Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La dona com a objecte i imatge d’atracció estètica en la publicitat, principal aspecte de la xerrada “Sexisme i publicitat”

La conferència tenia l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania sobre la igualtat d’oportunitats i d’eliminar qualsevol tipus d’estereotips
Després de la seva recent adhesió a l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació, l’Ajuntament de Sitges va organitzar el passat divendres a la Biblioteca Santiago Rusiñol la conferència “Sexisme i publicitat” amb l’objectiu de denunciar la discriminació sexista en el món de la publicitat, on la dona és convertida en un objecte d’atracció sexual. La xerrada, impartida per Blanca Granero, membre de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació, va permetre constatar que la dona continua tenint un paper protagonista en el camp de la publicitat. Malgrat l’existent inserció laboral de la dona i les tasques en la igualtat de gènere, el món publicitari continua utilitzant la figura femenina com a reclam en anuncis relacionats amb la cuina i la neteja de la llar. Dins de les activitats organitzades per l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació i la regidoria per a la Igualtat de Gènere de l’Ajuntament, la Biblioteca Santiago Rusiñol també acull fins aquest proper dilluns 5 de febrer l’exposició “Les paraules i les imatges transmeten valors”, que reflexiona de forma crítica sobre la presència de les dones en la publicitat i els mitjans de comunicació. La mostra, dividida en quatre panells informatius, fa un repàs de diferents casos de discriminació de les dones en el món publicitari.