El Ple porta a aprovació el projecte de reforma integral de la segona fase de Terramar i el de la rehabilitació i ampliació de la Masia de Santa Bàrbara
El ple de juny portarà a aprovació inicial el projecte de rehabilitació viària de la segona fase del sector de Terramar, en concret de la zona delimitada per l’avinguda Navarra, el carrer Juan de la Cierva i el carrer Cristòfol Colom. El projecte contempla la substitució de l’enllumenat públic existent per noves lluminàries LED que millorin l’eficiència energética de la zona. També inclou el soterrament de les xarxes elèctriques de baixa tensió i de telecomunicacions, i la repavimentació de tot l’àmbit, realitzant pasos de vianants adaptats, o la formació de carrers amb format de calçada única, vorera i calçada al mateix nivell, que comporta una pacificació del trànsit de la zona i una millora en la qualitat de vida del veïnat. El projecte, a més, compta amb el component sostenible amb el medi ambient, ja que es faran servir mètodes adaptats a la reducció d’emissions de CO2, i de reducció de l’impacte acústic de les obres. L’import d’execució del projecte és de 4.371.897,84 €.
També es portarà a aprovació inicial el projecte de rehabilitació de la Masia de Santa Bàrbara i la construcció d’un edifici annex. Les edificacions, que comptaran amb una superfície de 1.000 m2 entre les dues, estaran connectades entre sí amb l’objectiu de proporcionar espais per activitats d’entitats culturals i esportives de Sitges, com la Colla Jove de Castellers i el Club Rítmica Sitges – Garraf. La masia albergarà els espais de serveis i les diferents sales per reunions, i el nou edifici annex esdevindrà un espai diàfan per activitats més específiques. L’import d’execució del projecte és de 3.2 miions d’euros €, IVA exclòs.
Propostes d’acord dels grups polítics municipals
- Proposta d’acord del grup polític municipal del PP sobre l’obertura i l’accessiblitat del Palau Maricel.
- Proposta d’acord del grup polític municipal de Fets per Sitges per a la reactivació de l’espai del quiosc del parc dels Eucaliptus com a biblioteca veïnal “La petjada literària”.
- Proposta d’acord del grup polític municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya – El Margalló, per impulsar la recuperació de l’espai públic litoral i la transformació de la façana marítima.
- Proposta d’acord del grup polític municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya – El Margalló, instant al govern municipal a crear i constituir una comissió mixta de treball sobre la modificació puntual del POUM núm XXVII, en l’àmbit del PMU-2 Marqués de Comillas de Les Botigues de Sitges.
Aquesta sessió plenària presenta una novetat en les votacions. L’Ajuntament ha instal·lat un sistema electrònic de vots que es farà servir a partir d’ara als plens per facilitar el recompte, registre i transparència de les votacions.
El ple tindrà lloc aquest dimecres, 25 de juny, a les 16 hores al saló de plens i es podrà seguir en directe a través del canal de Youtube de l’Ajuntament de Sitges, a Ràdio Maricel i a Canal Blau TV.