Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comunicat de l’Ajuntament de Sitges en relació a la situació actual amb la residència Sitges Park

Comunicat de l’Ajuntament de Sitges en relació a la situació actual amb la residència Sitges Park
Comunicat de l’Ajuntament de Sitges en relació a la situació actual amb la residència Sitges Park
En relació a la situació actual amb la residència Sitges Park, l’ajuntament informa sobre la situació i les gestions que s’estan duent a terme per evitar confusions i, sobretot, per enviar un missatge de tranquil·litat a les famílies tot i la complexitat de la conjuntura actual:

En primer lloc, cal dir que Sitges Park és una residència privada, com ho són totes les residències del municipi. Evidentment, però, i derivat de la situació d’alarma actual, totes elles han hagut d’emprendre mesures preventives i de contenció de la COVID-19 seguint les recomanacions de les autoritats competents, en aquest cas, dels Departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

En concret, Sitges Park es va avançar en l’aplicació d’aquestes mesures –com, per exemple, la restricció de les sortides a l’exterior per part dels residents–, acollint-se a les recomanacions que s’havien fet per als territoris de l’Estat que tenien més contagis, prèvia aplicació de l’estat d’alarma. D’aquests fets en va tenir coneixement l’Ajuntament de Sitges que, tot i no tenir competència per a dictar en quin sentit s’ha de dur a terme la gestió d’aquestes instal·lacions, es va posar en contacte amb la direcció de Sitges Park per traslladar-los la nostra preocupació en relació amb les mesures prèvies, entre les quals, la prohibició de visites al centre. 

És a partir d’aleshores que la comunicació telefònica amb Sitges Park és continuada. 

Durant la primera setmana de confinament, tant els Serveis Socials com la Policia Local van rebre avisos de familiars de residents en què manifestaven el seu descontent en la gestió de la residència. És aleshores que Serveis Socials es posa en contacte amb el servei d’Inspecció del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per a donar-los a conèixer les queixes existents. A finals de setmana, la Policia Local decideix presentar diligències informatives a la Fiscalia. D’aquests fets també és informat el servei d’Inspecció de la Generalitat i el Departament de Salut. 

En confirmar-se, per part del Departament de Salut de la Generalitat, un positiu per COVID-19 a la residència, el dia 21 de març, el mateix Departament posa en funcionament el protocol establert i, a través del CAP Sitges, fa una comunicació diària amb el centre, al qual li fa arribar les recomanacions pertinents i els criteris d’actuació.

En aquesta línia, i per tal de poder coordinar les accions i millorar la gestió, el CAP Sitges convoca, pel passat dimarts 24 de març, una reunió en la què assisteixen la direcció de Sitges Park, la directora del CAP Sitges, un representant dels Serveis Territorials de Salut de la Generalitat de Catalunya i l’Alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell. En aquesta reunió, la direcció de Sitges Park exposa la situació de la residència i evidencia la manca de material i de personal, degudes les Incapacitacions Temporals (IT) de 22 treballadors/es del centre. L’Alcaldessa, durant la mateixa reunió, es posa en contacte amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat per a traslladar-los la informació i demanar la priorització de Sitges Park. El Departament n’és coneixedor i la residència és una de les prioritàries en l’enviament de material. Tot i així, es recorda a la residència Sitges Park que ha desatès les comunicacions que el Departament li ha dirigit per tal de poder canalitzar les seves peticions de material i personal.

Addicionalment, per tal de cobrir les mancances de personal, el Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges obre una borsa de treball per a poder canalitzar les ofertes de feina en aquest sentit. 

Paral·lelament, des de la mateixa residència, es dóna a conèixer que el resident amb COVID-19 es troba aïllat i que 5 residents més es troben en aïllament preventiu. 

Finalment, dimecres 25 de març, diversos mitjans de comunicació es fan ressò de la situació de la residència Sitges Park. El mateix dimecres, durant el matí, la Policia Local havia realitzat una visita a totes les residències municipals i havia verificat el bon funcionament de totes elles, exceptuant el cas de Sitges Park, on s’evidencia dèficit en la gestió del centre. És per això que l’Ajuntament de Sitges demana als Departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat que intervinguin, amb els mitjans disponibles per a fer-ho, per tal de poder revertir la situació i millorar la gestió del centre. 

Amb tot, i per tal d’augmentar les mesures preventives i de contenció en les residències municipals, l’Ajuntament posa a disposició de totes elles un servei de desinfecció a fons de les seves instal·lacions, el qual se sumaria a les accions d’intensificació de la neteja de l’espai públic que queda just davant de cadascuna d’elles que s’està duent a terme des de l’inici de l’estat d’alarma. 

Addicionalment, els Serveis Socials de Sitges, contacten novament amb el servei d’Inspecció del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat per demanar una inspecció urgent a Sitges Park, la qual es durà a terme en els propers dies. 

Amb aquest missatge, l’Ajuntament de Sitges vol expressar la seva disposició absoluta per seguir treballant per a resoldre de la millor manera aquesta situació, fer una crida a la direcció de Sitges Park a actuar amb responsabilitat i de forma coordinada amb les autoritats competents en matèria de Salut i Afers Socials i, sobretot, traslladar a les famílies unes paraules de tranquil·litat en aquests dies tan durs.

L’Ajuntament de nou reitera que està a disposició de la residència Sitges Park, així com de la resta de residències del municipi.