Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Consell Assessor de Turisme avala el Pla d’accions 2022 en la primera sessió de l’any

Reunió amb el Consell Assessor de Turisme celebrada aquest dilluns a l'Hotel Calípolis
Reunió amb el Consell Assessor de Turisme celebrada aquest dilluns a l'Hotel Calípolis
El Pla d’Accions aquest 2022 està format per un total de 188 accions. El 2021 s’ha tancat amb un pressupost d’1.200.000 € i 112 accions

La regidoria de Turisme ha presentat aquest dilluns al consell Assessor de Turisme la Memòria de les accions del 2021 així com l’estudi de dades del 23 de juny al 22 de setembre de l’any passat.

El regidor de Turisme, Luís Miguel García, ha destacat com a línia estratègica de futur “el mapa d’actuacions conjuntes i transversals de totes les regidories de l'Ajuntament de Sitges”. En aquest sentit, el regidor ha subratllat que “el pressupost per al turisme aquest 2022 s’ha d’entendre en termes generals” i ha avançat “que de la mateixa manera que l’any passat es va arribar a un pressupost molt superior al que inicialment estava plantejat, enguany també es contempla aquesta via”. Luís Miguel García ha agraït “la suma d’esforços i la cogovernança amb els sectors econòmics de la vila”.

Durant la reunió s’ha presentat el pla d’accions 2022 format per un total de 188 accions, on destaca de nou l’aposta per la sostenibilitat i l’obtenció per la certificació Gold Destination. També es fa un reforç en les campanyes promocionals que aquest 2022 s’han programat al llarg de tot l’any per mantenir el posicionament de la destinació tant durant l’estiu com l’hivern. La primera de les campanyes es llança aquest mes de febrer i servirà per promocionar Sitges com a emplaçament idoni per teletreballar per a períodes superiors a 3 setmanes. Aquesta campanya, que neix amb el lema Nòmades Digitals, es complementa amb la promoció del turisme de negocis i s’allargarà fins a l’inici de les campanya d’estiu de turisme vacacional. 

Els esdeveniments seguiran sent un dels elements claus amb la finalitat de generar activitat econòmica i cultural amb noves propostes i recolzant les ja existents. Entre els esdeveniments aquest 2022, destaca la recuperació del Ral·li Internacional de Cotxes d’Època (20 de març), el Festival Internacional de Patchwork (del 24 al 27 de març) o una nova edició del Sunway Chess Festival que se celebrarà de l’11 al 22 de desembre, un dels campionats de referència internacional d’escacs. També tindran lloc nous esdeveniments com la Fira Exponadó el 28 i 29 de maig, i certàmens vinculats a promocionar la gastronomia local o a promoure l’oci nocturn.

La nova oficina d’atenció al turista i visitant, Can Milà, centra també un dels eixos claus de l’acció turística aquest any per tal de fer-ne un espai d’acollida i de dinamització turística. Per aquest motiu, mensualment es farà un calendari d’activitats gratuïtes per donar a conèixer l’espai, i es posarà en valor la fauna i flora del Garraf. La propera jornada tindrà lloc el 19 de febrer.

Durant la reunió, s’han recordat els principals mercats d’interès per a Sitges, tenint en compte els estudis realitzats. Entre els nacionals, els visitants de la província de Barcelona són en els principals, així com de Madrid, Saragossa o Aragó; i en relació al mercat internacional, destaca el turista francès seguit del de Regne Unit. Enguany però, i fruit dels estudis realitzats on es reflecteix la despesa realitzada, es començaran noves línies de treball per potenciar el turisme holandes i alemany.

Els estudis d’intel·ligència turística continuaran sent una branca important en la gestió de la regidoria i enguany es proposa ampliar els períodes d’estudi, que fins ara s’havien fet dels 3 mesos d’estiu, a incloure també anàlisis de tres mesos d’hivern.

En relació al Turisme de negocis el pla de treball desenvolupat pel programa Sitges Convention Bureau preveu prop d’una 30 d’accions adreçades a diferents mercats internacionals.

Aquest Pla s’elevarà al proper Ple del mes de febrer per tal que sigui aprovat.

La reunió amb el Consell Assessor de Turisme ha servit també per presentar la memòria del 2021 on destaca el tancament de l’any amb un pressupost d’1.200.000 € i un total de 112 accions.