Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Portal d'Entitats i Voluntariat

Quines assegurances ha de contractar una entitat?

Les associacions, com a mètode de previsió, i per poder desenvolupar la seva acció amb seguretat i poder respondre davant de qualsevol eventualitat que pugui succeir, ha de contractar les assegurances que li corresponguin en funció dels següents paràmetres:

  • D’acord amb la seva normativa de referència. En la regulació d’alguns àmbits d’actuació ja es disposa quines assegurances han de tenir contractades les entitats que s’hi dediquen, establint inclús les cobertures mínimes que s’han de contractar en cada cas.
  • Quan una Administració Pública ho sol·licita. Sovint, per desenvolupar certes activitats o ocupar alguns espais, l’Administració titular exigeix la contractació d’alguna assegurança concreta.

Tot i no estar obligats per alguns dels supòsits anteriorment esmentats, per a una bona gestió, és molt oportú tenir contractades algunes assegurances per aquells casos en els que es pugui demanar alguna responsabilitat. Les més habituals són les següents:

  • Assegurança de responsabilitat civil amb cobertures suficients d’acord a l’activitat realitzada i dimensió de l’associació.
  • Assegurança d’accidents per a certs col·lectius: menors d’edat, diversitat funcional...
  • Assegurança de danys, que pot ser de continent o de contingut, en funció de si la propietat és pròpia o no.
  • Assegurança de responsabilitat de Junta Directiva.
  • Assegurança d’assistència en viatge, si s’escau.