Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Centre de Mediació i Convivència celebra el seu primer any de servei

La comarca del Garraf és la primera de Catalunya en oferir un servei de mediació a tots els seus municipis.
El Garraf és la primera comarca de Catalunya que ofereix el servei de mediació i de convivència a tots els municipis. Fins ara, només Sant Pere de Ribes, Vilanova i La Geltrú, i Sitges disposaven de Centre de Mediació, però des del mes de setembre els ciutadans d’Olivella, Canyelles i Cubelles també poden disposar d’aquesta ajuda gratuïta per resoldre conflictes de convivència. Amb la subvenció de la Diputació de Barcelona i el suport del Consell Comarcal del Garraf, tots els ciutadans poden trobar una resposta a problemes quotidians derivats de la convivència, amb l’ajuda d’un equip de set mediadors. En el seu primer any de funcionament, el Centre de Mediació i de Convivència de Sitges, ubicat a l’edifici Miramar, ha comptabilitzat 120 casos atesos, dels quals s’han resolt durant aquests primers dotze mesos un 78%. L’alt grau d’acceptació del servei també es reflecteix en què el 83% de les persones han acceptat participar del procediment de mediació, i que només un 7% dels casos no han pogut ser mediats per la negativa del ciutadà. A més a més, del total de mediacions acabades, la gran majoria, el 87%, va arribar a un acord satisfactori per ambdues parts. El perfil del ciutadà que sol·licita aquest servei respon en un 60% a dones en una franja d’edat compresa entre els 20 i els 40 anys. En quant a la tipologia dels casos, la majoria tenen a veure amb conflictes derivats de malentesos com els referents a l’ús de l’espai compartit en les comunitats (32%), seguit de temes de construcció o de sorolls, destacant també els problemes derivats de la tinença d’animals domèstics, les qüestions relatives a la neteja, i els casos relacionats amb la hostaleria. Per accedir a aquest servei gratuït que té l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels ciutadans de la vila, només cal que una de les parts ho sol·liciti al Centre de Mediació, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o a les oficines de la Policia Local. L’equip de mediadors es posarà en contacte amb l’altra part per plantejar-li la possibilitat de seure conjuntament amb l’objectiu d’intentar resoldre la situació conflictiva. Els dies d’atenció del Centre de Mediació i Convivència de Sitges són els dilluns, dimecres i divendres a l’edifici Miramar, i les persones interessades es poden posar en contacte amb l’equip de mediadors mitjançant el telèfon 93 811 18 64 o el correu mediacio@sitges.cat.