Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les accions promocionals i de captació centren l’estratègia del Sitges Convention Bureau el 2021

La vila aposta per mantenir la seva presència com a destinació clau en el turisme de convencions, amb l’assistència a workshops professionals, la captació de reunions professionals a Sitges i accions comunicatives.

El Sitges Convention Bureau (Sitges CB), el programa de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges, especialitzat en el segment de congressos i reunions, ha celebrat aquest dimarts 30, la seva assemblea anual a Meliá Sitges. La jornada ha servit per presentar les accions més destacades per a aquest any en la promoció de la destinació en el segment turístic anomenat MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Events), dirigit a la captació de congressos, reunions, convencions i viatges d’incentius. El regidor de Turisme, Luis Miguel Garcia, ha destacat que “es tracta d’un Pla ambiciós, que és viu i s’adaptarà o madurarà en funció de les necessitats i la realitat del moment”.

El Pla d’Actuacions 2021 del Sitges CB reuneix més de 50 accions, que aposten per mantenir la presència de Sitges com a destinació de referència del sector MICE en el territori català, després de Barcelona, i per la captació de reunions professionals que es realitzin a Sitges generant impacte econòmic. El programa municipal preveu l’assistència a 32 workshops i fires professionals i acollir a Sitges esdeveniments com l’Iberian Mice Fòrums Especial Venues, Agències i Corporatiu, la Junta Directiva d’EMA (Event Managers Association), la Convenció de l’I’M, l’associació d’agències de viatges d’incentius o All About People. Paral·lelament, el Sitges CB preveu accions conjuntes amb l’EMA, associació de la que és patrocinador d’or des del 2020, i que reuneix al voltant de 300 associats que generen i organitzen esdeveniments d’empresa.

En l’àmbit de la comunicació, una de les acció destacades és el nou concurs de testimonials ‘Sitges MICE Fan’, que es realitzarà de l’1 al 25 d’abril i en el que els organitzadors de reunions que hagin portat grups a Sitges podran explicar la seva experiència mitjançant colors, valors i anècdotes, convertint-se així en ambaixadors de la nostra vila. El Sitges CB iniciarà també noves campanyes de comunicació i difusió d’e-màrqueting, i ha creat nous apartats al web  www.sitgescb.cat, en el que s’incorporarà el desenvolupament de les noves fitxes dels associats al programa amb informació detallada, fotos i vídeos de cada empresa. Durant l’assemblea del Sitges CB s’ha assenyalat també la presentació de Sitges en l’activitat realitzada amb Bacardi, el passat dijous 25 de març, on es va mostrar la destinació a més de 40 agents de turisme de reunions en un esdeveniment híbrid.

La trobada anual del Sitges CB ha servit per explicar les accions realitzades durant els anys 2019 i 2020, destacant les campanyes ‘Sí, a Sitges’ i el vídeo ‘Sí, a reunir-te a Sitges’, llançats per a la reactivació del sector en situació Covid19 i per mantenir la destinació com a líder en el segment MICE. Durant 2019, el Sitges CB va rebre un total de 164 peticions d’informació i serveis per portar grups a Sitges de les quals 86 són nacionals (58 de Catalunya i 28 de la resta d’Espanya) i 78 són internacionals sent el Regne Unit el principal mercat seguit de França, Benelus, Alemanya, USA i Canada. Al 2020, degut a la situació Covid19 es van rebre un total de 78 peticions.

Amb una assistència de 37 associats i representants institucionals, l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha tancat la jornada destacant que “Sitges no s’atura i el treball per potenciar la nostra marca ha estat cabdal com també la capacitat d’adaptació que hem demostrat en grans esdeveniments com, per exemple, el Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya”.