Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Kike Maíllo torna a Sitges amb la premiere mundial de 'Cosmética del enemigo'

L'equip de Cosmética del enemigo ha presentat a Sitges l'adaptació internacional del bestseller homònim d'Amélie Nothomb amb photocall, roda de premsa i catifa vermella.

En una edició on el cinema català i espanyol està tenint un pes molt destacat, avui s'ha presentat Cosmética del enemigo, l’últim treball del director català Kike Maíllo. El film és una coproducció entre Espanya, França i Alemanya i compta amb un repartiment internacional format per Tomasz Kot (Cold War), Athena Strates (The Good Liar), Marta Nieto (Madre) i Dominique Pinon (Delicatessen). La pel·lícula, que forma part de la Secció Oficial a Competició, adapta la novel·la Cosmétique de l’ennemi, de l’autora belga Amélie Nothomb, que ha estat traduïda a 24 idiomes i ha venut més de 700.000 còpies arreu del món. El film està centrat en la història de Jeremiasz Angust, un arquitecte d’èxit que perd el seu vol a causa d’una misteriosa jove que l’aborda de sobte. Els dos personatges iniciaran una conversa que anirà enrarint-se fins convertir-se en quelcom sinistre i criminal. Es tracta del tercer llargmetratge de Kike Maíllo, que va inaugurar Sitges 2011 amb Eva i va guanyar el Goya a la millor direcció novell. Cosmética del enemigo és la seva primera producció internacional, per la qual ha confiat una vegada més en un equip tècnic integrat, en la seva majoria, per professionals formats a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya).

Auqest matí en roda de premsa, Kike Maíllo, el productor Toni Carrizosa i dos dels protagonistes de la pel·lícula, l'actriu sud-africana Athena Strates i el polonès Tomasz Kot, han explicat com ha estat el procés d'adaptació d'un bestseller a la pantalla gran adaptant-la a la visió cinematogràfica personal del director que ha rebut l'aprovació de l'autora del llibre. “És bo que l'espectador que ja conegui la novel·la vegi certes diferències amb la pel·lícula. Sóc poc amant de les adaptacions que són massa fidels i crec que cal tenir un cert grau d'infidelitat amb l'obra original", ha declarat Maíllo. La idea del passat que tenyeix el nostre present és l'essència d'aquesta pel·lícula. "Aquest thriller psicològic parla sobre els fantasmes del passat, però passat i present no es poden deslligar. La pel·lícula passa en un aeroport i parla de gent viatgera que s'enduen els problemes dins la maleta. Pots fugir on vulguis, posar terra pel mig, però de tu no pots fugir". Els actors també han conversat sobre les seves interpretacions i el paper de la improvisació en un guió molt estructurat i marcat, amb un repartiment internacional amb Athena Strates com l'única persona del repartiment amb l'anglès com a llengua materna. "El Kike em va deixar que el meu personatge jugués amb el dinamisme i el passar-s'ho bé. I aquesta llibertat es nota en el resultat final". En aquest sentit, Tomasz Kot ha destacat aquesta oportunitat d’improvisar en una seqüencia que va fer amb Strates d'un pla fix de 25 minuts de conversa que va ser una experiència per a tot l'equip de rodatge de la pel·lícula. 

En Secció Oficial a Competició avui també s'ha presentat l'apocalíptica She Dies Tomorrow de la realitzadora Amy Seimetz, un dels rostres més ubicus del cinema independent, on converteix la crisi existencial en una pandèmia, paralitzant i alliberadora alhora, donant forma a una de les al·legories apocalíptiques més audaces dels últims temps. En sessió especial de la Secció Oficial s'ha presentat l'estrena mundial de Superdeep, debut en el llarg del rus Arseny Sukhin, un film que se situa l’any 1984 al Cercle Polar Àrtic, a 12.000 metres sota terra, on s’ubica el laboratori secret més gran de la Unió Soviètica. La secció Panorama Fantàstic ha comptat amb un altre debut, Honeydew, el primer llargmetratge de Devereux Milburn, qu e es presenta com una recargolada revisió de Hansel i Gretel, seleccionada al festival de Tribeca, on l’hospitalitat té el seu cantó sinistre, i el menú no és apte per a estómacs sensibles.