Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Drets Socials, Ciutadania i Igualtat
Facebook Twitter

Mesures extraordinàries

Totes les mesures de suport a les persones més vulnerables. gent gran, persones sense sostre, infants, dones i altres col·lectius

Persones sense llar

  • Manteniment del servei de dutxes per a persones sense llar: Amb l’objectiu de mantenir hàbits d’higiene, s’ofereix amb normalitat en el servei. Per fer un control de l’evolució de les persones que en fan ús, s’estableix un protocol per prendre temperatures i determinar com actuar en cas de que presentin estats febrils (trucada al 061 i al tècnic projecte Sense llar).
  • Manteniment del projecte ‘Sense llar’: L’educador social manté el seu seguiment a les persones sense llar del municipi. Addicionalment, fa una tasca de salut pública, informant sobre l’evolució dels esdeveniments, recordant la importància d’intensificar els hàbits d’higiene i informant sobre la possibilitat de gaudir d’un allotjament temporal on confinar-se.
  • Dispositiu d’allotjament temporal: A través d’un allotjament turístic tancat a causa de la crisi del COVID-19, l’Ajuntament ha habilitat un dispositiu d’atenció a persones sense llar per a què puguin confinar-se en les habitacions de l’hostal. Se’ls proporciona alimentació i es fa un seguiment diari de la seva situació a través d’un educador social.

 

Persones grans

Per a poder donar cobertura a les necessitats tot i el tancament de l’atenció directa, dels Casals Municipals de la Gent Gran i del Centre de Dia, ens hem reorganitzat de la següent manera:

  • Atenció telefònica a les persones usuàries de Serveis Socials per part de l’equip del servei.
  • Servei d’acompanyament telefònic, a través dels Serveis Socials amb la col·laboració de la Creu Roja i destinat a persones grans soles.
  • Seguiment telefònic de l’estat de salut i de la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones usuàries del Centre de Dia.
  • Dispositiu de reforç al servei de teleassistència per a fer acompanyament emocional telefònic i seguiment de l’evolució de totes les persones usuàries del servei. L’Ajuntament de Sitges fa un reforç a l’empresa concessionària, Tele Vida, a través d’un equip de treballadors/es municipals que es posen en contacte dues vegades per setmana amb les persones grans que disposen de teleassistència.
  • Servei d’Atenció Domiciliària: el servei funciona amb normalitat i admet noves altes que es derivin dels Serveis Socials.
  • Seguiment, de forma coordinada amb les administracions competents i el Departament de Salut Pública de l’Ajuntament de Sitges, de l’evolució de la situació a les Residències de Gent Gran del municipi.

 

Infància i adolescència

  • Repartiment de targetes moneder per als infants beneficiaris de beques menjador: per a garantir l’alimentació bàsica durant el tancament dels centres educatius, s’han repartit a domicili aquestes targetes, emeses per la Generalitat de Catalunya. A Sitges, se n’han beneficiat 240 persones. Els infants i adolescents del Servei d’Intervenció Socioeducativa – SIS també n’han rebut una.
  • Servei d’Intervenció Socioeducativa – SIS: Degut al tancament del centre, s’està duent a terme el seguiment telefònic a les famílies i s’estan distribuint materials educatius pels infants.

 

Dones i LGTBI

  • Seguiment telefònic de les usuàries del Servei d’Informació i Atenció a les Dones de Sitges – SIAD. Addicionalment, manteniment de l’atenció telefònica a través del 93 811 31 80 i del correu electrònic igualtat@sitges.cat.
  • Segueixen actius, tot i que telefònicament, els serveis d’acompanyament jurídic i psicològic. Si els necessiteu, podeu notificar-ho a la tècnica d'igualtat al 938113180 o bé a igualtat@sitges.cat 
  • Difusió dels telèfons d’emergència en casos de violència masclista, amb especial atenció al 900 900 120. També s'ha habilitat una línea de whatsapp 671778540 i el correu electrònic 900900120@gencat.cat 
  • Campanya informativa als establiments d’alimentació, farmàcies, quioscos i estancs per a la detecció de casos, derivació i disponibilitat per a realitzar trucades als telèfons d’emergència des dels seus establiments.
  • Servei d’Atenció Integral LGTBI – SAI. Manteniment de l’atenció telefònica a través del 93 811 31 80 i del correu electrònic lgtbi@sitges.cat.

 

Alimentació bàsica

  • Manteniment i reforç del menjador social: tancament del menjador social i adaptació del servei a través del repartiment de carmanyoles. S’ha posat a disposició, també, amb la col·laboració de la Taula del Tercer Sector, el repartiment d’àpats a domicili. El menjador social està admetent noves altes derivades dels Serveis Socials. L’horari de recollida de carmanyoles és de 13:00 a 13:30h.
  • Centre de Distribució d’Aliments: funciona amb normalitat. S’ha facilitat, també, el repartiment a domicili en els casos on fins ara no s’havia posat en marxa. També admet noves altes derivades dels Serveis Socials. L’Ajuntament de Sitges iniciarà la compra directa d’aliments per ampliar l’oferta necessària per a fer front a l’augment de persones usuàries del servei.

 

Emergència social

Ajuts econòmics puntuals en casos d’emergència: per tal d’agilitzar la distribució d’aquests ajuts, s’està augmentant la freqüència. Addicionalment, s’han ampliat les partides pressupostàries per poder fer front a l’augment de persones receptores d’aquesta tipologia d’ajut. Totes les persones beneficiàries d’aquests ajuts són usuàries dels Serveis Socials, qui gestionen les peticions.

 

Persones amb discapacitat i atenció a les persones migrades

  • Servei d’Inclusió: seguiment telemàtic de les persones amb discapacitat i informació sobre la possibilitat de fer sortides diàries.
  • Es manté tancat al públic l’Espai de trobada i s’han anul·lat fins a nou avís els tallers de diversitat sexual i el teatre inclusiu.
  • Servei de Migracions: Seguiment telemàtic de les persones usuàries del servei. Es manté actiu l’acompanyament jurídic. S’ha hagut de suspendre, però, la convocatòria del curs “Implica’t a Sitges”.

 

Voluntariat “Cuidem-nos”

Atenció a les peticions de cobertura de necessitats bàsiques per part de la borsa de voluntariat de l’Ajuntament de Sitges, dins la campanya “Cuidem-nos”, per cobrir necessitats puntuals de la població causades per l’estat d’alarma actual.

  • Atenció a través dels següents canals de comunicació:
  • Telèfon: 93 894 94 94
  • WhatsApp: 677 44 32 37
  • Correu electrònic: cuidemnos.sitges@gmail.com