Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Mesures per a empreses i autònoms d'altres administracions

Resum de mesures de la Generalitat de Catalunya i Estat

Convocatòria 2021: cupons per fer avui l’empresa del demà

Per vendre els teus productes a un nou país. Per exportar a través dels canals digitals. Per implementar o desenvolupar tecnologies avançades. O per adaptar el teu model de negoci al nou consumidor i a una societat cada vegada més sostenible.

Aquests són els Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l’empresa, uns cupons de descompte econòmic directe que pots bescanviar per un servei expert en internacionalització, innovació o noves tecnologies, a través de l’assessorament dels proveïdors acreditats per ACCIÓ.

Enguany, incorporen noves variants per adaptar la teva empresa al nou paradigma global on l’ús dels canals digitals o la incorporació de noves tecnologies són més necessaris que mai. El que no canvia, però, és que els Cupons s'exhaureixen en poc temps.

Prepara’t i tria el cupó que més s’adapti a les teves necessitats. Avança cap a l'empresa del demà.

La convocatòria 2021 és oberta. Sol·licita ara el teu cupó! 

El proper dia 19 de febrer s'obrirà un nou registre perquè persones treballadores autònomes s'inscriguin prèviament i puguin optar a una nova convocatòria d'ajuts. Com en la darrera convocatòria les persones que s'inscriguin seran considerades sol·licitants de l'ajut sense que hagin de fer cap altre tipus d'actuació i podran resultar-ne beneficiàries si compleixen els requisits establerts a la corresponent convocatòria.

Presentació de sol·licituds
Des de les 9 del matí del 19 de febrer fins al 26 de febrer a les 3 de la tarda.

Beneficiaris: Professionals autònoms que exerceixin una activitat econòmica com a persona física a títol individual, mutualistes, societaris, socis cooperativistes, tots fins a un màxim de 6 persones (titulars inclosos).

Requisits per accedir-hi

  • Tenir el domicili fiscal en un municipi de Catalunya. 
  • Estar en situació d'alta al RETA o a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA abans de l'1 de gener de 2021 i mantenir la seva alta de forma ininterrompuda com a mínim, fins al 28 de febrer de 2021.
  • La base imposable de l’impost sobre la renda de les persones físiques de l'exercici fiscal 2019  de la persona sol·licitant ha de ser igual o inferior a 35.000 euros, en cas d'acollir-se al sistema de tributació individual, i d'igual quantia, amb relació a la part de la base imposable corresponent al sol·licitant, en cas d'acollir-se al sistema de tributació conjunta. 
  • El rendiment net de l'activitat durant tot el 2020 no ha de superar l'import de 17.500 euros. En cas que la darrera alta com a persona treballadora autònoma sigui posterior a l'1 de gener de 2020, l'import del rendiment net de l'activitat no pot superar el resultat de multiplicar el número de dies d’alta com a persona treballadora autònoma durant l'any 2020 per 47,95 euros.
  • Complir  els requisits previstos a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 
  • No tenir ajuts atorgats d’acord amb la Resolució TSF/1270/2020, de 3 de juny, per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l’any 2020, en el marc del pla de xoc del Decret llei 16/2020, de 5 de maig, de mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19.

Més informació

Tràmit

Nova línia d'ajuts de suport als col·lectius i sectors econòmics més afectats per les mesures de contenció de la pandèmia de la Covid-19 i mantenir els llocs de treball en situació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) de les petites empreses, microempreses i cooperatives.

Beneficiaris: 

Les petites empreses, microempreses, les cooperatives i autònoms amb treballadors a càrrec amb seu social a Catalunya i amb treballadors en situació d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) actiu, a data de 31 de gener de 2021.

En concret:

  • Petites empreses: les que ocupen menys de 50 persones i tenen un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d’euros.
  • Microempreses: les que ocupen menys de 10 persones i tenen un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d’euros.
  • Les cooperatives amb menys de 50 treballadors o socis cooperatius, i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d’euros.

 

Quantitat de l'ajut:

Ajut de 2.000 euros per treballador en situació d’ERTO actiu, a data 31 de gener de 2021, amb un màxim de 30.000 euros per beneficiari.

 

Requisits:

  • Tenir treballadors en ERTO actiu a 31 de gener de 2021.
  • Mantenir el mateix número de treballadors a 31 de desembre de 2021, respecte el 31 de desembre de 2020.
  • En cas d’incompliment per part del beneficiari, es revocarà la subvenció i haurà de reintegrar la totalitat de la subvenció rebuda, més els interessos de demora corresponents.
  • Per fer el càlcul del número de treballadors, cal tenir en compte el número total de treballadors, independentment del tipus de jornada.

 


La presentació de les sol·licituds es farà telemàticament pel Canal Empresa, omplint el model formalitzat que es podrà trobar al web del CCAM, de Canal Empresa o del Departament d’Empresa i Coneixement, un cop es publiqui la convocatòria en el DOGC.

 

https://canalempresa.gencat.cat/ca/detall/article/ajuts-empreses-en-erto

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha posat en marxa un nou servei per a autònoms a la seva seu electrònica, on les persones autònomes podran consultar cada mes la quota se’ls carregarà l’últim dia hàbil de cada mes.
Accés al tràmit.

El prepack concursal es configura com un mecanisme que es prepara abans de la declaració de concurs amb la supervisió d’un expert independent nomenat pel Jutjat Mercantil, el qual prepararà un informe i implementarà l’operació una vegada es declari el concurs. Així, es redueix l’excessiva durada dels procediments en benefici de la recuperació de l’empresa, evitant la pèrdua de llocs de treball i de l’activitat, i la depreciació dels actius empresarials.


Té com a finalitat garantir la viabilitat dels negocis, empreses i unitats productives mitjançant una eina encaminada a fer operacions amb actius d’empreses en crisi, però en funcionament.


Més informació.


Sol·licitud.

L’instrument PDE es defineix com una eina a desenvolupar les empreses i centres de treball que generen més de 5.000 viatges al dia, proposant al seu personal i a les persones visitants opcions de transport alternatiu al vehicle privat.
El govern central va aprovar l’Estratègia de Mobilitat Sostenible on a l’eix 1 “Mobilitat per a tothom” inclou els desplaçaments a la feina i la redacció de “Planes de transporte al trabajo”.

La Generalitat de Catalunya ha elaborat una guia amb la metodologia per l’elaboració dels PDE i exemples de bones pràctiques.

S’ha publicat el Reial Decret / Llei de 26 de gener, de reforç i consolidació de mesures socials en defensa del treball. Es prorroguen expressament i fins al 31 de maig de 2021:


- Els expedients de regulació temporal d’ocupació de força major basats amb causes relacionades amb la situació pandèmica i mesures extraordinàries en matèria de cotització.

- Els expedients per limitació/impediment d’activitat vigents.

- Es podrà pactar la pròrroga dels ERTO per causes ETOP vigents i que finalitzin abans del 31 de maig de 2021.

- Es prorroga el procediment de tramitació i negociació dels ERTO ETOP-Covid. Per més informació podeu consultar les dades ofertes per PIMEC.

Des de l’1 de gener d’enguany el Regne Unit queda fora del mercat comú i això suposa un repte a l’hora de fer negoci a un dels principals mercats mundials.

Des d’ACCIÓ s’ofereixen gratuïtament a resoldre dubtes concrets sobre les teves operacions o incidències a través de la seva Finestra Brexit.
Si necessites certificadores especialitzades, companyies logístiques o transitaris alternatius, l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Londres t’ofereix un cop de mà sobre el terreny.
En aquest article trobaràs tota la informació relativa les claus de l’acord i les noves relacions amb el Regne Unit.

Des de PIMEC i subvencionat pel departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, posen al teu abast el programa CONSOLIDA’T de suport a la consolidació, l’enfortiment i la reinvenció del treball autònom.


L’objectiu és l’assessorament personalitzat i la formació per a la millora de la gestió empresarial de:


- Persones treballadores autònomes pròpiament dites o econòmicament dependents (TRADE).
- Persones treballadores autònomes societàries integrades en una societat civil privada, una comunitat de béns o societat limitada, sempre que no tingui més de 4 persones contractades ni una facturació superior a 500.000€ anuals.
- Persones treballadores autònomes que hagin cessat en la seva activitat i vulguin dur a terme un nou projecte de treball autònom.


Per més informació contactar amb: Elisabeth Schmoll autonoms@autonomspimec.org

Programa.

Sol·licitud.

S’ha publicat al DOGC la RESOLUCIÓ TSF/2934/2020, de 20 de novembre, per la qual s'obre la convocatòria de subvencions per a programes de suport a la lluita contra l'exclusió social i la desigualtat agreujada per la crisi social derivada de la COVID-19, d'acord amb el Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu (ref. BDNS 535114).

  • El termini de presentació de les sol·licituds és de set dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria.
  • El període d'execució de l'acció objecte de la subvenció està comprès entre el 14 de març de 2020 i el 25 d'octubre de 2021.
  • El procediment de concessió de les subvencions és el de concurrència competitiva.
  • Entitats beneficiàries:
    • les entitats constituïdes legalment que no tinguin ànim de lucre i amb establiment operatiu a Catalunya.
    • les empreses o organitzacions constituïdes legalment a Catalunya amb una plantilla de més de 10 persones treballadores i fins a 149, que no hagin rebut prèviament cap tipus de subvenció o d'ajut per elaborar un pla d'igualtat.
    • agrupacions de persones sense personalitat jurídica

 

Aquest és l’enllaç al DOGC amb tota la informació: https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8280/1823703.pdf

S'obre la convocatòria anticipada per a l'any 2021 per a la concessió de subvencions corresponents a la Línia 2, Entitats contractants del Programa 30 Plus per a la inserció de persones desocupades de 30 i més anys.
La quantia de la subvenció a atorgar a les entitats contractants per desenvolupar l'actuació d'experiència professional, mitjançant contracte laboral, serà de 1.108,33 euros/mes per jornada completa o la part proporcional en funció de la jornada parcial prevista, pels mesos de durada del contracte fins a un màxim de 9 mesos.

El termini de presentació de sol·licituds serà de dos mesos des de la data d'inici del contracte de treball. Per més informació consulteu el següent enllaç.
Publicació al DOGC: Resolució TSF/2689/2020, de 15 d'octubre

Les persones treballadores autònomes que es vegin obligades a suspendre totes les seves activitats com a conseqüència d'una resolució adoptada per l'autoritat competent com a mesura de contenció en la propagació de la COVID-19, tindran dret a una prestació econòmica de cessament d'activitat de naturalesa extraordinària en els termes i requisits que estableix el decret llei 30/2020.


Tràmits i formularis.


Publicació al DOGC: Decret Llei 30/2020, de 4 d'agost

Es tracta de dues convocatòries que gestiona 100% l’IDAE i estan cofinançades amb Fons de l’UE:


Programa d'ajuts per actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial.
Termini: Es poden demanar fins a finals de l’any 2020.

Ajuts a la generació d'energia renovable tèrmica i elèctrica.
Termini: Finalitza el 30 de novembre.

 

 

 

 

 

 

El Govern de la Generalitat de Catalunya aprova un decret llei que reparteix els costos entre arrendadors i arrendataris L’objectiu de la norma és evitar el tancament d’empreses i la destrucció de llocs de treball.
  • Es prorroga fins al 31 de gener de 2021 la prestació especial per cessament d’activitat regulada en l’art. 9 del RDL 24/2020, de 26 de juny, de mesures socials de reactivació de l’ocupació i protecció del treball autònom i de competitivitat del sector industrial.
  • Prestació econòmica de cessament d’activitat de naturalesa extraordinària dels treballadors autònoms per reducció d’ingressos.
  • Prestació extraordinària de cessament d’activitat per als treballadors de temporada.
  • Prestació extraordinària per cessament d’activitat per als treballadors autònoms.

Més informació:

Publicació al BOE: Reial Decret Llei 30/2020, de 29 de setembre.

Trobareu més informació en el següent enllaç.

 

 

 

 

 

El Govern de la Generalitat de Catalunya aprova un decret llei que reparteix els costos entre arrendadors i arrendataris L’objectiu de la norma és evitar el tancament d’empreses i la destrucció de llocs de treball.

El Decret llei reparteix els costos entre arrendadors i arrendataris i, d’aquesta manera, els negocis tancats per la Covid-19 podran pagar la meitat del lloguer mentre durin les mesures sanitàries.


Publicació al DOGC: Decret Llei 34/2020, de 20 d'octubre
Per més informació consulteu el següent enllaç.

 

Es permeten prorrogar els beneficis dels Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació per força major (ERTO) fins el proper 31 de gener de 2021.

Més informació:

Real Decreto-ley 30/2020, de 29 de septiembre, de medidas sociales en defensa del empleo

 

A més:

Flexibilització dels Expedients Temporals de Regulació d'Ocupació
Els Expedients Temporals de Regulació d'Ocupació (ERTOS) causats per la crisi del Coronavirus es poden sol·licitar en qualsevol moment. També es pot demanar amb efectes retroactius.
Trobareu més informació en el següent enllaç.

 

 

 

 

Segons els previst en l'article 34 del Reial decret llei 11/2020, de 31 de març.

Ordre ISM/371/2020, de 24 d'abril, que desenvolupa l'article 34 del Reial Decret-llei 11/2020 de 31 de març. Accés aquí

D'aplicació a les empreses amb els següents codis CNAE-2009:

119 (Altres cultius no perennes).

129 (Altres cultius perennes).

1812 (Altres activitats d'impressió i arts gràfiques).

2512 (Fabricació de fusteria metàl·lica).

4322 (Lampisteria, instal·lacions de sistemes de calefacció i aire condicionat).

4332 (Instal·lació de fusteria).

4711 (Comerç al detall en establiments no especialitzats, amb predomini en productes d'alimentació, begudes i tabac).

4719 (Altre comerç al detall en establiments no especialitzats).

4724 (Comerç al detall de pa i productes de fleca, confiteria i pastisseria en establiments especialitzats).

7311 (Agències de publicitat).

8623 (Activitats odontològiques).

9602 (Perruqueria i altres tractaments de bellesa).

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Autònoms i Pimes.

Mesura:

Moratòria en els terminis de pagament dels lloguers i també poder disposar de la fiança per fer front al pagament de les mensualitats.

Documentació de consulta:

Reial Decret-llei 15/2020 de 21 d’abril. Accés aquí

Accés a la informació del Ministeri d'Hisenda aquí 

Requisits:

- Empreses i autònoms amb un volum d’operacions inferior a 600.000€ durant l’exercici 2019.

 

En el cas que ja s’hagin presentat amb anterioritat a la publicació del reial decret no es farà el cobrament efectiu fins a la data del 20 de maig.

Continua vigent la mesura, aprovada amb anterioritat, de sol·licitar l’ajornament del pagament d’impostos fins a 6 mesos, un màxim de 30.000€ i els tres primers mesos sens interessos.

 

Documentació de consulta:

Accés al Reial Decret Lllei 14/2020,de 14 d'abril 

Modificació de l'article 17 del Reial Decret-llei 8/20205: la prestació serà compatible amb qualsevol altre prestació de la seguretat social compatible amb l'activitat desenvolupada.

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Autònoms i socis treballadors cooperatives de treball (RETA i RETM).

Mesura:

Prestació per cessament d'activitat. Per un període d'un mes o fins que finalitzi l'estat d'alarma els autònoms podran sol·licitar la prestació per cessament de l'activitat.

Requisits:

  • En situació d'alta en el moment de la declaració d'estat d'alarma (RETA o RE treballadors del mar).
  • Reducció del 75% de la facturació.
  • Estar al corrent de pagament de les quotes seguretat social (30 dies per ingressar quotes no pagades).

Documentació de consulta:

Article 17 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Disposició final segona Reial Decret-llei 13/2020, d'adopció mesures urgents en matèria d'ocupació agrària.

 

Lloc de tramitació:

Al SEPE si la cobertura la realitza l’INSS

Accediu a l'enllaç aquí

A la Mútua col·laboradora que tingui coberta la prestació.

A l’Institut Social de la Marina si és la que cobreix la contingència

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Reial Decret-Llei 13/2020, de 7 d'abril pel qual s'adopten determinades mesures urgents en matèria d'ocupació agrària.

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms.

Mesura:

Quotes a la seguretat social. Contractes de treball suspesos i reduccions de jornada autoritzades per força major temporal vinculats al COVID-19 exoneració del pagament de les quotes empresarials i dels conceptes de recaptació conjunta.

Empreses menys de 50 treballadors 100% exoneració.

Empreses mes de 50 treballadors 75% exoneració.

Requisits:

Còmput de treballadors a 29/02/20.

Comunicació a la TGSS treballadors suspesos i/o amb reducció de jornada i el període de suspensió i/o reducció.

Documentació de consulta:

Article 24 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

Tresoreria General de la Seguretat Social

Es tramitarà pel SISTEMA RED o RED DIRECTE

Accediu a l'enllaç aquí

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

 

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms.

Mesura:

Interrupció del període de devolució de productes comprats per qualsevol modalitat tant presencial com 'on-line'.

Requisits:

(--)

Documentació de consulta:

Article 21 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

(--)

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses en general

Mesura:

Prevenció de Riscos. Aquelles empreses que hagin reorganitzat la prestació de servei amb teletreball, el treballador podrà realitzar de forma excepcional l'avaluació de riscos laborals mitjançant autoavaluació.

Requisits:

Compliment de l'article 16 de Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals.

Documentació de consulta:

Article 5, Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

Consultar a la Mútua d' accidents contractada si disposa de formulari per realitzar l’autoavaluació

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

 

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms en general.

Mesura:

Deute hipotecari. Els empresaris o autònoms podran sol·licitar la moratòria en el pagament de la hipoteca per l'adquisició de la seva vivenda habitual.

Requisits:

Veure els requisits que estableix l'article 9 i 11 del RDL 8/2020.

Documentació de consulta:

Article 8 i 9, Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

La sol·licitud s’haurà de presentar davant l’entitat creditora aportant la documentació que estableix l’article 11 del RDL 8/2020

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

 

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms.

Mesura:

Finançament. Línia d'avals per a les empreses i autònoms desenvolupat pel Consell de Ministres de 24/03/2020.

Requisits:

(--)

Documentació de consulta:

Article 29, 30 i 31 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

Línees ICO aquí.

Més informació aquí.

Publicació al BOE amb el primer tram de línees ICO aquí.

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms.

Mesura:

Àmbit tributarii. Ampliació dels terminis de pagament de deute tributari regulats article 62 punt 2 i 5 Llei 58/2003 fins el 30/04/20.

Ampliació d'altres terminis previstos a l'article 62 punt 2 i 5 Llei 58/2003 fins el 20/04/2020.

Requisits:

Documentació de consulta:

Article 33 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

Lloc de tramitació:

Agència Tributària

 

Accediu a l'enllaç aquí 

 

 

Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

 

 

Administració:

Estat

Àmbit d'aplicació:

Autònoms i empreses

Mesura:

Moratòria de sis mesos, sense interès, a les empreses i els treballadors per compte propi inclosos a qualsevol règim de la Seguretat Social. 

Pel cas d'empreses afectarà al període comprès entre abril i juny de 2020 i en el cas autònoms per compte propi serà entre maig i juliol 2020

Requisits:

Només per activitats suspeses per l'estat d'alarma.

Documentació de consulta:

Article 34. Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març d'adopció de mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.

Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març

Lloc de tramitació:

En el cas d'empreses, a través del Sistema RED.
Treballadors per compte propi a través del Sistema RED o pels mitjans electrònics disponibles en la seu electrònica de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social (SEDESS).

 

 

 

 

Administració 

Estat

Àmbit d'aplicació:

Empreses i treballadors per compte propi

Mesura:

Es podrà sol·licitar l'ajornament en el pagament dels deutes amb la Seguretat Social del termini reglamentari dels mesos d'abril i juny de 2020, sent aplicable un interès del 0,5.%.

Aquestes sol·licituds d'ajornament hauran d'efectuar-se abans del transcurs dels deu primers naturals del termini reglamentari d'ingrés anteriorment assenyalat.

Requisits:

No tenir un altre aplaçament en vigor.

Documentació de consulta: 

Article 35  Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març d'adopció de mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.

Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març

Tramitació:

Sistema RED

 

Instruccions per a sol·licitar l'aplaçament de deutes a l'AEAT

> enllaç instruccions

Administració: 

Estat

Àmbit d'aplicació:

Autònoms que hagin cessat l'activitat o hagin reduït la facturació a causa de la Covid-19.

Mesura:

Bonus social pel subministrament a la vivenda habitual.

Requisits:

La renda del titular o la renda conjunta de unitat familiar ha de ser l'equivalent a:

  • 2,5 vegades l'indicador Públic de Renda dEefectes Múltiples (IPREM) de 14 pagues, en el cas que el titular del punt de subministrament no formi part d'una unitat familiar o no hi hagi cap menor en la unitat familiar
  • 3 vegades l'índex IPREM de 14 pagues, en el cas que hi hagi un menor en la unitat familiar;
  • 3,5 vegades l'índex IPREM de 14 pagues, en el cas que hi hagi dos menors en la unitat familiar.

Documentació de consulta:

Article 28 Reial Decret-Llei 11/2020

Ordre TED/320/2020 de 3 d'abril  Nou formulari de sol·licitud.

 

La condició de consumidor vulnerable s'extingirà quan deixin de concórrer les circumstàncies referides, estant obligat el consumidor a comunicar aquest fet al comercialitzador de referència.

Administració:

Generalitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Autònoms

Mesura:

Ajut, en forma de prestació econòmica, de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes (RETA). Atorgament per concurrència no competitiva* i fins exhaurir el crèdit pressupostari

(*) El Decret estableix l’atorgament per concurrència no competitiva mentre que l’enllaç web parla de concurrència competitiva.

Requisits:

Estar donats d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA), i amb domicili fiscal a Catalunya.
Acreditar reducció dràstica i involuntària de la facturació com a conseqüència del COVID19.
Tancament de l'activitat econòmica per decret de les autoritats sanitàries.
No disposar altres font d'ingressos.

Documentació de consulta:

Article 15, Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència de transport pública i en matèria tributària i econòmica.

Enllaç Gencat aquí

Lloc de tramitació:

Enllaç Treball Gencat aquí

Enllaç Canal Empresa aquí

Administració:

Generalitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Pimes catalanes

Mesura:

L'Institut Català de Finances i Avalis de Catalunya avalen el 80% dels préstecs de les entitats financeres amb la finalitat de cobrir les necessitats de liquiditat de les Pimes catalanes a conseqüència de la situació derivada del COVID-19.

Requisits:

  • Imports superiors a 100.000,00€
  • Les empreses s'hauran de comprometre a mantenir llocs de treball

Documentació de consulta:

(--)

Lloc de tramitació:

Accediu a l'enllaç aquí 

 

 

 

Administració:

Genaralitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Emprenedors, autònoms, microempreses pimes.

Mesura:

L'ICF finança a emprenedors, autònoms, micro empreses, pimes i grans empreses mitjançant un ampli ventall de productes i instruments financers centrats en préstecs, avals i capital risc.

Requisits:

Consultar requisits de les diferents línies de crèdit:

  • Per finalitat
  • Per a pimes
  • Per al sector industrial i turisme
  • Per al sector social

Documentació de consulta:

(--)

Lloc de tramitació:

Enllaç web ICF aquí

Administració:

Generalitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Empreses i autònoms

Mesura:

En l’àmbit, suspensió dels terminis de presentació i ingrés de tributs propis de la Generalitat de Catalunya i dels tributs cedits.

Suspensió de la presentació d’autoliquidacions i pagaments del tributs fins que es deixi sense efecte l’estat d’alarma establert pel RD 463/2020.

Requisits:

(--)

Documentació de consulta:

Article 14, Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència de transport pública i en matèria tributària i econòmica.

Lloc de tramitació:

Agència Tributària de Catalunya

 

Accediu a l'enllaç aquí

 

 

 

 

Administració:

Generalitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Empreses, autònoms i consum domèstic

Mesura:

Canon d'aigua. S'aplicarà una reducció del 50% del cànon que paguen les indústries i la resta d'activitats econòmiques (petites i mitjanes empreses, comerços i autònoms) així com el consum domèstic.

Requisits:

Aplicació directa, no és necessari realitzar cap tràmit.

Documentació de consulta: Decret Llei 12/2020, de 10 d'abril. 

INFORMACIÓ NOUS TERMINIS D'AUTOLIQUIDACIÓ: cliqueu aquí 

Accés informació Agència Catalana de l'Aigua: cliqueu aquí 

Administració:

Generalitat de Catalunya

Àmbit d'aplicació:

Microempreses i autònoms que ocupin fins a 10 treballadors.

Mesura:

Subvenció dels costos laborals dels treballadors fins a un màxim de 3, per un període de sis mesos des del reinici de l'activitat.
La quantia de la subvenció a atorgar és un mòdul econòmic equivalent al 50% del salari mínim interprofessional vigent.

Requisits:

- Empreses amb l'activitat suspesa per la declaració de l'estat d'alarma regulat al Reial decret, 463/2020, de 14 de març.

- Establiment operatiu a Catalunya,

- Mantenir el 100% de la plantilla  com a mínim, durant els 12 mesos següents a l'atorgament de l'ajut per al reinici de l'activitat.

Documentació de consulta:

Capítol IV Decret Llei 16/2020, de 5 de maig, de mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19. 

Sol·licituds: 

Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya.

Termini: s'iniciarà l'endemà de la data de publicació de la convocatòria extraordinària.

Important:  procediment de concessió per concurrència no competitiva.

Administració:

Generalitat de Catalunya.

Àmbit d'aplicació:

Microempreses, treballadors autònoms, empreses cooperatives i de l'economia social.

Mesura:

Impuls de projectes de transformació digital i de nous models de negoci i activitat econòmica.

Dues línies:

Línia 1: suport a les microempreses i treballadors autònoms, que ocupin fins a 10 treballadors.
Línia 2: suport a projectes singulars per a la reactivació socioeconòmica COVID-19 per a
empreses cooperatives i de l'economia social.

Requisits:

Línia 1:  entitats amb seu a Catalunya, amb vinculació sectorial, que acreditin que representen les microempreses i els treballadors autònoms dels sectors prioritzats a partir de convenis d'adhesió.

Línia 2:  les empreses cooperatives que tinguin experiència en l'àmbit del projecte i demostrin la seva capacitat.

Legislació de consulta: Decret Llei 16/2020, de 5 de maig. Accés aquí.

ORDRE EMC/78/2020, de 9 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores de la línia de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció de Catalunya afectades econòmicament per la COVID-19

Accediu aquí

Ajuts adreçats a empreses del mercat ordinari de treball, excepte les empreses de treball temporal (ETT) destinats a fomentar la integració de persones vulnerables.

 

Termini per presentar les sol·licituds: fins al 30 de setembre de 2020.

 

Més informació i requisits aquí