Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La seu electrònica de Sitges ha recollit més de 40.000 tramitacions durant el 2023

Els usuaris han fet servir el servei d’assistència telefònica OAC360º en 4.500 ocasions per demanar ajuda en les seves gestions.

El 2023 s’ha tancat amb un total de 40.531 tramitacions a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sitges, molt per sobre de les 18.550 persones que van sol·licitar atenció presencial a les oficines de l’OAC. A més, 4.513 persones van fer servir l’OAC360º, el servei integral d’assistència telefònica per ajudar als usuaris en les seves tramitacions. Pel que fa a les atencions telefòniques, s’han recollit 11.051 trucades a la centraleta de l’Ajuntament, i s’han atès 14.138 trucades en el 010.

De les més de 40.000 tramitacions electròniques realitzades al portal, hi ha dues que destaquen sobre la resta: la sol·licitud del volant d’empadronament i la sol·licitud d’instàncies genèriques. Donar-se d’alta al padró i fer un canvi de domicili també han estat les gestions més realitzades de forma presencial a les oficines, seguides de la demanda del distintiu de resident per a la zona blava. Les tramitacions del quiosc d’autoservei, que es va posar en marxa al maig a l’oficina de Sitges, han estat de 6.046 i han permès descongestionar l’atenció personalitzada. Durant el 2023, l’oficina OAC de Sitges va atendre un total de 17.467 persones, la de Les Botigues 745 persones i a l’oficina del Poble de Garraf s’hi van apropar 338 persones.

La regidora d’Organització i Recursos Humans, Carme Almirall, es mostra satisfeta del servei donat a la ciutadania i remarca els canals que hi ha per contactar i fer les gestions amb l’Ajuntament: “Sempre intentem facilitar el màxim possible les gestions que els sitgetans i sitgetanes han de fer amb l’Ajuntament. Per a nosaltres és important que puguin disposar de diferents vies per realitzar els tràmits i poder escollir allò que millor s’adapti a cada necessitat. Per aquest motiu, oferim tant atenció presencial personalitzada a les tres oficines del municipi, com a través de la seu electrònica, on també es pot demanar assistència telefònica per tenir ajuda amb les gestions. Aquest any, a més, hem posat en marxa el quiosc d’autoservei a l’OAC de Sitges, que també ha tingut molt bona acollida i ha suposat un estalvi de temps per a les persones que s’han apropat a l’oficina i l’han fet servir”. La regidora ha subratllat que “l’objectiu final és agilitzar processos que abans podien resultar feixucs i que ara es poden fer en pocs minuts i per diferents vies”.

En el cas de l’atenció presencial, i una vegada ja superades totes les restriccions de la pandèmia, no és obligatori demanar cita prèvia, tot i que és recomanable per agilitzar l’atenció a la ciutadania.