Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Projecte 12: Integració i promoció d’activitats culturals, d’oci, esportives, i de natura a la promoció turística, que faciliti la recuperació de visitants a Sitges

Vinculació amb el pam

EIX 2: MODEL URBÀ I ENTORN NATURAL OE2.6. Assolir un model turístic sostenible i respectuós fent que els beneficis que generi reverteixin en tota la ciutadania.

Serveis implicats

Valoració realitzada en el procés participatiu

  • Prioritat Alta
  • Utilitat Alta
  • Facilitat Alta

 

TEMES CLAUS

  • Cal desenvolupar una visió a llarg termini del model turístic.
  • Cal un Pla de promoció específic per a la difusió de les activitats culturals, esportives, d’oci, de natura. I a partir d’aquí adaptar les eines existents.
  • Cal repensar l'estratègia cultural global. Què cultura, què activitats representen aquesta promoció?
  • La desestacionalització evita molts problemes. Cal ampliar la temporada.
  • En el cas de l’esport, Sitges té les condicions per ser una vila esportiva turística. A prop de l'aeroport, a prop de Barcelona, a prop del Garraf (ciclisme).
  • Hem de fer una auditoria per saber què busquen els equips europeus: estudi de mercat.
  • Es podria construir una anella verda al voltant de la vila, per a la pràctica esportiva
  • Els hotels a l'hivern podrien obrir per aquest turisme esportiu.
  • Falten instal·lacions per atreure un turisme esportiu. Cal conèixer aquestes limitacions per fer un pla d’habilitar els espais possibles.

AGENTS IMPLICATS

  • Ajuntament.
  • Cultura i Turisme.
  • Consell del Garraf.
  • Node Garraf.
  • Federació d'Ateneus de Catalunya.
  • Entitats culturals.
  • Empresaris.
  • Escoles i instituts.
  • Nous públics.
  • Turisme.
  • Llistat de clubs privats.
  • Llistat dels esports potencials.
  • Regates, vela, etc. l'esport nàutic és un potencial.
  • Esport natura.
  • Sinergies entre municipis per utilitzar instal·lacions.
  • Coordinació i cooperació entre municipis de la Comarca.

VIES DE COORDINACIÓ

  • Cal definir com operativitzar les propostes d’aquest projecte.
  • Cal un "òrgan" executiu i de coordinació. 
  • És necessari conèixer les limitacions administratives per a una gestió transversal dels serveis, fonamental per a portar a terme aquest projecte.
  • El Consell de cultura té poca periodicitat i representativitat.  És un òrgan consultiu, no executiu.
  • Es poden fer aliances entre comerços/empreses i activitats culturals. Els cinemes ja ho fan.
  • Les instal·lacions públiques esportives estan sobre utilitzades. A vegades és difícil la coordinació amb les entitats que ja les fan servir. 
  • Es podria construir un alberg públic municipal per allotjar als equips esportius que vinguessin.

Llistat de mesures proposades per les entitats

Valoració i respostes dels serveis

  • Donar incentius fiscals a empreses de turisme que integrin la cultura en la seva oferta
  • Incentius a empreses per adaptar les seves instal·lacions, ofertes i plans comercials per a un mercat més ampli (cultura/esport)
  • Afavorir el turisme vinculat a la natura i parcs naturals mitjançant l’elaboració d’un catàleg de camins comarcals i intercomarcals
  • Implementar i reforçar la desestacionalització i tenir més oportunitats de visitants amb ofertes culturals, d’esport, d’oci, de natura
  • Establir i gestionar una Agenda única d'activitats culturals, d’oci, d’esport i de natura
  • Designar un agent que gestioni la transversalitat d'activitats sectorials en relació a l’Agenda única
  • Potenciar activitats de l’oci nocturn mitjançant: ampliació d’horaris i major flexibilitat normativa, diversificar públic oci nocturn; suport a la gestió d'aforament de discoteques
  • Consolidar el projecte del Centre d'informació al visitant de Can Milà
  • Ampliar el pressupost turístic, usar la taxa turística en promoció
  • Promoure les activitats culturals i recreatives com a actius atractius per a visitants
  • Promoció d'ofertes per a l’ús gratuït dels equipaments públics als visitants, en moments en què estiguin infrautilitzats
  • Cal un Pla director d'esport
  • Creació d'un Auditori municipal
  • La difusió del turisme i màrqueting de la ciutat ha d'estar vinculada amb promoció econòmica
  • Espais de realitat augmentada per a mòbils a la ciutat per promocionar les rutes, oferta cultural i activitats