Saltar al contingut
Saltar a la navegació
Informació de contacte
Toggle navigation
Search
Cerca
Cerca
Què és el pla?
Com s'ha fet el procés participatiu?
Quins projectes prioritaris s’executaran?
Sou a:
Inici
Què és el pla?
Eix 3: Governança i gestió del canvi davant l'emergència
Accions urgents
Recursos humans
https://www.sitges.cat/pacte/pacte-local-per-a-la-recuperacio-socioeconomica-de-sitges/eix-3/accions-urgents/recursos-humans
https://www.sitges.cat/pacte/@@site-logo/pacte-local-sitges-covid.png
Recursos humans
Des del procés participatiu es van fer les següents aportacions:
No es va recollir cap aportació de mesures urgents sobre aquest tema.
Accions urgents implementades per l'Ajuntament
Mesures prèvies a la declaració de l´estat d´alarma: indicacions a la plantilla, mesures preventives i d´higiene així com recomanacions per llocs de treball específics d´atenció directa, recomanacions al servei de neteja per establir un criteri oportú davant el coronavirus.
Establiment de mesures higièniques i de seguretat a totes les dependències municipals, proposant equipament adequat, suspensió del sistema del control horari biomètric, detecció de necessitats per establir el règim de treball i poder preveure les habilitacions tècniques.
Constitució del comitè tècnic d´actuació front el COVID-19 com a equip multidisciplinar amb l´objectiu de fer el seguiment i la gestió compartida de la crisi, al que s´incorpora la Cap del Departament de RRHH.
Elaboració conjunta des del comitè d´actuació del COVID- 19 de protocol amb els criteris d´actuació davant del COVID- 19: informació bàsica i mecanismes de transmissió, mesures de prevenció i protecció en funció del tipus de col·lectiu i tasca, equips de protecció individual a utilitzar, coordinació d’activitats empresarials.
Establiment d’un règim extraordinari de treball que afecta a tot el personal i que aquest ha d’estar en disposició d’incorporar -se al servei i de prestar les funcions que es considerin més oportunes en cada moment
Establiment de mesures organitzatives per limitar l’exposició al contagi, garantir la distancia de seguretat i preservar els equips: teletreball en tots aquells llocs de treball que sigui possible, en aquells llocs de treball on no és possible el teletreball (per la naturalesa del lloc o per impossibilitat o mancances tècniques), establiment de torns diferenciats i separats per a limitar el contacte, marcatges físics de la distància de seguretat en els llocs d’atenció al públic (mercats), tancament de tots aquells serveis no essencials, garantint l’atenció al ciutadà mitjançant telèfon o mitjans telemàtics.
Impuls i coordinació per la neteja i desinfecció de les dependències tancades i intensificació de la neteja i desinfecció de les dependències obertes.
Actualització del règim extraordinari de treball d´acord al RDL 10/2020, publicat al BOE de data 29 de març de 2020.
Reincorporar la plantilla de forma esglaonada al treball presencial, amb les mesures higièniques, tècniques i organitzatives necessàries.