Consum responsable
DESTACAT A UN SOL CLIC!
Com reclamar les despeses hipotecàries
Si vau signar o vau cancel·lar una hipoteca abans del juny del 2019 i vau pagar les despeses de gestoria, notaria, registre, taxació i comissió d’obertura, podeu reclamar el retorn d'aquestes quanties.
Cita prèvia amb l'OMIC
Fes clic a www.sitges.cat/citaprevia
També al 93 894 40 61 / 93 811 48 04
Per correu a omic@sitges.cat
NOTÍCIES
S'organitza un taller per entendre la factura de l'aigua adreçat a la gent gran
07/06 - Les persones que assisteixin a la xerrada podran conèixer consells per estalviar aigua i resoldre dubtes sobre la factura. Les inscripcions es poden fer a omic@sitges.cat.
>Llegir més
Com resoldre un conflicte de consum a través de la mediació o l’arbitratge
07/05 - Durant el 2023, es van fer un total de 197 mediacions, de les quals 116 van obtenir un acord favorable per a ambdues parts.
>Llegir més
Com actuar davant la manca de recepció de les factures de subministrament d’energia
22/04 - Quan no es reben les factures o es reben en un període superior a un any, la companyia no podrà exigir el pagament d’aquestes.Quan no es reben les factures o es reben en un període superior a un any, la companyia no podrà exigir el pagament d’aquestes.
ACTIVITATS REALITZADES
Xerrada sobre els requisits mínims exigibles als establiments comercials
19/04/2024 - L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, va dur a terme aquesta xerrada, adreçada a persones consumidores i responsables d’establiments. Una tècnica del servei de consum de la Diputació de Barcelona va informar a les assistents sobre les informacions bàsiques que els comerciants estan obligats a oferir als consumidors.
Aquesta informació implica tenir a disposició de les persones consumidores els fulls oficials de reclamació/queixa/denúncia, mostrar l’horari comercial i els preus de venda, el lliurament de tiquet o factura, informar mitjançant cartells de la possibilitat de pagar o no amb targeta electrònica, i respectar els drets lingüístics del consumidor, és a dir, que pugui ser atès tant en català com en castellà. Les participants van poder resoldre, a més, tots els seus dubtes sobre la matèria.
ESPAI OMIC A RÀDIO MARICEL
Tenim un espai mensual als matins de Ràdio Maricel per tractar temes de consum. Si vols escoltar-nos, ho pots fer en aquest enllaç:
> Tot el que necessites saber com a comerciant i com a persona consumidora
Oficina Municipal d'Informació aI Consumidor
Carrer Nou, 12
93 894 40 61 · 93 811 48 04
omic@sitges.cat · www.sitges.cat/omic
Dimecres de 9 a 13:30 h / Divendres de 9 a 13:30 h (quinzenalment) / Dijous de 16 a 18 h (quinzenalment)