Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Seven Chances proposa una cita amb la història oculta i el futur del fantàstic

La secció que Sitges programa en col·laboració amb l’ACCEC presentarà l’estrena espanyola de ‘Host’, una de les sensacions de la temporada.

El Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i l'Associació de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica (ACCEC) segueixen explorant els marges i racons foscos del gènere fantàstic a Seven Chances, la secció que programen en comú. La tria d'aquest any torna a aplegar rareses insòlites, títols de culte restaurats i documentals, en sessions presentades per membres de l’Associació.

Si l'any passat la secció va desenterrar un film perdut de Jesús Franco, en aquesta ocasió es recuperarà un altre nom essencial del Fantaterror: Jacinto Molina “aka” Paul Naschy, de qui es presentarà la flamant versió restaurada d’El huerto del francés (1978), un dels seus títols menys vistos, que el director considerava la seva millor pel·lícula. Protagonitzat per María José Cantudo, Agata Lys i el mateix Naschy, el film es desvia de les coordenades habituals de la seva obra per endinsar-se en un fosc episodi de la crònica negra espanyola del segle XIX.

Tampoc es podia obviar la mort, el mes de febrer passat, de l'especialista en spaghetti western Rafael Romero Marchent. El cineasta madrileny, que solia treballar al costat del seu germà Joaquín, va desenvolupar una trajectòria caracteritzada per pel·lícules polsegoses, violentes i sovint amorals, encara avui poc conegudes al nostre país. La que Seven Chances proposa és Manos torpes, una història de venjança que té entre els seus actors a Manuel de Blas, Premi Nosferatu d'enguany al Festival.

A aquests homenatges se li sumarà el record de José Mojica Marins, desaparegut fa uns mesos. El festival presentarà la icònica i pertorbadora À meia-noite levarei sua alma (1964), carta de presentació del seu alter ego, el pervers Zé do Caixao, i acta fundacional del cinema de terror brasiler. També fou absolutament pioner un altre títol de la secció, Viy (1967), de Konstantin Yershov i Georgi Kropachyov, adaptació de Nikolai Gogol que es considera oficialment la primera cinta d’horror produïda a la Unió Soviètica.

El plaer més trash arribarà de la mà de Spookies (Eugenie Joseph, Thomas Doran i Brendan Faulkner, 1986),  llegenda de videoclub i tot un festival dement d'FX artesanals, que lluirà en tota la seva glòria gràcies a la restauració del film realitzada per Vinegar Syndrome. Spookies és una autèntica raresa dins l'horror independent nord-americà de finals dels vuitanta.

A banda de plantejar un cànon alternatiu a la història oficial del gènere, el marc crític de Seven Chances també permetrà dialogar sobre les noves formes del fantàstic. La secció acollirà l’estrena a Espanya de Host, de Rob Savage, un dels títols de terror més comentats i esperats de la temporada: rodada en ple confinament i amb l’equip tècnic i artístic separat, la pel·lícula pren la forma d’una videotrucada en la qual un grup d’amigues realitza una sessió d’espiritisme, amb conseqüències esgarrifoses. Les característiques de la seva enginyosa posada en escena seran el punt de partida del debat en què diversos socis de l’ACCEC analitzaran les noves expressions formals del fantàstic, i quins efectes pot tenir la COVID-19 en els seus motius tem&agrav e;tics i visuals.

Finalment, Seven Chances s’acostarà a la complexa i polièdrica personalitat del geni japonès Takeshi Kitano a través de Citizen K, el revelador documental que li ha dedicat Yves Montmayeur i que tindrà la seva premiere mundial  a Sitges.

Seven Chances: set pel·lícules. Set ocasions per acostar-se amb una mirada crítica al passat oblidat i als interrogants de futur del cinema fantàstic.

 

Selecció Seven Chances 2020

El huerto del francés (Jacinto Molina, 1978), presentada per María Adell.

Manos torpes (Rafael Romero Marchent, 1970), presentada per Alejandro G. Calvo.

Host (Rob Savage, 2020), presentada per Daniel Pérez Pamies i amb col·loqui posterior a càrrec de Marla Jacarilla, Javier Parra i Aaron Cabañas.

À meia-noite levarei sua alma (José Mojica Marins, 1964), presentada per Albert Elduque.

Viy (Konstantin Yershov, Georgi Kropachyov1967), presentada per Ignasi Franch.

Citizen K (Yves Montmayeur, 2020), presentada per Mariona Borrull.

Spookies (Eugenie Joseph, Thomas Doran, Brendan Faulkner, 1986), presentada per Albert Galera.