L’Ajuntament finalitza la campanya contra l’eruga de la processionària a l’arbrat públic
L’Ajuntament de Sitges està culminant, aquests mesos de gener i febrer, la segona fase del tractament contra la processionària a l’arbrat públic. Aquestes setmanes, els treballs s’han fet en arbres petits i zones boscoses de parcs públics, com el parc dels Garrofers o els Jardins de Terramar. En aquests punts, el tractament consisteix a ruixar l’eruga amb un canó que tira aigua barrejada amb l’insecticida que elimina la processionària. Aquesta operació s’ha fet al llarg del gener, perquè s’ha d’actuar sobre l’aparició de l’eruga.
Per contra, durant els mesos de novembre i desembre s’ha estat treballant de forma preventiva en arbres grans (com els de l’Avinguda Navarra o l’Avinguda del Vinyet) amb un sistema d’endoteràpia, que consisteix a injectar a l’arbre l’insecticida que fa que la processionària ja no s’hi instal·li perquè no hi troba l’aliment per viure-hi.
La regidora d’Imatge i Via pública, Cristina Guiu Navarro, explica que “tenim cura de la bona salut de tot l’arbrat urbà de Sitges, que és considerable, però també apel·lem a que els privats que poden tenir arbres afectats facin els tractaments oportuns”. A més, la regidora Guiu assegura que “continuem pendents que aquests tractaments facin efecte i si en algun cas no han resolt la situació, estudiarem què cal fer en llocs específics”.
Els tractaments amb canó d’aigua i insecticida que s’han anat fent al gener han tingut en compte horaris i espais que no afectessin el pas de vianants. Igualment, si es detecta l’eruga de la processionària és convenient no tocar-la, ja que pot ser urticant per a les persones i els animals.