Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les dades turístiques de l'estiu de Sitges 2021 constaten una remuntada global del sector

La regidoria de turisme ha presentat en el marc d’una jornada d’intel·ligència turística les principals dades turístiques de l’estiu, entre les quals el perfil del turista o la despesa realitzada a la destinació. L’estudi conclou que Sant Joan és la data que rep un major nombre d’arribada de turistes, amb un total de 16.349 persones. La destinació obté una valoració global d’un 8’6 sobre 10.

La regidoria de Turisme ha presentat avui dilluns en el marc de la jornada d’intel·ligència turística les principals dades de l’estiu 2021. L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha estat l’encarregada d’obrir la jornada i ha destacat que “des de l’ajuntament es treballa per ser una destinació sostenible i competitiva i per tant és bàsic prendre les decisions en base a dades i informació; i no a través de la intuïció. Les dades que presentem avui són molt rellevants, ja que ens aporten informació bàsica tant del turista com del visitant i, fins i tot, del resident”.

A partir de la informació obtinguda, la regidoria de turisme pot fer una planificació estratègica de prioritats, Planificar campanyes de promoció més precises, avaluar i corregir accions dutes a terme, donar un servei a l’empresariat per a les seves pròpies estratègies i realitzar una gestió transversal de la destinació.

El regidor de  Turisme, Luís Miguel García, ha subratllat “totes aquestes dades ens serviran per plantejar un programa de promoció i servei cara al 2022 molt més efectiu. La nostra voluntat és donar el màxim servei i treballar per la qualitat de la destinació. No buscar volum, sinó efectivitat; trobar el millor  turista i visitant perquè generi més despesa a la destinació i consumeixi menys recursos propis. Aquesta línia de treball farà que la convivència entre resident i turista sigui més equilibrada perquè no hem d’oblidar que els sitgetans i sitgetanes són la prioritat per al nostre Ajuntament”.

Entre les dades presentades durant la jornada, destaca que la destinació obté una valoració global d’un 8’6, una de les notes més elevades, juntament amb el tarannà de la ciutadania. I entre els aspectes amb menor valoració (5’2) hi ha l’oferta d’aparcament, però en paral·lel assoleix una puntuació notable el transport públic (7’9).

L’estudi conclou que Sitges està revertint els resultats del 2020. El mercat de proximitat ha ajudat a la destinació a mantenir el volum de turistes i visitants, que han representat el 70,5% del total. No obstant, el 35,6% de les pernoctacions les generen els turistes internacionals, per tant fan estades més llargues. Les dades indiquen també que Sant Joan és una data clau en l’arribada de turistes, seguint la tendència dels darrers 3 anys. El dia de major arribada de turistes és el 23 de juny, amb 16.349 persones.

En quant al perfil del turista, el 44,3% dels turistes tenen entre 35 i 54 anys. Pel que fa al volum de despesa per nacionalitats, el turista internacional representa un 29,1%, mentre que el nacional, un 70,9%.

Els mercats que generen més volum no són necessàriament els que ens aporten més negoci. Tot i la pandèmia, Sitges continua tenint en un índex alt de reputació online. La informació més buscada a www.sitgesanytime.com és seguretat i Covid, Festa Major, Platges, Casetes de Garraf, Festivals i esdeveniments. En relació a les visites a les Oficines d’Informació Turística han augmentat aquest 2021 un 142% respecte al 2020.

La jornada ha comptat amb la intervenció de les empreses encarregades dels estudis que han explicat la metodologia utilitzada com són: Eugènia Gayà, Direcció General de Turisme Rafael Gonzàlez, de Vivential Value; Alicia Orellana, Eurecat; Emmanuel Muñoz Ruiz, Orange; i Sònia Huerta, Mabrian Technologies.