El públic acudeix fidel a la seva cita amb el Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges
El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges ha celebrat aquest diumenge la seva 67a edició amb l’interès de centenars de persones. Enguany i amb un sol radiant han circulat entre la ciutat comtal i la Blanca Subur 76 automòbils i 11 motos davant d’un públic fidel i incondicional. El tret de sortida a la caravana de cotxes el van donar des de la plaça Sant Jaume l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé quan minuts després de dos quarts d’onze del matí. Un any més, el Ral·li ha representat per a la majoria dels inscrits la millor oportunitat per lluir les seves joies històriques sobre rodes.
Antiguitat en augment
Gairebé tres de cada quatre superaven el segle d’antiguitat, una tendència que es preveu que vagi en augment, tenint en compte que per participar oficialment en el Ral·li els cotxes han d’haver estat fabricats, com a molt tard, l’any 1928 (1938 en el cas de les motos). Especialment notori va ser el retrobament amb el Ford T de 1927 propietat de Santiago Peribañez, una unitat amb matrícula de Saragossa que va participar en la primera edició del Ral·li, celebrada l’any 1959.
També van cridar l’atenció els dos vehicles aportats per Škoda, patrocinador de la prova: un Laurin & Klement de 1926 i un Škoda 645 que, per ser de 1930, es va sumar a la caravana però fora de concurs. Com a model més antic de tots els inscrits, el Renault Type G de 1901, propietat de Cèsar Pau Alentorn, tornava a tenir el privilegi de sortir en primer lloc des de la plaça Sant Jaume de Barcelona, tal com ja va passar l’any anterior.
Les obres que s’estan duent a terme en el cèntric passeig barceloní van obligar a modificar l’itinerari del Ral·li, que per primera vegada en la seva història passar pel costat del monument a Colom. La caravana de cotxes va circular per diferents poblacions, la carretera de les Costes del Garraf i també pels carrers Sitges davant de centenars de persones.
El Ral·li Internacional de Cotxes d’Època Barcelona-Sitges 2024 és organitzat per Foment de Sitges, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges i l’Ajuntament de Barcelona.
CLASSIFICACIONS 2025
GRUP I – Fins a 1908
1r – núm. 4 Juan M. Carbonell – Chenard Walker Sport – 1907
2n – núm. 6 José Orriols – Wolseley Siddeley – 1908
3r – núm. 5 Serge Rinero – Peugeot 92 sport – 1907
GRUP II – De 1909 a 1914
1r – núm. 8 Michelle Miresse – Unic Phaeton C2 – 1909
2n – núm. 16 Jean Pierre Gelis – Panhard Levassor X19 – 1913
3r – núm. 11 Vicente Ramos – Ford T – 1911
GRUP III – De 1915 a 1920
1r – núm. 25 Eliane Fougere – Delage CO – 1917
2n – núm. 22 Alexis Llaveria – Delahaye Type Coupe – 1917
3r – núm. 19 Luis Sousa Ribeiro – Ford T Speedster – 1915
GRUP IV – De 1921 a 1928
1r – núm. 40 Humberto Ros – Fiat 501 – 1923
2n – núm. 39 Quim Martí – Ford T – 1923
3r – núm. 43 Jaume Vila – Hispano Suiza T48 – 1924
CLASSIFICACIÓ MOTOS
1r – núm. 9 Javier Serrano – Harley Davidson WL 45 (737cc) – 1937
2n – núm. 8 Miquel Juncosa – Saroléa 600cc Super Sport – 1936
3r – núm. 4 David Gómez – Norton ES2 – 1936
PREMI RACC AL PARTICIPANT MÉS JOVE
Núm. 64 – Lorenzo Calsina
PREMI “AMIGOS DE LOS COCHES VETERANOS AL CONDUCTOR MÁS LONGEVO”
Núm. 68 – Domingo Torné
PREMI FEDERACIÓ CATALANA DE COTXES HISTÒRICS
Núm. 63 – Santiago Peribáñez – Ford T 1927
PREMI CLÀSSIC MOTOR CLUB DEL BAGES AL COTXE MÉS ANTIC
Núm. 1 – César Pau – Renault Type G – 1901
PREMI VETERAN CAR CLUB
Núm. 53 – Anton Ferrer – Amilcar CGS – 1924
PREMIS A L’ELEGÀNCIA
1r – núm. 51 Antoni Isern
2n – núm. 21 Família Arderiu Freixa
3r – núm. 40 Humberto Ros
4t – núm. 27 Josep Muntaner 5è – núm. 26 Olga Torras
PREMI ELEGÀNCIA MOTOS
1r – núm. 9 Javier Serrano
PREMI ELEGÀNCIA INFANTIL
Moto núm. 11 – Oliver Gómez Cotxe núm. 2 – Biel Llaveria
PREMI GEMMA TOSCAS A LA SENYORA MÉS ELEGANT
Mdme. Gelis (núm. 16)
*Les fotografies es poden consultar al Flikr de l’Ajuntament de Sitges