El Sitges Convention Bureau presenta el pla anual 2023 davant l’assemblea d’associats
El Sitges Convention Bureau (Sitges CB), el programa de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges especialitzat en el segment de congressos i reunions, ha celebrat aquesta setmana la seva assemblea anual a l’Eurostars Sitges. La jornada ha servit per presentar les accions més destacades previstes per aquest 2023 en concepte de promoció de la destinació en el segment MICE per a la captació de congressos, reunions, convencions i viatges d’incentius.
A l’Assemblea hi han assistit 51 participants i més de 25 empreses associades. L’Alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell Abella, ha obert i tancat la jornada conjuntament amb el regidor de Turisme, Luis Miguel García Alcaraz, qui ha indicat que “el turisme de negocis continua sent clau” i ha destacat “la importància de continuar mantenint Sitges com a segona destinació a Catalunya en acollir turisme de reunions, després de la ciutat de Barcelona”.
El Pla d’Actuacions 2023 del Sitges CB reuneix més de 30 accions com l’assistència a workshops i fires professionals, i els viatges de familiarització per donar a conèixer la destinació a organitzadors d’esdeveniments. En l’àmbit de la comunicació es faran noves campanyes de de difusió d’e-màrqueting i s’ha destacat també els nous apartats del web www.sitgescb.cat.
L’Assemblea també ha servit per donar compte de les actuacions dutes a terme durant el 2022, entre les quals destaca la creació de manuals de bones pràctiques i nous apartats web sobre accions relacionades amb la sostenibilitat i els esdeveniments green, o la guia d’automoció i mobilitat, ja que Sitges rep moltes presentacions d’aquest sector, així com la guia d'instal·lacions esportives municipals, que s’acabarà de finalitzar aquest any.
El Sitges CB ha participat el 2022 en 24 workshops de mercats de proximitat, reforçant així el mercat nacional i europeu i també en el M&I Las Americas per captar negoci de mercats com USA, Canadà, Mèxic o Brasil. S’ha continuat també amb accions per compartir coneixement dins del paraigües “F5, Sitges Refreshing MICE”, amb la presentació de la Cèl·lula d’investigació MICE i la participació en taules rodones del sector. Així mateix, s’ha presentat Sitges com a model d’èxit com a destinació MICE en la formació a las OET’S del món (Oficines Espanyoles de Turisme) i s’ha participat en equips de treball per desenvolupar projectes amb el Catalunya CB i l’Spain CB. A destacar el notable augment de peticions, gairebé el doble que a 2019 i amb un 45,42% de mercat internacional, i la captació de congressos fruit de la intensa promoció durant els anys 2021 i 2022.
La millora en la comunicació a través de l’e-marketing, la presència a xarxes socials, nous continguts i actualitzacions a www.sitgescb.cat., a més del nou material promocional, han estat altres accions de comunicació realitzades pel Sitges CB.
Una altra de les prioritats ha estat continuar donant suport als associats amb la captació de reunions professionals dels principals workshops del sector MICE europeu com és el Fòrum All About People de mercat britànic, amb la col·laboració en fam-trips i press-trips, així com amb suport econòmic i logístic.