Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges obté un 8’35 sobre 10 en l’índex de reputació Online

Sitges obté un 8’35 sobre 10 en l’índex de reputació Online
Sitges obté un 8’35 sobre 10 en l’índex de reputació Online
La regidoria de Turisme estudia la reputació online del municipi amb un estudi que analitza més de 105.000 opinions de visitants i ciutadans. L’estudi permet conèixer la platja més recomanada pels usuaris, com valoren els museus els turistes francesos, quina categoria d’allotjament rep la millor puntuació en confort, o com evoluciona la reputació dels restaurants del municipi, entre altres qüestions relatives a la imatge turística.

En el marc de l’estratègia de redefinició integral de la presència de Sitges a Internet, la regidoria de turisme de l’Ajuntament de Sitges ha portat a terme un estudi de reputació turística del municipi, elaborat en col·laboració amb l’empresa Vivential Value, especialitzada en intel·ligència turística.

Les principals conclusions del nou sistema de coneixement són que l’índex de reputació Online “iRON” del conjunt de l’experiència turística a Sitges ha assolit un 8’35 sobre 10 l’any 2018, millorant la valoració de 8’24 del 2017. Aquesta es considera un puntuació alta tenint en compte que en d’altres estudis similars en d’altres destinacions de costa utilitzant la mateixa metodologia de treball, tenen una puntuació inferior.

Segons la regidora de Promoció Econòmica, Turisme i Platges en funcions, Aurora Carbonell, “amb aquest projecte d’anàlisi de la imatge i la reputació turística online es dóna resposta a tres objectius prioritaris: analitzar l’experiència Sitges des de la visió del visitant, reforçar el sistema d’intel·ligència turística de la destinació, i generar coneixement de valor que pugui transferir-se al sector per aprofitar oportunitats de millora”.

Les conclusions s’obtenen a través de més de 105.000 opinions d’usuaris compartides a Internet durant els anys 2017 i 2018, en relació més de 950 allotjaments, restaurants i atractius del municipi.

Pel que fa al conjunt d’allotjaments, l’iRON arriba a una puntuació d’un 8’27; els restaurants se situen en una valoració agregada de 8’12. En el cas dels atractius turístics, obtenen una valoració de 8’62 i aconsegueixen quasi 2 de cada 10 opinions del total de l’estudi. Destaquen per la seva puntuació elevada recursos icònics del municipi com el passeig Marítim, l’Església de Sant Bartomeu i Santa Tecla, la Platja de Sant Sebastià i el Port d’Aiguadolç, i recursos culturals com el Museu de Maricel o el Museu del Cau Ferrat, tots amb un índex de reputació online situat entre el 8’72 i el 8’99.

En relació a les temàtiques dels atractius turístics de Sitges, les platges acumulen el 48% de les noves opinions emeses pels seus visitants, contrastant amb un volum més discret d’opinions relatives al comerç, els esdeveniments, les activitats gastronòmiques o l’oci nocturn. Els turistes que viatgen en parella són el segment que més volum d'opinions generen en relació a la seva experiència a Sitges i també són els que atorguen una de les millors puntuacions. La comparativa per mercats emissors indica l’existència de diferències de valoració entre turistes estrangers i nacionals, amb un iRON de 8’39 i 8’13 respectivament.

Amb aquest estudi, el departament de Turisme podrà treballar de manera segmentada a qüestions relatives a mercats emissors, productes o zones del municipi, entre d’altres, i els permet passar del big data online al smart data per a la millora en la presa de decisions i la competitiva de la destinació”.

 

INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA

Sobre "Monitor de Reputació Turística Online de Sitges 2018"

Mostra: s’han analitzat més de 105.311 opinions de turistes online compartides en plataformes de turisme, relatives a més 950 allotjaments, restaurants i atractius turístics de Sitges

Període analitzat: gener 2017 – desembre 2018