Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comunicat institucional de l'Alcaldessa de Sitges

Comunicat d'Aurora Carbonell, Alcaldessa de Sitges

Sitgetanes i sitgetans,

Amb l’entrada en vigor del decret del Govern de la Generalitat, voldria manifestar algunes consideracions.

Com ja havíem previst, estem davant la 2a onada de Covid-19. Les dades epidemiològiques s’han disparat fins a situar-nos en una situació complicada amb un increment diari de positius i d’ingressos a centres hospitalaris, cosa que fa que haguem de prendre mesures de contenció evidentment no desitjades. I més per a una vila com Sitges on el turisme és el principal motor econòmic i en un any que ja ha estat marcat per moments greus que sacsegen els nostres principals fonaments.

Voldria abans que res, expressar en nom de tot l’Ajuntament el nostre suport a aquelles persones que han vist perdre familiars a causa de la pandèmia i també la nostra més profunda admiració a tot el sector sanitari.

Des de l’Ajuntament de Sitges farem tot el que estigui a les nostres mans per atendre la situació tant social com econòmica. Seguirem fent campanyes promocionals de Sitges, perquè quan això s’acabi continuem estant ubicats al mapa de les millors destinacions on viatjar, on celebrar les reunions i els congressos, o el lloc ideal on venir a gaudir d’un dia.

Pel que fa a mesures concretes, hem començat a donar les primeres compensacions econòmiques per a empreses i emprenedors, hem adquirit material sanitari per atendre demandes més urgents i protegir la població, hem incrementat les ajudes a les entitats esportives i n’hem creat de noves per a entitats culturals, hem ampliat les ajudes per als pagaments del lloguers i estem preparant una partida econòmica per a la compensació del pagament per la no prestació del servei de la taxa de residus comercials als propietaris de comerços, hotels i restaurants durant el confinament. S'han multiplicat els recursos per donar assistència i ajuts a les persones i les famílies més afectades. Com ajuntament farem tot el que sigui necessari per tal que aquesta crisi no deixi ningú enrere. Per tant, la feina no s’acaba aquí. Ens teniu al vostre costat.

Són moments molt complicats però entre tots i totes estic segura que ens en sortirem. Sitges ha demostrat en nombroses ocasions la seva vessant més solidària. Ho va fer al mes de març, amb una gran bossa de voluntaris i voluntàries per ajudar a aquelles persones que més ho necessitaven. I ara és hora de tornar-ho a fer, però d’una altre manera. Hem de recolzar els nostres restaurants, bars i cafeteries i afavorir el servei a domicili o de recollida a l’establiment; hem de donar suport a la nostra senyal d’identitat, la cultura, i seguir els actes culturals amb les mesures de seguretat pertinents. Hem de comprar a les botigues de la nostra vila. Arriba el Nadal en poc temps i, per tant, el millor moment per fer les comandes a prop de casa. Ajudem-nos els uns als altres. Cooperem.

Per acabar, us vull dir que les portes de l’alcaldia estan obertes a tothom per escoltar i atendre totes les necessitats.

Fem ara un nou esforç perquè així ens podrem recuperar més aviat.

Aurora Carbonell i Abella

Alcaldessa de Sitges