Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Sitges Convention Bureau reforça la promoció de la destinació amb la sostenibilitat i el llegat com a eixos principals

El Sitges Convention Bureau, el programa de turisme de negocis de la regidoria de Turisme, ha celebrat aquest dimarts la seva assemblea anual on ha presentat el seu pla d’actuació per aquest 2022. La vila recupera progressivament el ritme prepandèmia i aposta per enfortir la marca en l’àmbit nacional i internacional, amb l’assistència a workshops professionals i la captació de reunions a Sitges.

El Sitges Convention Bureau (Sitges CB), el programa de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges especialitzat en el segment de congressos i reunions, ha celebrat avui dimarts la seva assemblea anual a l’hotel Me Terramar.

Durant la jornada s’han presentat les accions més destacades per a aquest 2022 en la promoció de la destinació en el segment turístic anomenat MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Events), dirigit a la captació de congressos, reunions, convencions i viatges d’incentius.

L’assemblea ha estat presidida per l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha subratllat “l’aposta de l’Ajuntament de Sitges per al turisme, el principal motor econòmic de la vila, i sobretot per un turisme sostenible. Relacionat amb aquest concepte de sostenibilitat, el Sitges Convention Bureau continua sent clau per a la desestacionalització i diversificació de la destinació. Durant els 2 anys de pandèmia no s’ha deixat de treballar per aquest segment i el seguirem impulsant per als propers anys”.

Per la seva part. el regidor de Turisme, Luis Miguel Garcia, ha destacat que “el Pla d’accions del Sitges CB donarà suport a les necessitats i demandes dels seus associats” i ha recordat que “seguim ajudant al sector després d’aquests 2 anys tan complicats”.

El Pla d’Actuacions 2022 del Sitges CB reuneix accions comercials directes, que aposten per mantenir la presència de Sitges com a destinació de referència del sector MICE en el territori català, després de Barcelona, i per la captació de reunions professionals que es realitzin a Sitges generant impacte econòmic.

El programa municipal preveu l’assistència a més de 30 workshops i fires professionals. Paral·lelament, el Sitges CB realitzarà accions conjuntes amb l’EMA, associació de la qual és membre d’or des del 2020, i que reuneix més de 300 associats que organitzen esdeveniments d’empresa i associacions professionals. Entre les trobades que ja s’han acollit hi ha la “All About People” de mercat britànic que va reunir a Sitges 100 professionals del sector i 46 agències organitzadores de reunions del Regne Unit.

El Sitges CB iniciarà noves campanyes de difusió i d’e-màrqueting, i continuarà amb l’enviament de la newsletter, en la qual destaquen les novetats de la destinació i és un altaveu de les accions dels associats.

La sostenibilitat i el llegat són d’importància estratègica en les reunions professionals. En aquest sentit, el Sitges CB ha publicat una guia de sostenibilitat i bones pràctiques amb l’objectiu que els organitzadors de reunions coneguin les possibilitats que ofereix la destinació. L’esport i els hàbits de vida saludable també es potencien en les reunions professionals i per això s’ha facilitat una guia d’instal·lacions esportives a la vila.

La trobada anual del Sitges CB ha servit també per explicar les accions realitzades el 2021, destacant les 5 reunions professionals de mercat nacional acollides a Sitges, els viatges de premsa i familiarització i, alhora, les visites de inspecció que van portar més de 400 professionals del sector a la vila. Del 2021 destaca l’acció de coneixement i llegat “F5, Sitges refreshing MICE” que va generar taules de debat, accions formatives i d’investigació. L’any passat, el Sitges CB, va participar en 22 workshops, presentant l’oferta MICE a 450 organitzadors i va rebre 104 peticions per portar reunions a la destinació i va generar 31 articles en premsa escrita i online.

Galeria d'Imatges