Es presenta a aprovació del Ple la proposta de declarar el carrer Primer de Maig Bé Cultural d’Interès Local
El govern municipal portarà a aprovació al ple de maig la declaració del carrer Primer de Maig de 1838 com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL), reconeixent així el seu valor històric, social, simbòlic i cultural dins la identitat del municipi. La declaració posa en valor un espai emblemàtic de Sitges que, al llarg dels anys, s’ha consolidat com el principal eix d’oci nocturn de la vila. Un referent àmpliament reconegut tant a nivell nacional com internacional sota la popular denominació de “carrer del Pecat”.
El regidor de Turisme, Xavi Ripoll, explica que “amb aquesta declaració volem protegir i reivindicar un patrimoni viu que ha contribuït durant dècades a construir la identitat oberta, diversa i cosmopolita del municipi. Preservar aquest carrer és també preservar una manera d’entendre Sitges i la seva projecció al món”.
El carrer Primer de Maig forma part del patrimoni immaterial de Sitges i representa una expressió singular de la història recent, la vida social i l’activitat turística del municipi. Aquest espai ha estat tradicionalment un punt de trobada i convivència, vinculat a un model d’oci nocturn potent, proper i característic que ha contribuït decisivament a la projecció turística de la vila.
La declaració també reconeix el carrer com un element clau de la identitat col·lectiva sitgetana i com un actiu estratègic que cal preservar i reforçar. En aquest sentit, es remarca la necessitat de garantir la continuïtat del seu caràcter històric com a eix de lleure i mantenir-ne la singularitat dins del teixit urbà i social de Sitges.
La declaració esdevé un pas més en la protecció i preservació dels espais que defineixen la personalitat i la singularitat cultural de Sitges.