Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La regidoria de Turisme presenta la primera proposta d’accions per promocionar Sitges el 2021

La proposta d’accions per a l’any vinent s’ha presentat en el marc de la Comissió de Promoció de Turisme amb l’objectiu de treballar conjuntament sector públic i sector privat. Entre les propostes, hi ha un nou pla estratègic de la destinació, el plantejament de la campanya de Marketing 2021 i l’inici del projecte d’implementació de la nova senyalització turística, entre d’altres.

La regidoria de Turisme presenta la proposta d’actualització del pla estratègic per definir el futur turístic de Sitges, en el marc de la comissió de promoció de turisme, celebrada telemàticament aquest dilluns. El pla actual recollia l’estratègia fins a finals del 2021, però donada la situació actual marcada per la Covid-19, la regidoria aposta per avançar  l’actualització del pla i “activar una nova estratègia a meitats de l’any vinent per donar resposta al canvi radical del sector turístic”, tal com ha explicat el regidor de Turisme, Luís Miguel Garcia.

Entre altres accions que es preveuen desenvolupar el 2021, la regidoria contempla una campanya de promoció de marca, seguint la línia iniciada amb ‘Sí, a Sitges”, que s’ha fet durant els mesos de primavera i estiu, i que s’ha valorat molt positivament pels resultats obtinguts.

L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, que va presidir la comissió, remarca que “des de l’Ajuntament estem treballant per garantir un equilibri entre la generació d’activitat presencial –com el Festival de Cinema amb 1.700 pernoctacions- i alhora ser cautes amb la pandèmia evitant actes que suposin concentracions de persones incontrolades i que puguin generar un risc per la pandèmia”. Entre les activitats previstes a curt termini, s’està treballant amb una proposta per aquest Nadal que suposi una injecció de visitants.

De cara al 2021, també s’ha previst la implementació del projecte de renovació de la senyalització turística de Sitges i actuacions per millorar el producte que el visitant o turista troba a la destinació: propostes de gammificació per redistribuir el flux de visitants a la vila i formació en creació de producte entre empreses. També es continuarà treballant per aconseguir la Certificació Biosphere Gold.

Durant la reunió de la comissió de Turisme, s’han presentat les propostes per al darrer trimestre d’aquest 2020 com una campanya online per destacar l’oferta que Sitges ofereix en un cap de setmana. Alhora s’ha proposat un calendari formatiu adreçat a professionals turístics de mans d’experts del sector per tractar qüestions com el turisme familiar o el turisme sostenible. Entre el pla de treball previst, enguany hi ha també un viatge de premsa amb la guia Routard (4-6 Octubre) i la participació en un Workshop del programa Viles Marineres (22/10).

En el marc de la reunió, s’ha presentat el balanç de les accions realitzades. En aquest temps, s’ha activat el nou servei de Whatsapp d’atenció al visitant a través del web, es posarà en marxa una nova newsletter per a professionals i s’han iniciat les obres del nou centre d’atenció al visitant a Can Milà.

El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, recorda que “s’han posat a disposició diferents línies d’ajudes per donar resposta a les necessitats més urgents com la contractació o ajudes en els lloguers i subministraments” i afegeix que “properament entraran en vigor noves ajudes econòmiques per donar suport al comerç de proximitat”.