Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El sector turístic de Sitges impulsa més de 1.300 mesures sostenibles

Fotografia d'arxiu
Fotografia d'arxiu
La Regidoria de turisme de Sitges analitza les iniciatives que els allotjaments de la destinació comuniquen a través dels principals canals de venda digitals que poden ser determinants per captar un perfil de turista responsable i sostenible.

La regidoria de Turisme, amb col·laboració de l’empresa especialitzada en innovació en intel·ligència turística Vivential Value, analitza les iniciatives sostenibles de més de 480 allotjaments de totes les tipologies i categories publicades en plataformes de reserva online (OTA). Es tracta d’un estudi pioner per analitzar el compromís amb el turisme sostenible i responsable de la destinació.

Entre les conclusions de l’estudi, s’ha identificat un total de 1.337 iniciatives sostenibles que els establiments del municipi han comunicat a través de diferents canals online. L’anàlisi també assenyala que gairebé un 40% de les iniciatives sostenibles localitzades estan vinculades a la gestió de residus, amb un èmfasi especial pel que fa a l'eliminació de plàstics d'un sol ús.

Segons les últimes tendències, el client turístic està cada cop més sensibilitzat amb el consum turístic sostenible, i incorpora criteris de sostenibilitat en els seus processos de decisió i compra del viatge; especialment en el cas del viatger internacional, tot i que també està creixent l’interès entre els visitants nacionals. En aquest sentit, segons l’estudi es destaca la necessitat d’incrementar el percentatge d'allotjaments de totes les tipologies que comuniquen correctament les accions i els esforços sostenibles (només un 38% dels HUTS comuniquen iniciatives sostenibles). La regidoria de Turisme remarca la importància d’incrementar les actuacions relacionades directament amb la sostenibilitat cultural i comunicar les accions a través dels canals online. Com a exemple, traslladar les accions encaminades a promoure el respecte cap a l’entorn. Aquest àmbit suposa un 9,6% de les 1.300 iniciatives identificades.

El regidor de Turisme, Luís Miguel García, posa en valor “el compromís amb la sostenibilitat de l’empresariat turístic local. És important el treball conjunt entre l’administració i el teixit econòmic local en clau sostenible per treballar en uns mateixos objectius tal com precisament ens demana la certificació Biosphere”.

L’estudi se suma a altres iniciatives sostenibles de la Regidoria de Turisme, com l’adhesió a la certificació Biosphere, avalada per l’OMT, de la qual Sitges en forma part des del 2016. L’oficina de turisme de Sitges ha renovat aquest 2022 el seu compromís amb la sostenibilitat a través de la certificació, junt amb un total de 65 empreses i entitats de la comarca del Garraf que treballen anualment per implantar pràctiques respectuoses en l’àmbit ambiental, econòmic i sociocultural.

També en l’àmbit de la sostenibilitat, el jardí del nou Centre d’Atenció al Visitant de Can Milà, treballat conjuntament amb Biodiversitat Sitges, s’ha dissenyat en el marc d’un projecte de preservació de la flora i la fauna autòctones.

Sitges, a més, s’ha adherit al projecte Hostaleria pel Clima, una iniciativa liderada per Coca Cola i Ecodes recolzada per l’Ajuntament, en la qual 46 establiments del municipi s’han unit per tal de fer front a l’emergència climàtica.