La seu electrònica de Sitges ha recollit més de 40.000 tramitacions durant el 2023
El 2023 s’ha tancat amb un total de 40.531 tramitacions a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sitges, molt per sobre de les 18.550 persones que van sol·licitar atenció presencial a les oficines de l’OAC. A més, 4.513 persones van fer servir l’OAC360º, el servei integral d’assistència telefònica per ajudar als usuaris en les seves tramitacions. Pel que fa a les atencions telefòniques, s’han recollit 11.051 trucades a la centraleta de l’Ajuntament, i s’han atès 14.138 trucades en el 010.
De les més de 40.000 tramitacions electròniques realitzades al portal, hi ha dues que destaquen sobre la resta: la sol·licitud del volant d’empadronament i la sol·licitud d’instàncies genèriques. Donar-se d’alta al padró i fer un canvi de domicili també han estat les gestions més realitzades de forma presencial a les oficines, seguides de la demanda del distintiu de resident per a la zona blava. Les tramitacions del quiosc d’autoservei, que es va posar en marxa al maig a l’oficina de Sitges, han estat de 6.046 i han permès descongestionar l’atenció personalitzada. Durant el 2023, l’oficina OAC de Sitges va atendre un total de 17.467 persones, la de Les Botigues 745 persones i a l’oficina del Poble de Garraf s’hi van apropar 338 persones.
La regidora d’Organització i Recursos Humans, Carme Almirall, es mostra satisfeta del servei donat a la ciutadania i remarca els canals que hi ha per contactar i fer les gestions amb l’Ajuntament: “Sempre intentem facilitar el màxim possible les gestions que els sitgetans i sitgetanes han de fer amb l’Ajuntament. Per a nosaltres és important que puguin disposar de diferents vies per realitzar els tràmits i poder escollir allò que millor s’adapti a cada necessitat. Per aquest motiu, oferim tant atenció presencial personalitzada a les tres oficines del municipi, com a través de la seu electrònica, on també es pot demanar assistència telefònica per tenir ajuda amb les gestions. Aquest any, a més, hem posat en marxa el quiosc d’autoservei a l’OAC de Sitges, que també ha tingut molt bona acollida i ha suposat un estalvi de temps per a les persones que s’han apropat a l’oficina i l’han fet servir”. La regidora ha subratllat que “l’objectiu final és agilitzar processos que abans podien resultar feixucs i que ara es poden fer en pocs minuts i per diferents vies”.
En el cas de l’atenció presencial, i una vegada ja superades totes les restriccions de la pandèmia, no és obligatori demanar cita prèvia, tot i que és recomanable per agilitzar l’atenció a la ciutadania.