El Festival Jardins Terramar de Sitges genera en la seva sisena edició un impacte econòmic de més de 8 milions d’euros
La sisena edició del Festival Jardins Terramar de Sitges, celebrada del 28 de juliol al 9 d’agost, va obtenir un impacte econòmic de 8.143.403€. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe encarregat per l’organització del certamen i que ha realitzat per la consultora en opinió pública, The Watsons, especialitzada en estudis d’impacte econòmic de grans esdeveniments culturals a nivell estatal.
Els més de 8 milions d’euros de l’edicó del 2023 representen un creixement d’1,31 M€ (un 19,34% més respecte als 6,82 M€ de l’any passat, que va comptar amb dos dies de programació de concerts més (un total de 14), dos més respecte l’edició d’enguany que han estat 12 dies.
L’esdeveniment, organitzat per Terra Music& Events amb el suport de l’Ajuntament de Sitges, va registrar 24.420 espectadors. L’impacte directe que repercuteix en l’economia local i comarcal representa el 37% del total, 3.010.697€. L’esdeveniment musical obté un retorn de 5,1€ per euro invertit i genera 86,4 llocs de treball equivalents a temps complet, més de la meitat dels quals són en l’àmbit local. La despesa mitjana efectuada a Sitges pels espectadors que van assistir com a públic és de 87,3€ sense tenir en compte el cost de l’entrada. La repercussió econòmica principal es produeix en l’àmbit de la restauració, tot i que se’n beneficien altres sectors econòmics, com hotels, comerç local, oci o transport.
Segons l’estudi, assenyala que el públic majoritàriament és de la província de Barcelona (82%), principalment de Barcelona, Sitges, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes i Vilafranca del Penedès. Segons aquest estudi, van visitar el festival Jardins Terramar de Sitges públic de 230 localitats de Catalunya i de 16 països diferents. La despesa més elevada la realitzen les persones d’altres països (499€) i els de la resta de l’estat espanyol (300€). Pel que fa al públic de Catalunya, el visitant de Lleida és qui fa una major despesa (163€ de mitjana) i el de Sitges, de 47€ en serveis relacionats amb el certamen.
El públic que visita per primera vegada l’esdeveniment representa un 65% del total. I d’aquests se situen en una franja d’edat dels 26 als 34 anys, mentre que el públic majoritari, que té entre els 45 i els 54 anys, representen un 36% mentre que el 14%, correspon al públic més jove, els qui tenen entre 18 i 34 anys.