Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La regidoria de Turisme tanca el 2021 amb el pressupost més elevat dels darrers anys

El pressupost de la Regidoria de Turisme passa dels 850.000 €, inicialment previstos, als prop 1’2 milions d’euros. L’increment respon a les necessitats generades arran de la pandèmia i a les peticions del sector econòmic. Els ajust econòmics directes, el suport per a l’atracció de nous esdeveniments i de turisme de reunions, se situen com les línies més destacades d’una actuació que ha potenciat també les campanyes publicitàries i l’obtenció de dades.

La regidoria de Turisme ha presentat el tancament provisional de l’any davant el Consell Assessor de Turisme amb un “balanç molt positiu i amb els primers índexs de recuperació”, tal com ha definit el regidor de Turisme de l’Ajuntament de Sitges, Luís Miguel García.

El 2021 s’ha tancat amb un increment del pressupost que ha passat dels 856.000 euros previstos inicialment als prop de l’1’2 milions d’euros. L’augment ha estat motivat per donar resposta a l’excepcionalitat del moment i atendre algunes de les peticions del sector privat. En aquesta mateixa línia, l’Ajuntament ha destinat 187.000 euros a ajuts a l’empresariat.

Les principals línies d’actuació s’han centrat en la segmentació i promoció de turisme, i l’atracció i consolidació d’esdeveniments. Concretament, aquest 2021 ha augmentat el suport a esdeveniments per generar activitat a Sitges amb una incidència global en sectors com l’hostaleria, la restauració, el comerç o la cultura, i s’han potenciat les campanyes publicitàries destinades al turisme de proximitat per a la temporada d’estiu.

L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, subratlla “la necessitat de treball conjunt i transversal de l’administració pública i el sector privat per avançar cap a un nou model turístic, més sostenible, innovador i de qualitat”.

La represa de la normalitat és un dels objectius, i Turisme de Sitges ha continuat el treball per a l’atracció de l’anomenat sector MICE, de reunions i congressos. Des de la Regidoria s’ha fet un pas endavant també en l’obtenció de dades i anàlisis amb l’objectiu de fonamentar les decisions. Els resultats dels estudis han permès tenir una radiografia real dels perfils dels visitants i turistes, i dels principals mercats. Sitges s’ha convertit en referent en l’ús del big data i ha participat en fòrums i congressos nacionals i internacionals, on ha compartit l’experiència local en aquest àmbit.

Aquest estiu també ha entrat en funcionament el nou centre d'atenció al visitant de Sitges ubicat a la masia de Can Milà, un nou equipament creat per oferir una millor experiència a turistes, visitants i residents. Des de Can Milà, es treballa per promoure un model turístic competitiu, sostenible i inclusiu.

El tancament de l’any presentat per la regidoria de Turisme ha servit també per fer un primer avançament de les principals línies per al 2022, entre les quals, la promoció del calendari d’esdeveniments i el pla estratègic de la destinació amb el qual ja s’està treballant.

Nit del Turisme

El Gremi d’Hostaleria de Sitges ha celebrat, dimarts al vespre, la II Nit del Turisme. La vetllada ha servit per reconèixer i premiar la qualitat, el treball o les trajectòries de negocis del sector turístic, com l’Associació Turística de Serveis a les Platges de Sitges, per 30 anys de dedicació. També es va premiar el Doctor Antoni Trilla, qui manté un estret vincle amb Sitges i ha estat al capdavant de la lluita contra la COVID-19, des de l’inici de la pandèmia. La insígnia d’OR, del Gremi d’Hostaleria de Sitges, ha estat per a Antoni Rafecas, del Restaurant La Nansa. Entre els reconeixements, el jurat tècnic del Sitges Tapa a Tapa de l’edició tardor 2021, ha atorgat els premis a les millors tapes de Sitges.