Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Primer vol de control d’aforament a les platges de Sitges amb drons

El servei garanteix la protecció de dades de les persones usuàries que es trobin a les platges durant la captació d’imatges.   Els robots aeris prenen imatges a uns 30 metres d’alçada i 50 metres de la riba, amb quatre vols diaris de mitja hora de durada, del 15 de juliol al 22 d’agost en dies alterns.   El servei es basa en el Big Data per a l’obtenció de dades i s’afegeix a altres tecnologies utilitzades per l’Ajuntament de Sitges per conèixer, entre altres, la procedència o l’estada de turistes i visitants a la vila.

El nou servei de control d’aforament a les platges de Sitges amb drons ha començat avui. El primer vol dels robot aeri ha permès captar les primeres imatges i conèixer ràpidament quina era l’ocupació a cadascuna de les platges. En el que és una prova pilot, l’Ajuntament de Sitges fa ús d’aquesta tecnologia aèria per obtenir xifres reals sobre l’ocupació i l’afluència de persones a les platges amb imatges captades en temps real. Es tracta d’un prova pilot que, de cara al futur, té la voluntat de publicar les dades d’ocupació a temps real al web municipal per a que siguin consultables públicament. De moment, és la Regidoria de Platges on se centralitza la informació i la que s’encarregarà de comunicar les necessitats als 24 informadors que treballen aquesta temporada a les platges de Sitges per garantir el compliment de les mesures de distanciament i evitar l’aglomeració de persones.

El recorregut del dron està programat per aturar-se en punts concrets, durant quatre segons, per realitzar les fotografies. Les imatges es processen, posteriorment, amb algoritmes d’intel·ligència artificial que, mitjançant un punteig de caps són capaces de definir tant l’ocupació del moment com l’afluència. Totes les imatges obtingues respecten les lleis vigents de protecció de dades i l’anonimat de les persones.

L’aposta municipal per a l’obtenció de dades a partir del Big Data permet obtenir indicadors reals i no basats en impressions: ”Aquesta tecnologia ens ofereix les eines adequades per a una millor gestió dels serveis que oferim a les platges, tant per al turisme com per a la ciutadania de Sitges”, ha afirmat el regidor de Platges, Guillem Escolà. A més, en un moment de repunt dels casos positius, Guillem Escolà, ha afegit que “les dades serviran també per controlar millor les ocupacions a les platges i que els usuaris puguin distribuir-se millor a les platges i cales de Sitges”.

El servei funciona del 15 de juliol al 22 d’agost, amb un dron que sobrevolarà part dels 18,4 quilòmetres del litoral sitgetà, a uns 30 metres d’alçada i a 50 metres de la riba. El servei diferencia dues zones de vol: la que comprèn les platges de les Anquines a Aiguadolç, i la zona de vol que dona cobertura a les platges de Garraf, Cala Ginesta i Les Botigues de Sitges. Hi haurà diferents zones d’aterratge i el dron només volaran quan la meteorologia sigui favorable.

Les dades obtingudes a partir de les imatges captades es compartiran amb les dades turístiques, obtingudes cada quatre dies a través de la telefonia mòbil, sobre la procedència i durada de l’estada dels turistes i/o visitants a la localitat. També, i per primera vegada, es podran analitzar dades reals de la despesa realitzada a la destinació amb targetes de crèdit per part dels turistes nacionals.

Turisme de Sitges treballa en la creació d’un quadre de comandament que integri els diferents estudis que es realitzen a la vila, per al creuament de dades i treure més profit de la informació obtinguda per a una millor gestió de la destinació. L’objectiu és posar a la persona al centre de l’estratègia turística, sigui resident o turista, per oferir un millor indret tant per visitar com per viure.