Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Portal d'Entitats i Voluntariat

Quin és el contingut mínim de la convocatòria d’assemblea?

La convocatòria de l’assemblea ha de contenir la següent informació:

  • Dia, hora i lloc on es celebrarà. En el cas que sigui telemàtica, s’entendrà celebrada al domicili social de l’entitat.
  • Punts de l’ordre del dia. No es pot tractar cap tema no inclòs en el ordre del dia, llevat que l’assemblea sigui universal. L’única excepció és la determinació d’un nou dia per celebrar l’assemblea general. 

    Existeix la possibilitat d’incloure nous punts de l’ordre del dia quan un 10% dels socis o percentatge inferior (segons el que disposin els estatuts) ho demana formalment dins del termini establert per la normativa.

La convocatòria sempre s’ha de realitzar pel mitjà que determini els estatuts de l’entitat (correu electrònic, postal o qualsevol altre). En cas d’utilitzar un sistema diferent, podria ser susceptible d’impugnació.

Respecte a l’assemblea, haurà de celebrar-se d’acord al que estigui previst als estatuts, ja sigui en format presencial o telemàtic, sense possibilitat de poder realitzar-la mitjançant una fórmula no recollida prèviament al text estatutari.