Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Consum responsable

Consum responsable

Adreça't a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per qualsevol tema de consum sobre el que necessitis assessorament.


DESTACAT A UN SOL CLIC!


smiley-couple-signing-contract-new-house.jpg

Com reclamar les despeses hipotecàries

Si vau signar o vau cancel·lar una hipoteca abans del juny del 2019 i vau pagar les despeses de gestoria, notaria, registre, taxació i comissió d’obertura, podeu reclamar el retorn d'aquestes quanties.

Més informació 


person-shopping-with-face-mask.jpg

Agència Catalana del Consum

L'agència defensa els drets de les persones consumidores de béns i serveis per afavorir la compra informada, responsable i segura.

Cita prèvia amb l'OMIC

Fes clic a www.sitges.cat/citaprevia
També al 93 894 40 61 / 93 811 48 04
Per correu a omic@sitges.cat



NOTÍCIES

S'organitza un taller per entendre la factura de l'aigua adreçat a la gent gran

07/06 - Les persones que assisteixin a la xerrada podran conèixer consells per estalviar aigua i resoldre dubtes sobre la factura. Les inscripcions es poden fer a omic@sitges.cat. 
>Llegir més

    Com resoldre un conflicte de consum a través de la mediació o l’arbitratge

    07/05 - Durant el 2023, es van fer un total de 197 mediacions, de les quals 116 van obtenir un acord favorable per a ambdues parts.
    >Llegir més

    Com actuar davant la manca de recepció de les factures de subministrament d’energia

    22/04 - Quan no es reben les factures o es reben en un període superior a un any, la companyia no podrà exigir el pagament d’aquestes.Quan no es reben les factures o es reben en un període superior a un any, la companyia no podrà exigir el pagament d’aquestes.

    >Llegir més




    ACTIVITATS REALITZADES

    Xerrada sobre els requisits mínims exigibles als establiments comercials

    19/04/2024 - L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, va dur a terme aquesta xerrada, adreçada a persones consumidores i responsables d’establiments. Una tècnica del servei de consum de la Diputació de Barcelona va informar a les assistents sobre les informacions bàsiques que els comerciants estan obligats a oferir als consumidors.

    Aquesta informació implica tenir a disposició de les persones consumidores els fulls oficials de reclamació/queixa/denúncia, mostrar l’horari comercial i els preus de venda, el lliurament de tiquet o factura, informar mitjançant cartells de la possibilitat de pagar o no amb targeta electrònica, i respectar els drets lingüístics del consumidor, és a dir, que pugui ser atès tant en català com en castellà. Les participants van poder resoldre, a més, tots els seus dubtes sobre la matèria.







    ESPAI OMIC A RÀDIO MARICEL

    2353318.jpg

    Tenim un espai mensual als matins de Ràdio Maricel per tractar temes de consum. Si vols escoltar-nos, ho pots fer en aquest enllaç:

    > Tot el que necessites saber com a comerciant i com a persona consumidora


    Oficina Municipal d'Informació aI Consumidor

     Carrer Nou, 12

    93 894 40 61 · 93 811 48 04
    omic@sitges.cat · www.sitges.cat/omic

    Dimecres de 9 a 13:30 h / Divendres de 9 a 13:30 h (quinzenalment) / Dijous de 16 a 18 h (quinzenalment)