Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei de mediació atén 47 casos i 80 persones des de la posada en marxa

Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, la regidoria de Participació i Transparència presenta el balanç del nou servei que s’ha posat en marxa aquest 2021. Durant aquest temps, el servei ha atès 80 persones i s’han iniciat 47 casos.

Sitges commemora el Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener, que té l’objectiu de promoure aquest sistema de gestió de conflictes i desavinences a través del diàleg, el respecte i la responsabilitat, i que permeten progressar cap a una societat més cohesionada.

Coincidint amb aquesta efemèride, la regidoria de Participació i Transparència de l’Ajuntament de Sitges presenta el balanç del servei de Mediació, que va començar a funcionar a principis del 2021. Des que es va iniciar el servei, s’ha atès 80 persones que representen 47 casos. D’aquests, 10 s’han finalitzat amb un acord (verbal o escrit), 10 casos no s’han pogut mediar per la negativa d’una de les parts a participar en el procés, 5 casos no eren susceptibles de mediació, i en 2 casos ha estat impossible localitzar una de les parts. Els 20 restants, estan oberts i en vies de resolució.

La regidora de Participació, Elisabeth Pérez, valora positivament el nou servei i assegura que “des que està en marxa, s’han pogut tractar i resoldre les primeres qüestions evitant procediments més costosos”.

La majoria de casos corresponen a conflictes veïnals i estan relacionats amb sorolls, animals domèstics, obres, relació / comunicació, neteja i higiene, i humitats, entres d’altres qüestions. El servei de mediació també ha tractat casos familiars, contractuals i de justícia restaurativa. El perfil de les persones sol·licitants és majoritàriament d’entre 30 i 64 anys (80%), mentre que un 10% són menors d’edat i un 10% són persones de més de 65 anys. Pel que fa al gènere, un 55% són homes i un 45% són dones. La nacionalitat de les persones sol·licitants, també és variada, tot i que la gran majoria són de nacionalitat espanyola, també n’hi ha de nacionalitat anglesa, xinesa, francesa, italiana i americana, entre d’altres.

La regidora de Participació, Elisabeth Pérez, recorda que “la mediació és una via molt important perquè permet arribar a una solució dialogada i acordada entre les parts implicades i, a més, redueix els processos burocràtics i el temps de resolució. L’objectiu és que les dues parts apreciïn l’acord i la solució com a satisfactòria”. El servei de mediació és un projecte impulsat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

 

 

Què és el Servei de Mediació?

Aquest procediment és una mesura alternativa a la justícia i ofereix a la ciutadania un espai de diàleg, amb l’ajuda de la persona mediadora, en el qual es poden gestionar els conflictes i les desavinences que es poden donar fruit de la convivència.

Els temes poden estar vinculats a les relacions veïnals (sorolls, olors, humitats, animals domèstics i aires condicionats, entre d’altres), relacions escolars i associatives, familiars, d’incompliments d’ordenances, activitats econòmiques i d’ús d’espais públics, entre d’altres.

La Mediació Municipal no intervé en conflictes de separació i divorci, tampoc en aquells en què l’Ajuntament n’és part, mercantils o de consum, amb procediment judicial obert i de violència de gènere.

 

Com funciona?

Per accedir a aquest servei gratuït cal que una de les parts implicades ho sol·liciti i demani cita prèvia a mediacio@sitges.cat o al telèfon 603 850 967. La persona mediadora es posarà en contacte amb les diferents parts i valorarà la viabilitat del procés de mediació.

 

SERVEI DE MEDIACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE SITGES

Sol·licitud de visitamediacio@sitges.cat o telèfon 603 850 967

Horari amb hora demanada: Dimecres i dijous de 9 a 14 h i de 15 a 20 h

Lloc d’atenció: 

  • Carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament,
  • OAC del poble de Garraf
  • OAC de Les Botigues

Servei gratuït

Web: www.sitges.cat/mediacio

Galeria d'Imatges