Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Drets Socials, Ciutadania i Igualtat
Facebook Twitter

L’Ajuntament engega un dispositiu de reforç al servei de teleassistència durant el coronavirus

L'ajuntament inicia un reforç al servei de teleassistència durant el coronavirus
L'ajuntament inicia un reforç al servei de teleassistència durant el coronavirus
La iniciativa té com a objectiu reforçar l’atenció a les persones vulnerables, majoritàriament grans, que tenen el servei de teleassistència i comprovar-ne les necessitats

L’Ajuntament reforça, a partir d’aquesta setmana, el seguiment telefònic a les gairebé 500 persones adscrites al servei de teleassistència a Sitges. La Diputació, que és l’encarregada de gestionar aquest servei, realitza habitualment aquestes trucades però a causa de la crisi sanitària del coronavirus necessita un reforç per arribar a tota la població. L’objectiu és doble: donar suport emocional a questes persones que es troben en una situació vulnerable i comprovar si tenen totes les necessitats cobertes o necessiten algun tipus de suport a domicili.

La regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, Júlia Vigó, ha explicat que “la majoria de les persones que tenen la teleassistència són persones grans o malaltes, i moltes d’elles viuen soles. Volem parlar amb totes elles per saber com es troben i detectar si hi ha necessitats que no estiguin cobertes, especialment pel que fa a l’alimentació i la compra de medicaments”.

Per oferir aquest reforç, la regidoria d’Organització i RRHH ha activat una bossa d'empleats/des de l’Ajuntament que assumiran durant aquests dies aquesta funció de suport i acompanyament. Cadascuna de les persones que trucaran dues vegades per setmana per saber l’estat general de la persona, si presenten símptomes compatibles amb la COVID19, si tenen necessitat d’aliments o de medicaments i si tenen necessitat de suport a domicili o Servei d’Atenció Domiciliària.

L’assistència als més vulnerables durant el coronavirus

La crisi sanitària del coronavirus i les restriccions de l’estat d’alarma han obligat el departament de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat a reorganitzar l’assistència a les persones vulnerables. Així, serveis com el Centre de Dia (que atén a persones dependents), l’atenció a les persones amb discapacitat o el Servei d'Intervenció Socioeducativa – SIS, malgrat estar tancats, continuen fent un seguiment de forma telefònica o telemàtica. Alguns altres, com el Servei d’Atenció Domiciliària es presten amb normalitat per considerar-se serveis essencials.