Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament donarà continuïtat al projecte pilot d’informadors per a les persones que es dediquen a la venda ambulant irregular

El projecte pilot iniciat aquest estiu ha permès, entre altres qüestions, que una desena de persones s’hagin adreçat a Serveis Socials per sol·licitar informació i assessorament i iniciar el seu procés d’arrelament al municipi

El programa pilot que es va iniciar aquest estiu a Sitges per informar sobre els recursos municipals a persones que es dediquen a la venda ambulant irregular s’ha tancat amb una “bona valoració” per part de la regidoria de Drets Socials. Una desena de persones s’ha adreçat a Serveis Socials des de finals d’estiu amb l’objectiu de sol·licitar informació i assessorament per començar el seu procés d’arrelament al municipi.

Les principals sol·licituds de les persones que s’han adreçat a l’Ajuntament pivoten al voltant de tres eixos: accedir a formació; explicar el circuit d’empadronament al municipi on resideixen, si no estan empadronats, i que permet l’accés als Serveis socials bàsics i és imprescindible per poder iniciar el tràmit d’arrelament social a Catalunya; i conèixer quina és la seva situació administrativa real.

El contacte amb aquesta desena de persones forma part dels resultats de la iniciativa municipal impulsada per l’Ajuntament de Sitges aquest estiu amb una doble finalitat: donar a conèixer els serveis municipals i recollir informació sobre el perfil i la situació en la què es troben les persones que es dediquen a la venda ambulant irregular a Sitges.

La regidora de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, Júlia Vigó, ha explicat que “sabem que el fenomen del top manta és complex i polièdric i que, per trobar solucions hem de poder tractar-lo des de diferents vessants, una d’elles la vessant social, que considerem fonamental”. Segons Júlia Vigó, “el programa pilot d’aquest estiu tenia com a objectiu establir contacte amb aquestes persones per treballar amb elles la vessant social i incidir en la importància d’accedir al circuit que els permeti iniciar els tràmits per a la seva regularització”.

La regidoria valora com a positiva la tasca dels informadors, que els ha permès establir contactes amb moltes d’aquestes persones, pel que treballa en donar continuïtat al projecte i ampliar-lo més enllà dels mesos d’estiu. La informació recollida a través dels informadors, servirà a l’Ajuntament, també, per conèixer amb més profunditat la situació del col·lectiu per establir vies d’inclusió sociolaboral amb programes d’ocupació per a col·lectius vulnerables, comptant, també amb la col·laboració d’entitats i associacions que treballen en aquest àmbit.

 

Projecte pilot

Des del mes de juliol i fins a mitjans d’octubre, durant tres dies a la setmana, una parella d’informadors ha estat establint contacte amb les persones que es dediquen a la venda ambulant a Sitges. Entre les seves funcions, destaquen la de donar a conèixer els diferents serveis municipals, difondre la importància de disposar d’una situació administrativa regular, i dirigir els beneficiaris a Serveis Socials o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), segons la seva situació i necessitats.

La parella ha estat formada per un integrador social i per un exmanter d’origen senegalès, amb l’objectiu de facilitar l’acostament i la comunicació amb els venedors.

L’objectiu del projecte ha estat acostar a aquestes persones a l’Ajuntament i l’administració, informant i assessorant sobre quins són els circuits dels que disposen les persones que es troben en situació administrativa irregular per començar a regular la seva situació, un pas imprescindible per accedir al mercat laboral i, per tant, abandonar la venda ambulant irregular.