La Taula de l’Arbrat urbà es posa en funcionament amb la voluntat de crear un Pla director
La Taula de l’Arbrat Urbà ha començat el seu recorregut aquest dimarts, a can Milà, amb la trobada entre representants tècnics i polítics de diferents regidories, empreses de jardineria i entitats naturalistes. Després d’un breu anàlisi de la situació actual, totes les parts han convingut en la importància de dotar-se d’un Pla director de l’Arbrat urbà de Sitges. La sequera, les diferents varietats d’arbrat, els diferents tipus de poda i de plantació fan recomanable un document director que planifiqui tota la població amb una visió global, però al mateix temps amb les especificitats de cada arbre i de cada sector de Sitges.
La regidora d’Acció Ambiental i Transició Ecològica, Carme Gasulla Blanco, ha explicat que “hem de començar a dibuixar la ruta per convertir Sitges en un espai més respectuós i confortable” i va assegurar que “és una prioritat on hi està implicat tot el govern”. Precisament, la regidora de Via Pública, Cristina Guiu Navarro, ha remarcat que “el repte és ser eficients amb els recursos limitats que tenim per actuar a la via pública”.
Des de l’Ajuntament, s’ha donat a conèixer els projectes per convertir els parcs i jardins en refugis climàtics, començant pel parc de Can Robert i l’Hort de Can Falç, a més de la continuïtat de la consolidació natural de la riera de Ribes i la seva desembocadura. Els tècnics municipals també han mostrat el projecte de coberta verda per l’Escola Maria Ossó i la proposta de reutilització d’aigües residuals procedents de la depuradora per a usos de rec.
La pròxima reunió de la Taula de l’Arbrat Urbà es farà al desembre. Les persones interessades a conèixer aquest fòrum poden escriure a sostenibilitat@sitges.cat.