Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més de 2.000 persones s’han descarregat l’aplicació de seguretat Sitges Alert en el primer any de funcionament

La majoria de les alertes són en relació a fets il·lícits, com furts, o per emergències sanitàries.

Després del primer any en funcionament, l’aplicació de seguretat ciutadana Sitges Alert, compta amb 2.026 persones registrades. Aquesta és una via de comunicació digital amb la policia, ràpida i eficaç, per avisar en cas de situacions de risc o emergència només prement un botó.

En aquests dotze mesos, les persones usuàries han fet arribar 332 alertes a través del botó vermell per emergències, 361 mitjançant el botó arc iris contra la violència de gènere o agressions lgtbifòbiques i 10 establiments han fet servir el botó específic per a restauradors, hostalers, comerciants i establiments d’oci nocturn.

Durant aquest temps, també s’han posat en marxa dos botons específics per atendre possibles emergències en el marc de dos dels grans esdeveniments de Sitges, el Sitges- Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i el Carnaval. En aquests casos, s’han comptabilitzat 53 alertes en el marc del Festival de cinema i 35 en l’àmbit del Carnaval.

En el cas de les 53 alertes reals, els avisos més comuns han estat per furts o temptativa de furt, emergències de salut, baralles i discussions, i en algun cas per accident de trànsit, però cap ha estat de gravetat. 261 usuaris i usuàries han premut el botó del 112, i la secció més utilitzada ha estat la de meteorologia, que s’ha consultat 5.249 vegades.

El regidor de Governació, David Martínez, destaca la importància d’aquest canal de comunicació directa amb la Policia Local: “Estem molt satisfets de comptar amb aquesta app, que ja han descarregat més de 2.000 persones. El nostre objectiu principal és reforçar la seguretat tant de la ciutadania com dels visitants, i fer-ho a través d’un canal digital. Aquesta aplicació contribueix a generar una major sensació de protecció”, ha afirmat el regidor.

L’inspector de la Policia Local, Jordi Altarriba, ha valorat positivament l'ús de l’aplicació i el seu impacte en la tasca policial diària, i ha dit que “disposar d’aquesta eina de comunicació ens ha permès agilitzar la resposta dels nostres efectius, i això millora la rapidesa d’actuació i ofereix una assistència més eficient a la ciutadania”. Altarriba ha destacat que, tot i no haver registrat alertes de gran gravetat, l’aplicació ha estat especialment útil en situacions de vulnerabilitat. “És molt positiu poder atendre la ciutadania quan ho necessita i que la població senti la policia local més propera i accessible”, ha remarcat.

Pel que fa a la tipologia d’usuaris, 1.310 interaccions provenen de la ciutadania en general, 104 d’establiments i 119 de turistes. El regidor Martínez anima “a tota la ciutadania que visqui o treballi a Sitges o ens visiti a donar-se d’alta a l’aplicació perquè s’ha demostrat que funciona i que és un canal de comunicació eficaç. També als turistes, que són molt nombrosos al municipi. Ha de ser una eina per a tothom que estigui a Sitges”.

En relació amb el botó específic per a comerciants, hostalers, restauradors i establiments d’oci nocturn, 124 establiments s’han registrat en aquest temps a l’aplicació. Les alertes rebudes han estat sobretot per furt i temptativa de furt, i en algun cas per insults i amenaces a cambrers. Els establiments adherits estan identificats amb un vinil perquè la ciutadania sàpiga que formen part de Sitges Alert.

L’aplicació es pot descarregar gratuïtament tant a Play Store com a Apple Store. Un cop descarregada, cal omplir els camps amb les dades bàsiques sol·licitades, depenent si l’usuari és ciutadà, turista o establiment, acceptar que el mòbil sigui geolocalitzat en cas de necessitat i, a partir d’aquí, ja es pot utilitzar.