenda única d'activitats culturals, d’oci, d’esport i de natura
- Designar un agent que gestioni la transversalitat d'activitats sectorials en relació a l’Agenda única
- Fer una definició i posterior promoció de les activitats culturals, d’oci, d’esport i de natura amb valor i potencial turístic
- Potenciar activitats de l’oci nocturn mitjançant: ampliació d’horaris i major flexibilitat normativa, diversificar públic oci nocturn; suport a la gestió d'aforament de discoteques
- Fer una campanya internacional per atreure equips d'alta competició com turisme esportiu de temporada
- Consolidar el projecte del Centre d'informació al visitant de Can Milà
- Promoure Fires esportives
- Ampliar el pressupost turístic, usar la taxa turística en promoció
- Promoure les activitats culturals i recreatives com a actius atractius per a visitants
- Conèixer i donar suport als esdeveniments d’oci i convencions. Sitges lloc de convencions
- Promoció d'ofertes per a l’ús gratuït dels equipaments públics als visitants, en moments en què estiguin infrautilitzats
- Cal un Pla director d'esport
- Creació d'un Auditori municipal
- La difusió del turisme i màrqueting de la ciutat ha d'estar vinculada amb promoció econòmica
- Espais de realitat augmentada per a mòbils a la ciutat per promocionar les rutes, oferta cultural i activitats