Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La darrera Comissió de Promoció del mandat encara la temporada d’estiu amb bones perspectives

Ambient al passeig de la Ribera aquest cap de setmana passat
Ambient al passeig de la Ribera aquest cap de setmana passat
Sitges es publicita en el mercat nacional per a la Setmana Santa i atén accions internacionals pensant en la temporada d’estiu, enfocades al mercats francès, britànic i alemany.

La Regidoria de Turisme ha fet aquest dilluns l’última Comissió tècnica de Promoció del Mandat, en un ambient d’optimisme cara als propers mesos des d’un punt de vista d’atracció turística de la destinació. Les principals accions dels primers mesos de l’any de la regidoria s’han centrat a atraure un públic més proper per Setmana Santa i a un turista més internacional per als mesos d’estiu.

Per atraure un públic nacional, s’ha assistit a les fires Fitur (Madrid) i B-Travel (Barcelona); s’han fet campanyes de promoció al portal National Geographic; s’ha dissenyat un viatge a Sitges pel mitjà Conde Nast Traveler; i des de Sitges es participarà en la iniciativa de viatges sostenibles de Trens Turístics de Diputació de Barcelona i Renfe, que han programat una activitat per a 100 persones a Sitges, el dissabte 3 de juny.

Des d’un punt de vista internacional, aquest mes de març s’ha promocionat Sitges a través d’un workshop a París especialitzat en mitjans del segments viatges amb diferents activitats paral·leles; s’ha acollit en exclusiva dos mitjans britànics perquè publiquin reportatges sobre Sitges al mes de juny; i s’està treballant amb una periodista de viatges alemanya que recorrerà la destinació els propers dies. Un dels objectius de la regidoria d’aquest 2023 és continuar recuperant el turisme internacional, ja que segons les dades recopilades, és el segment que dóna un major retorn a la destinació.

Una altra de les prioritats, és l’ordenació i priorització de l’oferta Premium de la destinació que posa en valor tot allò que fa a Sitges única, el seu llegat històric i cultural; i té un to exclusiu per la seva singularitat. S’han iniciat reunions de treball amb representants de l’empresariat i s’ha consensuat l’estructura del catàleg d’experiències com a eina de treball, així com també diferents accions de promoció, entre les quals viatges de familiarització al segment cultural i al segment femení.

El regidor de Turisme, Luís Miguel García, remarca que “aquesta línia d’actuacions evidencien que seguim treballant perquè Sitges sigui coneguda i reconeguda internacionalment per la seva oferta qualitativa i per uns valors de sostenibilitat i singularitat”.

La Comissió de Promoció també ha ressaltat la importància de seguir potenciant els esdeveniments com a reclam fora de la temporada turística. En les darreres setmanes Sitges ha acollit el Ral·li internacional de cotxes d’època Barcelona – Sitges; i aquest cap de setmana passat la 18ena edició del Festival Internacional de Patchwork. Segons explica el regidor, “els 2 esdeveniments han superat les nostres expectatives amb una gran afluència de públic”.

El regidor de Turisme tanca la sessió recordant que “és l’última Comissió del mandat i per tant, s’haurà de constituir de nou amb l’equip de govern que es constitueixi després de les Eleccions Municipals”,  tal com marca el reglament.