El Govern Municipal presentarà una moció al Ple per mostrar el seu rebuig a la renovació de les concessions de les pedreres del Garraf
Ciment Català ha presentat, aquest dijous, al veïnat del poble de Garraf, la seva voluntat de mantenir l’activitat de les pedreres un cop finalitzin les actuals concessions al 2029. La sessió va comptar amb la participació de l’Institut Cerdà, encarregat de presentar el projecte i les línies de treball plantejades.
Durant la trobada, el veïnat va expressar un rebuig frontal a la possibilitat de donar continuïtat a l’activitat extractiva, mostrant la seva preocupació per l’impacte ambiental, paisatgístic i sobre la qualitat de vida al nucli de Garraf.
En el transcurs de la reunió, l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell Abella, va traslladar el posicionament del govern municipal, alineat amb els veïns i veïnes. En aquest sentit, es va comprometre a presentar una moció al proper ple del mes de juny en contra de la renovació de les concessions de les pedreres més enllà de l’any 2029.
L’alcaldessa ha assegurat que “el futur del Garraf passa per la preservació de l’entorn natural i la qualitat de vida del veïnat, i no per allargar una activitat extractiva que genera un ampli rebuig social”. També ha remarcat que “l’Ajuntament defensarà els interessos del poble de Garraf i farà sentir la seva veu davant qualsevol intent de prorrogar les concessions actuals”.
El govern municipal referma així el seu compromís amb el territori i amb les demandes expressades pel veïnat durant la reunió celebrada aquest dijous.