El Sitges Convention Bureau reforça la promoció de la destinació amb la sostenibilitat i el llegat com a eixos principals
El Sitges Convention Bureau (Sitges CB), el programa de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges especialitzat en el segment de congressos i reunions, ha celebrat avui dimarts la seva assemblea anual a l’hotel Me Terramar.
Durant la jornada s’han presentat les accions més destacades per a aquest 2022 en la promoció de la destinació en el segment turístic anomenat MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Events), dirigit a la captació de congressos, reunions, convencions i viatges d’incentius.
L’assemblea ha estat presidida per l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que ha subratllat “l’aposta de l’Ajuntament de Sitges per al turisme, el principal motor econòmic de la vila, i sobretot per un turisme sostenible. Relacionat amb aquest concepte de sostenibilitat, el Sitges Convention Bureau continua sent clau per a la desestacionalització i diversificació de la destinació. Durant els 2 anys de pandèmia no s’ha deixat de treballar per aquest segment i el seguirem impulsant per als propers anys”.
Per la seva part. el regidor de Turisme, Luis Miguel Garcia, ha destacat que “el Pla d’accions del Sitges CB donarà suport a les necessitats i demandes dels seus associats” i ha recordat que “seguim ajudant al sector després d’aquests 2 anys tan complicats”.
El Pla d’Actuacions 2022 del Sitges CB reuneix accions comercials directes, que aposten per mantenir la presència de Sitges com a destinació de referència del sector MICE en el territori català, després de Barcelona, i per la captació de reunions professionals que es realitzin a Sitges generant impacte econòmic.
El programa municipal preveu l’assistència a més de 30 workshops i fires professionals. Paral·lelament, el Sitges CB realitzarà accions conjuntes amb l’EMA, associació de la qual és membre d’or des del 2020, i que reuneix més de 300 associats que organitzen esdeveniments d’empresa i associacions professionals. Entre les trobades que ja s’han acollit hi ha la “All About People” de mercat britànic que va reunir a Sitges 100 professionals del sector i 46 agències organitzadores de reunions del Regne Unit.
El Sitges CB iniciarà noves campanyes de difusió i d’e-màrqueting, i continuarà amb l’enviament de la newsletter, en la qual destaquen les novetats de la destinació i és un altaveu de les accions dels associats.
La sostenibilitat i el llegat són d’importància estratègica en les reunions professionals. En aquest sentit, el Sitges CB ha publicat una guia de sostenibilitat i bones pràctiques amb l’objectiu que els organitzadors de reunions coneguin les possibilitats que ofereix la destinació. L’esport i els hàbits de vida saludable també es potencien en les reunions professionals i per això s’ha facilitat una guia d’instal·lacions esportives a la vila.
La trobada anual del Sitges CB ha servit també per explicar les accions realitzades el 2021, destacant les 5 reunions professionals de mercat nacional acollides a Sitges, els viatges de premsa i familiarització i, alhora, les visites de inspecció que van portar més de 400 professionals del sector a la vila. Del 2021 destaca l’acció de coneixement i llegat “F5, Sitges refreshing MICE” que va generar taules de debat, accions formatives i d’investigació. L’any passat, el Sitges CB, va participar en 22 workshops, presentant l’oferta MICE a 450 organitzadors i va rebre 104 peticions per portar reunions a la destinació i va generar 31 articles en premsa escrita i online.