Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Sitges s’adhereix a la commemoració del Dia Mundial del Consumidor

Imatge del Dia Mundial del Consumidor
Imatge del Dia Mundial del Consumidor
Enguany el Dia Mundial del Consumidor subratlla la importància de tenir en compte alguns consells a l’hora de comprar per Internet. Coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, que se celebra el 15 de març, l’Ajuntament recorda l’Oficina del Consumidor (OMIC) per tal que la ciutadania pugui resoldre qüestions vinculades a aquest àmbit

Sitges s’adhereix el 15 de març a la celebració del Dia Mundial del Consumidor amb el missatge unitari ‘Evita fraus en les compres a Internet’.

Sitges va registrar al 2019 4,2% de reclamacions vinculades amb les compres a distància i al 2020 aquest segment se situa en un 13,02%, és a dir un 10% més en aquesta tipologia de reclamacions. L’increment es pot deure a l'augment de les operacions i els canvis d'hàbits de la població, resultat de les restriccions obligades per la pandèmia de la COVID-19.

Per aquest motiu, l’objectiu aquest any de la campanya és facilitar el coneixement dels drets de les persones consumidores en l'àmbit del comerç electrònic, sobre com exercir-los i com efectuar operacions comercials i contractacions d'una manera segura. La iniciativa persegueix conscienciar a la ciutadania en el fet de consumir de manera responsable i evitar riscos de seguretat i privacitat. El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, insisteix en que “la millor defensa davant aquest tipus de situacions és la informació i el coneixement dels usuaris”.

 

L’Oficina del Consumidor (OMIC)

L’OMIC fa visites concertades específiques de consum:

  • Tots els dimecres de 10h a 15 hores.
  • Lloc: OAC c/ Nou, 12

Per demanar la visita al Servei de Consum, cal fer-ho a través dels següents canals:

  • Trucant als telèfons 938117600, 938114804 o bé 010
  • Telemàticament (sol·licitant cita prèvia mitjançant la Seu electrònica pel “Servei de Consum”)

Al marge de les visites especialitzades de consum, els consumidors sempre poden registrar la seva reclamació telemàticament o bé adreçant-se a l’OAC en l’horari següent (també cal demanar cita prèvia):

  • De dilluns a divendres 8.30 a 14.30h
  • Dijous de 16h a 18.30h
  • Lloc: c/ Nou, 12

En qualsevol moment l’OMIC resoldrà les consultes dels consumidors telefònicament, de 8:30 a 15:00 hores, trucant al telèfon 938109100.

 

Els 10 consells per evitar els fraus en les compres a internet

  1. Procura que el teu equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit.
  2. Utilitza una connexió segura, evita comprar connectat a xarxes wi­FI públiques.
  3. Identi­fica amb claredat el portal on estàs comprant, veri­fica l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis.
  4. Informa’t sobre el comerç on compres: qui són, on tenen la seu social i com posar-s’hi en contacte. Cerca comentaris a la xarxa.
  5. Compara preus i desconfi­a d’ofertes massa atractives.
  6. Valora comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confiança.
  7. Revisa la política de privacitat, facilita només les dades personals imprescindibles.
  8. Utilitza exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal.
  9. No oblidis que si el comerç té seu a la UE, disposes d’un termini de 14 dies per retornar el producte i una garantia de dos anys; conserva els comprovants de compra.
  10. I sobretot: si tens dubtes sobre la fia­bilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra, sempre podràs trobar altres alternatives.