Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Portal de Govern Obert

Preguntes/respostes del Ple de 21 de Desembre de 2020

Resposta de la regidoria d’Urbanisme, Espais Naturals i Activitats:

L’Ajuntament de Sitges forma part del pacte Covenant Of Mayors des del 3 de novembre de l’any 2008. Es pot consultar aquesta dada a la web http://covenantofmayors.eu. Un cop a dins, clicant primer la pestanya About i després covenant commugnity, es pot consultar la fitxa de cada un dels 10.660 municipis que en formen part.

Anant a la fitxa de Sitges es pot comprovar la data d’adhesió al pacte i els representants municipals:

  • Alcaldessa: Aurora Carbonell i Abella
  • Contacte principal: Carles Cortés
  • Tècnic de Medi Ambient: Xavier García

Resposta:

Primerament indicar que es va constituir un Comitè d’esdeveniments que es reuneix cada dimarts i divendres per tractar i resoldre, en 1er nivell, tota sol·licitud d’activitat extraordinària i tota l'ocupació de via pública en un màxim de 3 dies des de la seva petició, per donar una resposta àgil a totes les peticions i en aquest sentit s’ha estat realitzant des del mes de juliol.

Per aquesta tipologia d’activitat a la via pública, s’ha treballat en diverses línies:

• Incorporar-les a la Fira de Nadal, i així estava previst i dissenyada una zona per aquesta activitat. Lamentablement finalment no es va poder realitzar la Fira.

• En relació a la food truck Corazón d’Agave s'ha treballat per buscar una ubicació on poder realitzar la seva activitat segons la normativa vigent. Es varen oferir varies ubicacions i varen escollir la plaça del Pou Vedre. Es va tramitar la sol·licitud però amb els canvis de normativa sanitària la petició va quedar desactualitzada i es va sol·licitar fer modificacions. Pendent de resoldre.

• Finalment s’ha estudiat la possibilitat de modificar les ases dels mercats no sedentaris. S’està treballant en aquesta modificació i treure noves bases per tal que es puguin instal·lar al mercat del dijous i al mercat del dissabte.

Resposta de la Regidoria de Governació:

En l’ultima setmana s’han denunciat i registrat 3 robatoris i 1 temptativa de robatori:

  • Robatori consumat a la botiga Zappa. El cas finalitza amb la detenció dels presumptes autors.
  • Robatori al local denominat PIC NIC en el qual van sostreure la màquina de tabac. Posteriorment es va localitzar el vehicle utilitzat per al robatori però no als autors.
  • Temptativa de robatori a l'establiment de La Bodeguita, ubicat el Passeig de Vilanova, sense que els autors arribessin a accedir a l'interior del local.
  • Robatori a domicili al sector del Vinyet. La Policia Local, en servei de paisà, recupera els objectes sostrets.

Resposta de la Regidoria de Serveis Urbans:

La Regidoria de Serveis Urbans junt amb l'alcaldessa va mantenir una primera reunió de presentació amb el comitè d'empresa sorgit de les eleccions sindicals del mes d'agost, a mitjans d'octubre.

En aquesta reunió es manifesta la bona sintonia amb l'empresa concessionària Cespa i amb els tècnics municipals. De la mateixa manera, es comenten alguns punts que creuen que es poden millorar del nou contracte en benefici del servei. Es va començar a posar fil a l'agulla per millorar aquests punts, com reconeixen els mateixos treballadors.

El 16 d'octubre la regidoria rep una sol·licitud de reunió per part del representant dels treballadors de Cespa, Sr. Iskalli. El mateix dia el regidor el truca personalment i s'emplacen per veure's el 21 d'octubre.

Els dies posteriors es desconvoca la reunió per part dels treballadors per casos positius de Covid-19.

El 4 de novembre informen a la regidoria que ja estan operatius i es pacta una reunió per a l'11 de novembre.

Es presenten com els representants del sindicat CGT a l'empresa Cespa. Exposen una sèrie de reivindicacions, algunes sobre la relació dels treballadors amb l'empresa i altres sobre mancances que aquests treballadors consideren que hi ha en el servei, moltes de les quals perllongades en el temps i relacionades a l'anterior contracte, ja vençut. Es convoca una nova reunió un cop Ajuntament hagi parlat amb responsables de l'empresa.


El 17 de novembre pregunten com està la qüestió i se'ls avança que immediatament després de la reunió amb ells ja s'han començat a plantejar les reivindicacions exposades a l'empresa i que en breu es podran exposar els resultats.

El 14 de desembre arriba a través de les xarxes socials un document amb un relat on les tres quartes parts són aspectes vinculats a l'anterior contracte i es convoca una vaga per part d'un dels 3 sindicats que conformen la representació sindical a l'empresa.

El regidor intenta comunicar amb els representats sindicals de CGT però fins el dia 16 no atenen.

Es rep el document de convocatòria entrat al registre de la Generalitat amb data 11 de desembre amb uns arguments totalment diferents al document publicat a xarxes socials i al donat pels representants als mitjans informatius.

Després de diferents intents de reunió, amb canvis de dia i hora continus, finalment hi ha una nova trobada el 23 de desembre. A la reunió es pacta un full de ruta per desencallar els temes on l'ajuntament pot incidir i s'agenda una segona reunió la setmana següent per parlar del document que se'ls haurà enviat.

Amb data 28 de desembre s'envia als representants un document amb els punts a seguir per fer les contractacions que serveixi de base per desencallar la situació. La propera trobada s'agenda per al 30 de desembre per parlar sobre el document i seguir amb la negociació.

S'entén que aquesta és una vaga convocada per un sindicat minoritari sense el consens de la resta de sindicats. Que no s'ha fet cap assemblea de treballadors i la majoria no han estat informats. Que ja han manifestat el seu rebuig. Respectant el dret legítim de vaga, es considera que convocar-la un mes després de la primera reunió, en ple procés de mediació per part de l'ajuntament i sense cap comunicació prèvia, és totalment fora de lloc. Que l'Ajuntament seguirà fent de mitjancera entre l'empresa i els treballadors perquè s'acompleixin tots els drets i deures d'aquests, tot i entendre que, com a part contractant d'un servei, l'objectiu principal és vetllar pel bon funcionament d'aquest servei.

Resposta de la Regidoria de Serveis Urbans:

Es va detectar aquesta incidència i es va procedir a buscar el possible causant. En no detectar qui era el propietari dels estris dipositats, es va decidir col·locar un nou sistema de tancament. Si en breu no apareix la persona, es retirarà tot el material.

 

Resposta de Regidoria de Serveis Urbans:

Davant la qüestió planejada pel grup municipal de C's Sitges, s'emplaça al grup a mantenir una trobada per concretar quines són les incidències que es qüestionen i poder respondre amb major concreció.

 

Resposta de Regidora de Salut Pública:

A) Les persones que formen part del comitè estan relacionades al decret (del qual són coneixedors i que tenen al seu abast com tots els decrets) 91/2020, amb la literalitat que segueix:

Tercer: El Comitè d'Actuació Covid-19 actuarà sota la presidència de
la Regidora-Delegada de Salut Pública, i estarà integrat pels responsables dels
Departaments on estan adscrites les següents competències o funcions:
- Salut Pública
- Policia Local
- Organització i Persones
- Protecció Civil
- Comunicació
- Serveis Socials


Podran incorporar-se al Comitè d'Actuació Covid-19, puntualment, altres tècnics o càrrecs electes municipals, quan els assumptes a debatre ho justifiquin i així ho disposi la regidoria de Salut Pública.

B) La prova pilot en esdeveniments esportius, va ser explicada a la Junta de portaveus, del 14/12/2020. Es van tenir converses amb el torneig d'Escacs organitzat per l'hotel  Sunway, no es va arribar a un acord per la tipologia de proves. A les escoles es farà una mesura de la qualitat de l'aire amb l'objectiu de fer-ne un diagnòstic tal com es va explicar al ple de novembre.

C)  La gestió de la campanya de vacunació de la Covid-19 es fa des del CatSalut, no des dels ajuntaments. Aquesta començarà per les residències de persones grans i persones amb discapacitat. Per tant en aquest primer moment no fa falta un espai excepcional. Des del final de la vacunació de la grip que hem quedat a disposició del CAP per futures necessitats relacionades amb la pandèmia.

Resposta de la Regidoria de Governació:

El passat 7 de desembre, atenent una petició veïnal, en la qual es sol·licitava tornar a senyalitzar la prohibició d'aparcar al final del carrer Eramprunyá, a la urbanització Garraf II de Les Botigues, i tenint en compte que es tracta de l'entrada al Parc Natural del Garraf i una zona molt freqüentada per realitzar escalades, abans de atendre la petició esmentada, els cossos de seguretat de la Policia Local, Bombers i simulant la presència del SEM i Mossos, van procedir a realitzar un simulacre d'incendi al parc i/o de rescat d'escaladors, per a la seguretat de les persones i del patrimoni així com del Parc Natural, amb el resultat que s'indica a continuació.

Davant el risc de no poder accedir amb la flota de vehicles estrictament necessària en cas d’incendi forestal per l’accés del carrer Eramprunyà (Garraf II), amb l'agreujant de la gran quantitat de veïns que viuen en aquest punt junt al Parc Natural, es creu necessària una senyalització urgent de la zona que es va decidir pel cap de Bombers i pel sergent cap accidental de la Policia Local, per poder accedir i treballar en cas d’incendi forestal als habitatges del mateix carrer.

A causa de l'elevat risc que comportaria per a la vida o integritat de les persones, així com el patrimoni, per no poder arribar o accedir a la zona, es creu imprescindible des de la Policia Local i Bombers, deixar la prohibició provisional d’estacionament i parada a la zona especificada fins que se senyalitzi definitivament.

Resposta de la Regidoria de Serveis Urbans:

Aquesta setmana passada s'ha renovat la cistella que va caure i s'ha reforçat la que quedava. S'ha demanat pressupost a una empresa externa per refer la tanca malmesa. Es volia fer l'actuació amb la brigada municipal però pel volum de feina que té no ha estat possible.

Resposta de la regidoria d'Hisenda:

Les dades són les següents:

A. Promoció Econòmica

Ajuts Rebudes OK Nok Esmenables Pendents de revisar
Contractes nous precovid  10 3 7 0 0
Contractes nous postcovid  83 58 25    
Lloguers/hipoteques i subministraments  243 137 106 0 0
Autònoms de 2 a 5 anys  127 82 45 0 0
Autònoms de < 1 any fins 01/07/2020  12 10 0 2 0
Nous autònoms del 01/07/2020 fins el 15/10/2020  9 0 0 0 9
Despeses en material sanitari  74 9 6 32 27
Petites empreses i autònoms > 5 anys des de 01/07/2020  14 0 0 0 14

 

El 5% correspon a hoteleria; el 31% a restauració; el 28% a comerç; i el 36% a altres (ensenyament, agents comerç, publicitat, cultura, lampistes, paletes, jardiners, etc)

 

B. Habitatge (Lloguers)

Hi ha hagut 576 sol·licituds i s'han concedit 491 ajuts dels quals 366 han estat en ajudes de lloguer i 125 han estat concessions directes.

 

C. Serveis socials

Disposem de les següents dades econòmiques:

  • Ajuts emergència social: 260.949,34€
  • Compra directa d'aliments: 16.000,00€
  • Centres de distribució d'aliments: 50.000,00€
  • Contractes empreses externes ampliats (SAD, menjadors socials, centres de dia, etc)

Resposta de la Regidoria d'Esports:

Tenint en compte que és un tema prou complicat i que en aquests moments degut a les dates festives no es pot comptar amb tot el personal implicat, es procedeix  a elaborar una resposta complerta o a la convocatòria d'una reunió per donar totes les explicacions pertinents relacionades amb aquesta qüestió.

Resposta de la Regidoria de Serveis Urbans:

La intervenció que s'ha dut a terme a l'arbrat de la zona de la Piscina Municipal va ser a conseqüència de la mort d'un dels arbres i de l'afectació per insectes barrinadors detectada en l'altre. L'actuació responia a una incidència interposada per un ciutadà.

Resposta de la Regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat:

El Departament de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, i en concret els Serveis Socials, tenen en funcionament un servei d’atenció al sensellarisme, a través d’una professional al carrer i un coordinador que fan seguiment de la situació social de les persones sense llar de Sitges. En cada cas, s’estudia la situació particular i es posen en marxa plans de treball, sempre i quan la persona sense llar així ho vulgui.

En el cas concret de les persones que s’estan al Racó de la Calma o hi pernocten, la regidoria té constància que hi solen haver entre 1 i 5 persones, de les quals es coneix la situació i hi té un contacte regular. Algunes de les persones tenen perfils complexos, amb poca voluntat de col·laboració amb Serveis Socials.

Tot i així, es manté un contacte regular i hi ha iniciats diversos plans de treball amb ells que van des de l’obtenció de documentació, a la regularització de temes judicials, passant per la presentació de sol·licituds de prestacions i/o ajudes a les que tenen dret, cerca de feina i inserció laboral.

De les 5 persones que darrerament hi ha hagut al Racó de la Calma, una persona ja ha aconseguit marxar de l'espai, cercant un allotjament temporal i pagant un guardamobles pels seus embalums.

Es preveu que en els propers dies com a mínin puguin sortir-ne les dues persones que estan més avançades en el seu procés d'inserció social.

Addicionalment, de forma coordinada amb el Departament de Platges i els Museus de Sitges, s’han habilitat els lavabos de La Torreta per tal que puguin fer-ne ús i mantenir l’espai net i salubre.